مصرف بیش از ۱۸۷ میلیون متر مکعب گاز CNG در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: میزان مصرف گاز CNG در استان اردبیل بیش از ۱۸۷ میلیون متر مکعب می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاه به روند افزایشی مصرف بنزین در سال‌های اخیر گفت: میزان مصرف سی ان جی در ۱۱ ماهه گذشته امسال ۱۸۷ میلیون و ۲۷۰ هزار متر مکعب در سطح استان می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته و از بابت مصرف سوخت سی ان جی در این مدت ۱۸۷ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی شده است.

او افزود: میزان مصرف سی ان جی استان اردبیل در بهمن ماه امسال به میزان ۱۷ میلیون و ۴۳۰ هزار متر مکعب می‌باشد که نسبت به دی ماه امسال ۳.۲ درصد کاهش و نسبت به بهمن ماه پارسال ۱۶.۲ درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از رشد مصرف گاز سی‌ان‌جی پس از اجرای طرح مدیریت سوخت در این استان خبر داد و گفت: توان عملیاتی جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان فروش روزانه ۵۶۰ هزار مترمکعب است، که بر این اساس میزان مصرف سی ان جی در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه ۱۶.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدنی افزود: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در استان اردبیل در حوزه سی‌ان‌جی و جانمایی مطلوب این جایگاه‌ها در همه نواحی شش‌گانه منطقه، ۶۸ جایگاه آماده عرضه این سوخت پاک هستند.

او تاکید کرد: روزانه ۵۶۰ هزار مترمعکب سی‌ان‌جی در استان اردبیل مصرف می‌شود که در این ماه به میزان تنها ۴۳.۶ درصد با سوخت بنزین جایگزین شده است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه مناسب، شهروندان بیشتر از این سوخت پاک استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار