بررسی موضوع آمادگی و مقابله با تهدیدات سیلاب شهر اهواز 

موضوع آمادگی و مقابله با تهدیدات سیلاب شهر اهواز با حضور اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ، اساتید دانشگاه‌ها و رئیس کارگروه مطالعات ایمنی و تابآوری شهری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فلسفی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز گفت: لازم است در  خصوص تهدیدات رودخانه و آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی تمهیدات جدی اندیشیده شود تا امسال شاهد مشکلات قبلی نباشیم.

عالیپور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان داشت: با دبی معادل یک هزار و ۱ ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه، زیرگذر‌های ۴ تا از پل‌های شهر اهواز به زیر آب می‌رود.

او افزود: با دبی معادل ۳۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه ها، جاده‌ها مورد تهدید قرار می گیرند.

بالدی رئیس کارگروه مطالعات ایمنی و تاب آوری شهری نیز گفت: ظرفیت آبگذری رودخانه کارون در سیلاب فروردین ۹۸، ۳ هزار و ۲۰۰ متر مکعب بوده که الان به دلیل رسوبات و کاهش مقطع رودخانه این میزان کاهش یافته است.

او ادامه داد: یکی از ضروریات در حال حاضر این است که سازمان آب و برق نسبت به گمانه زنی و عمق سنجی مقطع رودخانه در محدوده شهر اهواز و تهیه پروفیل طولی و عرضی مقطع رودخانه و اعلام حجم آبگذری حال حاضر رودخانه کارون اقدام کند.

بالدی تصریح کرد: برای انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با سیلاب، ایستگاه‌های پمپاژ شهرداری، آب و فاضلاب و ایستگاه‌های مشترک باید هر چه سریعتر با هماهنگی استانداری و ادارات ذیربط تقویت شده و با ظرفیت کامل راه اندازی گردند.

رئیس کارگروه مطالعات ایمنی و تاب آوری شهری اهواز ادامه داد: حدود ۱۵ نقطه بحرانی شهر کهفاضلابرا منتقل می‌کند، نیاز به لوله گذاری و اصلاح شبکه دارند و البته پیش از آن بایستی از نظر مشخصات و قطر مورد نیاز مورد مطالعه قرار گیرند.

این مقام مسئول همچنین پیشنهاد کرد علاوه بر سیستم ثقلی، سیستم تحت فشار انتقال آب و فاضلاب مورد مطالعه و سپس اجرا قرارگیرد.

 او گفت: حدود ۲۵ خروجی فاضلاب به رودخانه در مقطع شهر اهواز وجود دارد که بایستی قبل از خروجی توسط سازمان آب و فاضلاب سپتیک احداث و دریچه‌های یکطرفه کارگذاری گردد و همچنین پمپ‌های عمودی برای لیفت دادن فاضلاب در موقع سیلاب و بارندگی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/م   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.