آتشی که با سفر ترامپ به هند شعله‌ور شد؛

مسلمانان هند زیر آتش هندوهای افراطی+ فیلم و عکس

در روزهای اخیر در پی حمله هندو‌های افراطی به مسلمانان در محله‌های مسلمان‌نشین شمال پایتخت هند، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویری تکان‌دهنده در شبکه‌های اجتماعی  منتشر شده است که نشان می‌دهد یک خانواده مسلمان از ترس هندو‌های افراطی که خانه‌شان را به آتش کشیده‌اند پنهان شده‌ و دست به دعا برده‌اند. حمله هندو‌های افراطی موسوم به «هندوتوا» به مسلمانان هند در روز‌های اخیر ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

بسیاری از سازمان‌ها حقوق‌بشری از جمله دیده‌بان حقوق‌بشر از عملکرد دولت هند در قبال این خشونت‌های فرقه‌ای انتقاد کرده‌اند.

مسلمانان هند زیر آتش هندوهای افراطی

«کنت رات» مدیر سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سیاست‌های نارندرا مودی‏، نخست‌وزیر هند را عامل جری شدن هندو‌های افراطی دانسته است.

کنت رات در توئیتی نوشت از آنجا که تعداد زیادی از نیرو‌های پلیس هند برای تامین امنیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر به این کشور اعزام شده بودند، پلیس دهلی‌نو برای مقابله با خشونت‌های فرقه‌ای با کمبود نیرو روبه‌رو شد.

حمله هندو‌های افراطی موسوم به هندوتوا به مسلمانان 

سه روز خشونت میان هندو‌های افراطی و مسلمانان در حومه دهلی‌نو دستکم ۲۷ کشته برجای گذاشت که اغلب آن‌ها به ضرب گلوله از پا درآمدند و بیش از ۲۵۰ نفر هم زخمی شدند. این درگیری در پی اعتراض به قانون جنجالی شهروندی شکل گرفت که تبعیض علیه مسلمانان تلقی می‌شود. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند مردم را به آرامش دعوت کرد. اما مقامات محلی از تقویت ارتش و اعمال مقررات منع آمد و شد خبر دادند.

خبرنگار فرانس بیست و چهار در دهلی‌نو گفت در شمال شرقی دهلی‌نو از بازار مسلمانان خاکستر باقی مانده است. این بازار به مدت دو روز در آتش سوخت و در نهایت آتش‌نشانان صبح امروز توانستند در محل حضور یابند. ساکنان محل فرار کردند. بازسازی این منطقه ماه‌ها به طول خواهد انجامید. مردی اعلام کرد: نگاه کنید همه چیز نابود شده است. من نمی‌دانم کسانی که به ما حمله کردند که بودند، اما شعار‌های هندو سر  می‌دادند. من پیش از این آن‌ها را ندیده بودم. آن‌ها برای این محله نبودند.

مسلمانان هند زیر آتش هندوهای افراطی

این یکی از بدترین درگیری‌های پایتخت هند از چند دهه پیش بود که به مسلمانان خسارت وارد کرد. اقلیت مسلمان هند تحت تاثیر این خشونت‌ها قرار گرفتند و یک مسجد نیز به آتش کشیده شد. این حمله در حالی صورت گرفت که مسلمانان در حال نماز خواندن بودند و امام جماعت مسجد جان خود را بر اثر این حمله خشونت‌آمیز از دست داد.

یک مرد مسلمان گفت: پلیس در کنار هندوهاست. آن‌ها به سوی ما سنگ پرتاب می‌کردند و پلیس فقط نگاه می‌کرد. زمانی که نمایندگان ما تلاش کردند با پلیس تماس بگیرند تا به کمک ما بیاید هیچ کس پاسخ ما را نداد. نتیجه این شد که مسجد ما در آتش سوخت.

