بسته اخبار حوادث ۱۰ اسفندماه ماه سال ۹۸؛

دستگیری سارقان حرفه‌ای در تفت/ کشف میلیاردی مزرعه ماینر قاچاق در یزد/کشف۱۷هزار ماسک احتکار شده در اشکذر

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۰ اسفندماه ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

از دستگیری سارقان حرفه‌ای در تفت تا کشف ۱۰ میلیاردی مزرعه ماینر قاچاق در یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سرگرد شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: با اعلام خبر واژگونی یک دستگاه خودرو پژو در منطقه بیشه در شهر بافق، بلافاصله ماموران کلانتری مرکز جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران و بررسی صحنه، مشخص شد که در این حادثه راننده به همراه سه سرنشین آن مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق تصریح کرد: علت حادثه از سوی کارشناسان، سرعت غیر مجاز و بی توجهی به جلو از سوی راننده بیان شده است.

دستگیری سه سارق در تفت

سرهنگ وحید احمدی فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: به دنبال گزارش چند فقره سرقت در بخش نیر شهرستان تفت بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام کار اطلاعاتی وسیع و گسترده سه سارق حرفه ای را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ احمدی ادامه داد: سارقان در اداره پلیس به پنج فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: ماموران اموال و وسایل مسروقه به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال را از مخفیگاه سارقان کشف و اموال تحویل مالباختگان شد.

کشف ۱۰ میلیاردی مزرعه ماینر قاچاق در یزد

 از کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدرضا هاشمی فرجانشین انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس آگاهی یزد با انجام کار اطلاعاتی از وجود یک مزرعه ماینر در یک کارگاه متروکه در حوالی شهر یزد مطلع شدند.

او با اشاره به شناسایی محل مورد نظر و اخذ مجوز قضائی، افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات به بازرسی از این انبار پرداخته و ۹۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

جانشین انتظامی استان یزد با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اقلام غیرمجاز را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این خصوص متهم شناسایی و دستگیری وی در دستور کار قرار دارد.

 ۱۷ هزار ماسک احتکار شده در اشکذر کشف شد

سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر از استان یزد گفت: تعداد ۱۷ هزار ماسک احتکار شده در این شهرستان از یک واحد صنفی عرضه وسایل صنعتی کشف و ضبط شده است.

او افزود: وظیفه ما این است که با نیازمندی‌های اقشار جامعه که سوداگری می‌کنند به ویژه امروز که در برخی شهر‌ها ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری شده است برخورد جدی صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر موضوع مطروحه در این پرونده را اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دانست و تصریح کرد: اقلام احتکار شده با قیمت دولتی در اختیار اداره صمت برای عرضه به گروه‌های نیازمند قرار گرفته است.

او برخورد با افراد سوداگر که در زمان بحران اقدام به احتکار وسایل ضروری می‌کنند را لازم دانست و ادامه داد: این روز‌ها در برخی از شهر‌ها افراد سودجو با توجه به مطرح شدن بحث ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری، دپو و احتکار اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده می‌کنندو متاسفانه سودجویان حتی سلامت مردم را نیز به خطر انداخته بودند.

دادستان اشکذر گفت: در شرایط حساس کنونی با هرگونه اقدام علیه سلامت و آرامش روانی جامعه براساس قانون و با جدیت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار