آمریکا: به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم

برایان هوک با این ادعا که ایران در سطحی که لازم است با سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا همکاری نمی‌کند مدعی شد دولت آمریکا به دنبال تغیی نظام در ایران نیست.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مدعی شد سیاست دولت ترامپ، تغییر نظام ایران نیست.

برایان هوک بار دیگر با متهم کردن ایران به سوءمدیریت در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: «ایران در این بحران، سوءمدیریت داشته است. آن‌ها در سطحی که لازم است با سازمان جهانی بهداشت همکاری نمی‌کنند.»

ترامپ در ماه‌های گذشته به دلیل ناکارآمد بودن سیاست فشار حداکثری و دامن زدن به تنش‌ها با ایران در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

این در حالی است که پیش از این پایگاه آمریکایی هیل گزارش داده بود دکتر امانوئل، یک مقام مشاور بخش سیاست‌های بخش بهداشت در دولت پیشین آمریکا اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در خصوص واکنش دولت او در مورد شیوع ویروس کرونا را تا حدی بی‌ربط توصیف کرد.


بیشتر بخوانید: ابتلای ۳۳ نفر به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا

سندرز: واکنش ترامپ به مسئله کرونا در آمریکا ناکافی و خطرناک است


دکتر امانوئل، که اکنون مشاور ویژه مدیر کل سازمان بهداشت جهانی است، گفت: اظهارات ترامپ نشان می‌دهد چقدر اطلاعات رئیس‌جمهور درباره سلامت عمومی جامعه اندک است.

دکتر امانوئل در ادامه گفت ترامپ اذعان کرد از اینکه سالانه بین ۲۵ تا ۶۹ هزار نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند، تعجب کرده است. این موید آن است که تا په حد اطلاعات اندکی درباره سلامت عمومی و به‌ویژه سلامت عمومی در آمریکا دارد.

وی تاکید کرد که مقامات این سازمان هنوز اطلاعات حیاتی راجع به ویروس کرونا، که برای اولین بار در چین ظاهر شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را در بیش از سی کشور آلوده کرده است، در اختیار ندارند.

بنجامین وایلر، استادیار بیمارستان آموزشی ماونت ساینا در نیویورک نیز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد برخلاف سخنان دونالد ترامپ که بیماری ناشی از ویروس کرونا را مشابه آنفلوانزا دانست، احتمال اینکه ویروس کرونا، در صورت شیوع گسترده در کشور، جان افراد زیادی را بگیرد، بیشتر از یک آنفلوانزای فصلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۲۳:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
آخی !!! هر توطئهذو فتنه ای میتونستید توی این ۴۱ سال آمریکا برای براندازی نظام کرده و میکنه بعد میگین ما در پی براندازی نظام ایران نیستیم ؟!!!! شما از همون اولش هم در پی نابودی این نظام بودین ، بابای من ژنرال هایزر رو فرستاد ایران تا از شقوط رژیم محمد رضا پهلوی حتی اگه شده با انجام کودتای خونین جلوگیری کنه ؟!! یا نیروهای نظامیش رو برای خنده و هواخوری تپی طبس پیاده کرد که الحمدالله خداوند سبحان یاور ما بود و با اون فضاخت برگشتین از همون جایی که اومده بودین . جمش کن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
تو گفتي و كام باور كرديم
اصلا از كجا معلوم كرونا كار شماها نيست و همه با هم زد و بند كردين كه مملكت ما رو از بين ببرين ؟
اگه راست ميگين يه ميليون تن ژل و ضد عفوني كننده و كيت بفرستين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
امریکا مسئول شیوع کرونا در چین و کل منطقه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
جون من ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار