نداشتن اداره تعزیرات حکومتی یکی از بزرگترین معضلات شهرستان اشکذر

رییس دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان اشکذر گفت: امروزه اصحاب رسانه از جایگاه بالایی برخوردارند و یک خبرنگار در توسعه شهر وروستا می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

احیای حقوق دغدغه اصلی دستگاه قضا / خبرنگاران کنجکاو ترین آدم های جامعه هستندسید محمد ابراهیم اقبالی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه باید به مطالبی که در مطبوعات نگاشته می شود قبل از آنکه نگاه تخریب داشت، نگاه نقد و از سردلسوزی داشت، گفت: انتظار می رود از اصحاب رسانه شهرستان حمایت بیشتری شود و خبرنگاران نیز در کنار رسالت خود در انتشار اخبار روزانه به عمق بخشی و بالابردن سطح اطلاع و آگاهی مردم درزمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و... بپردازند زیرا این رسانه ها هستند که می توانند افکارعمومی را مدیریت نمایند.

اقبالی با اشاره به سیاست های جدید قوه قضاییه پس از ریاست حضرت آیت الله رئیسی تصریح کرد: باتوجه به دستورات موکد ایشان مبنی برمردم داری و حضور در بین اقشار مختلف مردم ، سعی برآن داشته ام که دسترسی به دادستان برای مردم تسهیل شود و این امر با حضور شخص دادستان در مراسمات و مناسبت ها در بین مردم محقق گردیده است.

او با اشاره به تعرضات به اراضی ملی، آلودگی آب، وضعیت خطرناک شهرک صنعتی و تخلیه پساب های صنعتی در اطراف شهرستان ادامه داد: دربحث جرائم عمومی ما «مکلف»هستیم و به محض اطلاع از اینگونه موارد حتی بصورت تلفنی سریعا اقدام خواهیم کرد و در این زمینه پلاک ثبتی ۵۳۹۰ درحوزه حسن آباد رستاق که به اشتباه یک مسئول در شهرستان جزء مستثنیات قرارگرفته بود مراحل ساماندهی بسرعت در حال پیگیری است که حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی تعیین تکلیف می شوند، همچنین در مورد اراضی موقوفه همت آبادرستاق نیز پرونده ویژه ای گشوده شده است.

اقبالی با بیان اینکه معضلات و آسیب های خاصی مثل مصرف مواد مخدر، مواد الکلی و... دامن گیر جوانان و اقشار مختلف شهرستان شده است، افزود: رسانه می تواند برای فرهنگ جامعه نقشی ایفا کند و در جامعه ای که با این معضلات بخصوص در طیف جوان با آن مواجه هستیم قدرت نه گفتن را گسترش دهیم.

او تصریح کرد: نقش رسانه در جامعه امروز حتی در شهرستان بسیار موثر است و در بحث فرهنگی و اجتماعی به مدد رسانه ی پویا می تواند تاثیر خود را داشته باشد.

رییس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر با اشاره به اینکه برای کنترل بازار و مقابله با احتکار در شرایط اقتصادی کنونی کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان، کشف انبار ۱۵ تن برنج احتکار شده، آگاهی ازاحتکار و گرانفروشی ماسک دریک ابزارفروشی( که به دستور دادستان پلمپ شده است) ، نظارت بر کالا های تارخ مصرف گذشته وبازگشت قیمت آجر به قیمت قبل ازم همترین اقدامات داگستری در چند ماه اخیر بوده است، ولی مطلبی که تا کنون ازآن غفلت شده است نبود قاضی تعزیرات و اداره تعزیرات حکومتی درشهرستان باوجود تعدد صنایع واصناف مختلف است.

او با اشاره به اینکه احیای حقوق عامه مردم ،دغدغه ما بوده است، گفت: برای یک واحد دامداری در بخش خضر آباد که باعث آلودگی آب های زیر زمینی شده بود اشدّ مجازات صادرگردید ومسئولین نیزاز این موضوع حمایت قاطع نموده اند واخیرا برای این واحد تصفیه خانه ای ساخته شده است.

اقبالی افزود: ۸۰۰ هزار متر مربع زمین واقع درجعفر آباد که توسط عده ای سودجو حتی تفکیک هم شده بود با ورود داستان به عنوان مدعی العموم بازگشت داده شد.

او در رابطه با چاه های غیر قانونی در بخش کشاورزی توضیح داد: ۱۲ حلقه چاه کشاورزی غیرقانونی، اخیرا پلمپ گردیده و جهاد کشاورزی توجیه گردیده است که درهیچ منطقه ای ازشهرستان منابع آب های شرب مورد تهدید قرار نگیرد و متاسفانه دربعضی طرح ها که قبلا مجوز نیز برای آن صادر شده است هیچ استعلامی از مراجع ذیربط مثل آب منطقه ای، محیط زیست و... نشده است که ازطرف دستگاه قضا مکلف به دریافت مجوزهای لازم از طرف این نهادها گردیده اند.

دادستان شهرستان در پایان با اشاره به تشکیل شورای سلامت در خصوص بیماری کرونا در شهرستان اشکذر گفت: باتوجه به حجم مراجعات مردم عزیز به نهادهای دولتی و قضایی، در اداره دادگستری اقدامات پیشگیرانه وضد عفونی صورت گرفته است و در ادارات دیگر نیزاعمال می شود.

اقبالی در پایان از تصویب مقرراتی در شورای تامین شهرستان مبنی برنظارت بر رسانه های محلی و غیررسمی نظیر کانالهای تلگرامی ومجازی خبرداد و اظهارداشت: ادمین های کانالهای موجود در شهرستان شناسایی شده و بزودی با همکاری پلیس فتا و نهادهای مرتبط کلاسهای آموزشی و آموزش قوانین رسانه ای جهت این عزیزان برگزار می شود و سعی می گردد که انتشار اخبار به صورت مفید برای همه مردم انجام گیرد و درصورتی که فرد یا افرادی با نشر اکاذیب باعث تشویش اذهان عمومی گردند به شدت با آنان برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.