لس آنجلس تایمز: ترامپ از محکوم کردن قانون ضد اسلامی هند خودداری کرد

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ روز سه‌شنبه پس از پایان سفر دو روزه خود به هند، از محکوم کردن قانون شهروندی جدید هند که بسیار بحث‌برانگیز شده و برای مسلمان تبعیض‌آمیز است، خودداری کرد. ترامپ همچنین تهدید ناشی از شیوع ویروس کرونا را که اکنون در ۳۴ کشور جهان گسترش یافته است، بی‌اهمیت خواند و ادعا کرد این بیماری در آمریکا کاملا تحت کنترل است.

رئیس‌جمهور خودرأی آمریکا در کنفرانس خبری خود در دهلی‌نو کاملا آشفته و مردد به نظر می‌رسید و تلاش می‌کرد پرسش‌های دردسرساز درباره خشونت‌های مذهبی در هند را منحرف کند.

ترامپ در بخشی از کنفرانس خبری خود، با بیان اینکه نمی‌خواهد مطلبی بیان کند که سفر فوق العاده‌اش به هند را تحت الشعاع قرار دهد، از انتقاد از قانون جدید شهروندی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، که مسلمانان را مستثنی می‌سازد و به بروز موج جدیدی از خشونت‌های جمعی دامن زده است، خودداری کرد. چند بار از ترامپ درباره حمایت مودی از این قانون جدید سوال شد، که وی به تحسین نخست‌وزیر هند پرداخت.

ترامپ با این کار خود از این نگرانی مودی که مبادا کشوری که بیشتر جمعیت آن هندو هستند، تحت سلطه مسلمانان درآید، حمایت کرد. در سال ۱۹۵۱ [۱۳۲۹] هند حدود ۳۵ میلیون مسلمان داشت که حدود ۹/۸ درصد از جمعیتش را تشکیل می‌داد. اکنون ۲۰۱ میلیون مسلمان در هند زندگی می‌کنند که معادل ۱۴/۲ درصد جمعیت این کشور می‌شود.

قانون جدید اعطای شهروندی هند

پیش از این نیز قانون جدید اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان هندو، سیک، بودایی، آیین جین، پارسی‌ها و مسیحیان که پیش از سال ۲۰۱۵ از کشور‌های مسلمان پاکستان، بنگلادش و افغانستان گریخته‌اند، به تظاهرات خشونت‌آمیز در بخش‌هایی از هند منجر شد.

این قانون در روز‌های گذشته اعتراضات گسترده‌ای را در ایالت شرقی آسام موجب شد، زیرا معترضین می‌گویند که این قانون باعث می‌شود هزاران مهاجر غیرقانونی به ساکنان قانونی هند بدل شوند.

مسلمانان هند زیر آتش هندوهای افراطی

از سوی دیگر برخی از مسلمانان نیز به این قانون اعتراض کرده‌اند، زیرا این قانون به پیروان دین اسلام حق شهروندی اعطا نمی‌کند، اقدامی که از نگاه منتقدین باعث تضعیف قانون اساسی سکولار هند می‌شود.

