آزمایش ۵ بیمار مشکوک به کرونا در شیراز مثبت شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تست ۵ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در شیراز در مرحله اولیه، مثبت اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام تست‌های اولیه برای افراد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در استان فارس، گفت: بر اساس غربالگری انجام شده، تست پنج بیمار مشکوک به ابتلا به این ویروس در مرحله اولیه مثبت بوده است.

عبدالرسول همتی افزود: این تست اولیه در استان انجام شده است و نتایج برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

او اظهار کرد: در استان فارس، برای موارد مشکوک که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به این بیماری هستند تست اولیه انجام می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پروتکل‌های درمانی برای افراد مشکوک بستری، هم اکنون در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در حال انجام است و این پروتکل‌ها برای موارد دارای نمونه مثبت، با جدیت بیشتری انجام می‌شود که امیدواریم به زودی شاهد بهبودی این افراد باشیم.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: در طول این ایام، برخی موارد مشکوک به ابتلا نیز بهبود یافته و ترخیص شده اند.

لطفی با بیان اینکه در روز‌های اخیر با مشاهده موارد ابتلا به این بیماری در کشور، مراقبت‌های تیم‌های سلامت در استان قوت گرفته است، افزود: بر همین اساس روند پیگیری موارد مراجعه افراد برای انجام مراقبت‌های تکمیلی، با دقت و سرعت در حال انجام است و همکاران ما در مجموعه دانشگاه، به صورت شبانه روزی در این ایام، فعال هستند.

او افزود: افراد مبتلا می‌توانند به در مانگا‌های بوستان در شهرک گلستان، فاطمه الزهرا در همت جنوبی، سعدی در شهرک سعدی، حضرت ابوالفضل در بلوار نصر، طالقانی در بلوار مدرس و حربن ریاحی در محله ده پیاله مراجعه کنند.

او از مردم خواست تا در صورت داشتن پرسش در این زمینه با شماره ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت‌های درمانی تماس گرفته و یا به وبگاه اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
من شیرازم به مادرم میگم کرونا گرفتم
باورش نمیشه
مشکل که یکی دو تا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
وای...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا که بی‌رحم نیست و این بلایا رو نفرستاده! خود ما بی‌رحم هستیم و بهم کمک نمی‌کنیم و با احتکار و دزدی و گران‌فروشی و.... اونوقت خدا رحم کنه ؟ ویروس رو خودمون از چین آوردیم نه خدا،
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا رحم کن به بنده هات