گراهام: باید وضعیت پرواز ممنوع در ادلب برقرار شود

سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا تحولات ادلب سوریه را یکی از بدترین فجایع بشری در چندین دهه اخیر خوانده و خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در استان ادلب سوریه شد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا ضمن اینکه خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در استان ادلب سوریه شد، تحولات این منطقه را یکی از بدترین فجایع بشری در چندین دهه اخیر خوانده و گفت لازم است این وضعیت به پایان برسد.

سناتور آمریکایی بدون اشاره جنایات و خرابی‌های به وجود آمده به دست گروه‌های تروریستی که خود آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند تلاش کرد دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، ایران و روسیه را مقصر جلوه دهد.

سناتور آمریکایی در اظهارات بی‌اساس خود درباره سوریه مدعی شد: «دنیا دست روی دست گذشته و در حال تماشای تخریب ادلب توسط بشار اسد، ایران و روس‌ها است.»


بیشتر بخوانید: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

سوریه: آمریکا از شکست تروریست‌ها در سوریه خشمگین است


این سناتور آمریکایی در ادامه از عملیات غیرقانونی ترکیه در ادلب حمایت کرد.

وی گفت: «من مداخله ترکیه در ادلب را بسیار تحسین می‌کنم. اکنون وقت آن است که جامعه بین‌الملل برای نجات هزاران مرد، زن و کودک از مرگ وحشتناک دست به کار شود و منطقه پرواز ممنوع برقرار کند.»

این در حالی است که یک پست ایست و بازرسی ارتش سوریه در حومه قامشلی از تردد ۱۱ دستگاه خودرو زرهی هاموی ارتش اشغالگر آمریکا جلوگیری کرد.

پیش از این نیز مرکز آشتی روسیه در سوریه تایید کرد که نظامیان ارتش ترکیه ضمن تدام حملات خود به ارتش سوریه، همچنان در حال نقض قرارداد‌های سوچی درباره ادلب است.

در پی کشته و زخمی شدن نظامیان ارتش ترکیه در ادلب سوریه، سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به نقل از ینس استولتنبرگ، دبیر کل این سازمان، از همه طرف‌ها خواست به درگیری‌ها پایان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
این همه مردم بی گناه کشته شدن فجایع نبود حالا این تجاوز وبیرون راندن متجاوز بزرگترین فاجعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سزای تجاوز کشته شدن است ،
اگر در کشور شما یک گروه تروریست یک شهر را بگیرند شما چکار میکنید ؟
خوب سوریه هم باید همانکار را بکند.
آخرین اخبار