آمریکایی‌ها پشت پرده تخریب سامانه‌های پدافند هوایی یمن بودند+ فیلم

منبعی امنیتی از نقش آمریکایی‌ها در تخریب سامانه‌های پدافند هوایی یمن در زمان علی عبدالله صالح و تضعیف ارتش این کشور پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع امنیتی مسئول در گفت‌وگو با خبرگزاری یمنی سبأ اعلام کرد که آمریکایی‌ها در زمان علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق یمن فشار‌های بسیاری بر او آورده تا سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های ارتش را به بهانه اینکه تروریست‌های القاعده به آن‌ها دست نیابند، تخریب کند.

آمریکایی‌ها پشت پرده تخریب سامانه‌های پدافند هوایی یمن بودند

این منبع گفت: هیئتی از مسئولان آمریکایی از جمله رئیس دفتر اسلحه‌زدایی وزارت خارجه، افسر و کارشناس اطلاعاتی و فنی و مسئول روابط خارجی  همراه با کاردار نظامی سفارت آمریکا در صنعاء با مسئولان وزارت دفاع در آن زمان دیدار کرده و آن‌ها را برای تخریب تجهیزات دفاعی تحت فشار قرار دادند، اما با مخالفت مسئولان یمنی مواجه شدند.

این منبع فاش کرد که «عمار محمد عبدالله صالح» پسرعموی علی عبدالله صالح که مسئول امنیت ملی یمن بود از طرف این دیکتاتور خائن مامور شد تا مسئولان وزارت دفاع را قانع کند تا موشک‌ها را به کمک دفتر اسلحه زدایی آمریکا منهدم کنند و در مقابل امتیازاتی را دریافت کنند.

هیئت آمریکایی از اوت ۲۰۰۴ موشک‌ها را جمع آوری و خنثی کردند و این بر اساس توافقی بود که با مسئول امنیت ملی یمن و نه وزرات دفاع صورت گرفته بود.

خبرگزاری سبأ در ادامه نوشت که شرکت «رنکو» آمریکا در چند بخش موشک‌های ارتش یمن را منهدم کرد:

بخش اول موشک‌های پدافند هوایی در تاریخ ۲۸/۲/۲۰۰۵ در منطقه جدعان در استان مأرب بود که شامل: ۱۰۷۸ موشک سام ۷، ۶۲ موشک سام ۱۴ و ۲۰ موشک سام ۱۶ که در مجموع ۱۱۶۱ موشک است و ۱۳ موشک انداز دستی و ۵۲ باطری موشک را نیز منهدم کردند که ویدئوی آن به زودی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

بخش دوم در تاریخ ۲۷/۷/۲۰۰۹ در پایگاه نظامی در منطقه حلحلان در استان مأرب بود که شامل: ۱۰۲ موشک سام ۷ و ۱۴ و ۲ موشک سام ۱۶ بود و همچنین ۴۰ قبضه موشک انداز دستی و ۵۱ باطری موشک منهدم شدند.

به گفته این منبع امنیتی، آمریکایی‌ها در این اقدامات جنایتکارانه موشک و موشک انداز و تجهیزات پدافند هوایی یمن را که می‌توانست روزی حامی زنان و کودکان در حمله متجاوزان باشد، تخریب کردند و این حقایق بخشی از نقش مخرب آمریکا در یمن است که به وسیله آن ارتش یمن را تضعیف کرد تا راه برای متجاوزان به خاک یمن هموار شود.

مرکز رسانه ای انصارالله یمن نیز اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر فیلم انهدام موشک ها در سال ۲۰۰۵ را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاعری
۱۷:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
باسلام کما کان با وطن فروشان کافر در محل کار یاهمسایه وووو همنشین هستیم وهنوز هم قبول نمی کنند آمریکا واسراعیل فکر مانیستند ودوست دارند دیگران بخا طر منافع شخصی ودشمنی همه چیز را علیه ما انجام بدهند جتی ویروس فعلی را آنها دشمن بشریتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا لعنت بر وطن فروش
Germany
حاجی رفیق باجی
۰۱:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
جاش چه امتیازی گرفتن؟
عبدالله صالح آدم ساده‌ای نبود که موشک‌هاشو همینجوری نابود کنه.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
من میگویم اگر آمریکا نابود شود دنیا در صلح صفا زندگی میکند چون درسرشت وذات آمریکایی ذره ای انسانیت وجود ندارد وعده خدا تخلف ناپذیر است الم تر کیف فعل ربک،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
قابل توجه وطن فروشان نوچه امریکا اسراییل بگین امریکا دوست مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
ای حاکمان خاین عربستان صعودی ببینید وپند بگیرید.ای گاو شیرده ب خودتان بیایید و به دامن جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای پناه بیارید
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۸:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
شماببینیدآمریکاوقتی نقشه ای برای کشوری داردحداقل ازده سال جلوتر برنامه ریزی میکندتادرزمان موردنظرواردعمل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
مرگ برامریکاوانگلیس وکلا غربیها ستمکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
امریکادشمن ملتهاوشیطان بزرگ است..اعتمادبه دشمن واعتمادبه شیطان یعنی ازدست دادن تمام ارزشهاودارایی ملتها...مرگ برامریکاومرگ برتمام کسانی که بااین همه تجارب تلخ هنوزدنبال رابطه باشیطانند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
قابل توجه وطن فروشها که از آمریکا حمایت میکنند آمریکا فقط فکر کشور خودشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
لعنت بر آمریکا و اسراییل و لعنت بر خائنان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
آمریکا ام الفساد قرن است.مرگ بر آمریکا و عمل اروپائی . منطقه ایش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اروپاییان بد خواه ملت ها
در هیچ کجای دنیا ، آمریکایی ها و اروپایی ها به نفع ملت ها اقدامی نکرده اند و بلکه برای چپاول و غارت و تفرقه افکنی ها و خیانت به آنها ، با الفاظی فریبنده ، اقدام کرده اند و برای همین هم از ایران می خ.اهند که موشک نداشته باشد تا بعدها بتوانند سلطه خود را اعمال کنند
آخرین اخبار