تصویب این لایحه از جمله وعده‌های انتخاباتی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند بود که در پی تقویت پایگاه ملی‌گرایانه خود در میان جامعه هندو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۰۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
میلیون ها هندو و مسلمان کنار هم دارن مسالمت آمیز زندگی میکنن. تو همه ادیان کسانی هستن که متعصب و افراطین و هندو ها هم مستثنا نیستند. همونطور که تو این مقاله نوشته یکی از مسلمونا گفت کسانی که به ما حمله کردند از این محله نبودند. خب منظورش چی بود؟ منظورش این بود که از هندوهای محله ما نبود. کسانی از جای دیگه اومدن این کار رو کردن. مقصر این درگیری مثل تمام درگیری های فرقه ای و دینی سیاست مدارا هستند. پس نگید همه هندوها فلانن بهمانن. بین مسلمانان هم یه اقلیتی هستند که افراطین و دست به عمل خشونت آمیز میزنند مثل طالبان. حالا شاید بعضیا بگن نه اینا مسلمان نیستند و فلان. چرا اینا هم مسلمانند اما از نوع تندرو. هندو ها هم مینن. یه اقلیت تندرو دارن.
همه رو به یه چوب نرونیم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۷:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
آفرین به هندوها. خدا بهتون برکت بده.
Iran (Islamic Republic of)
عزل
۰۲:۱۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
اخه چرا برادر چرا نه بخاطر اینکه مسلمانند بخاطر اینکه انسانن بهشون ظلم نکنید اون دنیا جواب خدارو چی میدید ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
مسلمونای هندیکدست بشن ترس تودلشون نباشه اونارومیتونن شکست بدن بستگی بخودشون داره ساکت بشینن راحت میکشنشون بکشیدتاکشته نشید ترس برادرمرگ است خداکمکشون کنه ایشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
تفاوت تو ذاتشون
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۱:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
لعنت به این ترامپ حرامی که هرچی مسلمان میکشند زیر سر ای الدنگ و هم پیمان هاشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
انها که مسلمانان رو خشونت طلب میدانند کجاهستند؟آیا نباید مسلمانان رو برای دعاع ازناموسشان وجانشان مسلح کرد.تا دماراز هندوهای بت پر ست ترسو در آرن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
هر انسان آزاده ایی از دیدن این صحنه ها دلش به درد می اید.امیدوارم خداوند ظهور حجتش را زودتر برساند و هر چه زودتر بساط ظلم و ستم برچیده شود انشاالله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
باید این جنایتکارای کافر به سزای اعمالشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
تمام این بدبختی ها ریشا اصلی آن از سر دولت مردان نفهم و بی خاصیت انگلیس هست .
پیر استعمارگر هیچ وقت بیکار نیست.
کشور های مسلمان هم که بیخیالند و اگر فقط 5 سال با دولت انگلیس قطع رابطه کنند و هیچ کس از وابستگانشان را راه ندهند قطعه انگلیسی ها به غلط کردن می افتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سردار دلها کجایی که‌ به‌ داد مسلمانان هند برسی، خدايا به‌ حق خوبانت به‌ دادشون برس يا امام زمان علیه السلام ادرکنی
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
انشا الله امام زمان عج ظهور کند حق این ها را بدهد ادم نیستند
Germany
Casra
۱۸:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
خدا رشه ظلم را بکنه .فقطخودش بداد مسلمانان برسه .اینا وحشین وحشی.
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۱۶:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه اینا از داعش هم بدترن دیگه حالم بهم میخوره از فیلمی که مربوط به هندوستان میشه آقا رهبر ما سید علی خامنه ای دستور بفرما تا از خواهران و برادران دینی خود حمایت کنیم امام زمان کجایی که یه بچه شیر خواره رو با مادرش زنده دفن میکنن امام من یاری رسان ظلم دیده های دنیا ظهور کن آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
نسل سوم
۱۰:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
انگلیس لعنتی تمام دنیا رو به جون هم انداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
در هر ایین و مذهبی هیچگاه هیچ کسی همچین وحشی گری در قبال هم وطنه خودش نمی کنه قطعا مغز اینهارو شستشو دادن هرجا پا گذاشته این آمریکا و اسرائیل کشتار به جا گذاشتن قشنگ مشخصه هدفشون چیه با درست کردن داعش قصد داشتن اسلام هراسی به وجود بیارن حالا هم این قضیه رو انشاالله خدا صاحب زمان رو بفرسته به حق آقا امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
انا لله و انا الیه راجعون
