راه اندازی مراکز غربالگری کرونا در اراک به همت پزشکان بسیجی

به همت بسیج جامعه پزشکی مراکز غربالگری بیماران تنفسی افراد مشکوک به کرونا در اراک راه اندازی می شود.

.راه اندازی مراکز غربالگری کرونا در اراک به همت پزشکان بسیجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به دستور العمل وزارت بهداشت مبنی بر تاسیس مراکز غربالگری بیماری های تنفسی گفت: مراکز غربالگری بیماری های تنفسی برای معاینه افراد مشکوک به کرونا در شهرستان اراک با همکاری بسیج جامعه پزشکی راه اندازی می شود.

جمالیان افزود: قرار شده بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی برای تامین نیروهای این مرکز به دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کرده و دانشگاه علوم پزشکی هم مکانی را برای این مرکز در اختیار بسیج جامعه پزشکی قرار دهد.

وی ادامه داد: این مراکز قرار است در مرکز جامع سلامت«ارسطو» واقع در سی متری کوی امام علی اراک راه اندازی شده و از صبح تا ۱۲ شب فعال باشد تا علاوه بر بیمارستان های معین و درمانگاه های دانشگاه علوم پزشکی هر فرد دارای علائم مشکوک جهت معاینه به این مراکز مراجعه کنند.

او اضافه کرد: متاسفانه نگرانی مردم از مبتلا شدن به ویروس کرونا بسیار بالا است و همین امر باعث شده  آنان برای انجام معاینه مراجعه کنندو به همین خاطر وزارت بهداشت و درمان کلیه دانشگاه علوم پزشکی سرتاسر کشور را مکلف کرده که  مراکز غربالگری بیماری های تنفسی راه اندازی کنند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر شماره مرکز اطلاع رسانی کشوری کرونا به شمارع ۴۰۳۰ دانشگاه علوم پزشکی استان در رایزنی با اداره کل مخابرات قرار است از شنبه مورخ ۱۰ اسفندماه سامانه مرکز اطلاع رسانی بیماری کرونادر شهر اراک راه اندازی کند و پزشک های دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور در آن مرکز به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا بصورت تلفنی پاسخ دهند.

او ادامه داد: سامانه مرکز اطلاع رسانی بیماری کرونا در اراک از شنبه از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ شنبه دهم اسفند آماده پاسخگویی است و مردم شهرستان اراک می توانند با شماره تماس ۳۸۳۹ سوالات خود در خصوص این بیماری را با پزشکان این مرکز مطرح کنند.

انتهای پیام / ج

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۵۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سرفه ضعف بدن کم اشتهایی