مرز مهران ۲ هفته بسته می‌شود/ تمام کامیون‌های معطل در مرز مهران ترخیص شده است

دولت عراق تمام فعالیت‌های مسافری و تجاری در مرز مهران و زرباطیه عراق را به مدت ۱۴ روز به حال تعلیق درآورد.

مرز مهران ۲ هفته بسته می‌شود/ تمام کامیون‌های معطل در مرز مهران ترخیص شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ بر اساس نامه واصله به گمرک مهران، دولت عراق به مدت ۱۴ روز از مورخ ۹ اسفند ۹۸ فعالیت تجاری و مسافری را در مرز مهران و زرباطیه عراق به حالت تعلیق درآورده است.

این پیشنهاد از طرف رئیس گمرک زرباطیه عراق به استانداری واسط داده شده است، گمرک زرباطیه عراق همجوار و در مسیر گمرک مهران قرار دارد.

روح الله غلامی، مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت : بسته شدن مرز مهران به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط مسافران و زائران عتبات عالیات بوده است و این امر بنا بر تصمیم دولت عراق انجام شده است.

او تصریح کرد: در چند روز گذشته تمام کامیون‌های حامل بار با پیگیری‌های منسجم و رایزنی‌های گسترده مسئولان کشوری و استانی با مسئولان عراقی از مرز مهران ترخیص شده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: هم اکنون هیچ کامیون تجاری و حامل بار در مرز مهران وجود ندارد و بر اساس نامه واصله به گمرک مهران و تصمیم مسئولان عراقی هم اکنون هیچ گونه فعالیت تجاری و مسافری در مرز مهران انجام نمی‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: ادامه روند فعالیت روند مرز مهران بستگی به تصمیم دولت عراق دارد، البته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تیم پزشکی و بهداشتی در مرز مهران مستقر است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۲:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام ببخشید من نمیدونم از کجا باید سوال بپرسم همسرم چهل روز پیش برای سفر کاری به عراق رفته الان باید تا آخر هفته از عراق خارج بشه الان مرز بستست اجازه ی خروج بهشون میدن یانه؟