آقا امام زمان .. صاحب عصر ، صاحب اختیار تو رو به فاطمه زهرا ظهور کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
تو را خدا اگه نور ایمان تو قلبتون است اگه غیرت مسلمانی دارین یه فکری به حال مسلمانان هند بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
الان وظیفه ماچیه ما دلمون به درد میآید وقتی میبینیم مسلمانان دارن چقدر اذیت میشن خب اونا هم مثل ما مسلمانان پس هی میگیم حق برادر دینی حق برادر دینی الان جلسه دیگه آلام ما باید چکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
وطنداش
۰۲:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
این اخبار و تصاویر آدم را یاد مسلمانان مظلوم روهینگیایی می اندازد.و واقعا وحشیگری بدتر از حیوانات درنده را در آنها به نمایش می گذارد .دولت و ملت ایران نباید در برابر آن سکوت کنند.
Netherlands
العجل یا مهدی
۰۱:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
امشب واقعا برای مظلومیت مسلمانان هند گریه کردم خدایااااا بحق بزرگی و کرمت مدت باقی مانده تا ظهور رو برما ببخش ..خدایا بلاها زیاد شدن دنیا وحشتناک شده التماست میکنیم ظهور مهدی موعود رو به تاخیر ننداز خدایا به اندازه کافی تحت فشار مردم جهان قرار گرفتن ای خدااااااااا بشنوه صدای منووو خدایااااااا ما که جز تو کسی رو نداریم تورو صدا نزنم از کی کمک بخوام .خدایا تو از احوال ما بهتر باخبری ..رحم کن که تو ارحم الراحمینی .
Iran (Islamic Republic of)
Pejman
۰۰:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
حالا این اتفاق افتاده ما چرا هیچ کاری نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز خسته
۰۰:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
اینا ازاثار نبود حاج قاسم سو استفاده میکنن
خدا امام زمانمنو برسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
یکبار جهان سر گرم جام جهانی نسل کشی تو غزه..الان هم کرونا و مسلمانان مظلوم هند..بیچاره کودکی که میدونه هیچ کجا نه تنها برای خودش بلکه برای پدر و مادرش هم امن نیست..یا صاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
هرکس‌‌جهادمی‌خواهد‌‌شروع‌شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
مامیخواهیم اماده ایم ولی افسوس که دوریم ازشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خدالعنتشان کنه
Germany
عبدالله نوری
۱۴:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام ۰اللهم عجل لولیک فرج ۰
کشور هند مستمره انگلیس خبیث است همه کشتارهای مسلمانان در سرتاسر جهان کار این استمار گر پیر است
حال آنکه پاچه خواری آمریکا را هم میکند قرآن کریم
فرموده اشداللکفاریعنی مرگ بر آمریکا اسرائیل و انگلیس
خون خوار ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام
تصاویر قلب هر مسلمانی رو به درد می آورد
Iran (Islamic Republic of)
رامان
۱۱:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
لعنت بر این ظالمان ضد دین خدا
کشور ما به عنوان منادی نجات بشریت و یاور مظلومان باید اعتراض کند
چرا مسلمان همیشه مظلوم است ......
هزار نقشه و برنامه شوم برایش دارند چون برحق است چون کاری به سایر ادیان ندارد.
چون در حال گسترش است
و این وعده الهی است..
ان شاءالله.....
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۱:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
یا صاحب الزمان الدرکنی یا ابالقاسم المهدی الدرکنی
Iran (Islamic Republic of)
منم
۱۰:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اینا همون هندوها هستن که تو مرام و آیینشون آزار حیوان هم خوب نیست..گرچه برای من یکی مسجله که این حرفا برای تبلیغ بیخوده آیین هندو هستش..مصرف درونی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
آدمی را آدمیت لازم است
Iran (Islamic Republic of)
احمد شهپرپور
۰۶:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام.
دیگه خسته شدیم کی میخواد این ظلم تموم شه. خون مسلمانان را بی ارزش کردن انگار نه انگار آدم هست
الهی فرج مولامون را نزدیک تر بگردان مسلمانان نا امید جهان را امیدی سرشار عزت قرار بده.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۳:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
انشالله با حضور "مقاومت" اینبار در هندوستان، "جمهوری اسلامی هندوستان" را با قدرت هرچه تمام‌تر ، شکل میدهیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خدایا به داد مظلومان بی پناه برس و در ظهور حضرت امام مهدی علیه السلام تعجیل فرما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
من همیسه فکر میکردم که هند، رود خانه محبت هست خیلی چیزا از فیلم های هندی یاد گرفتم عشق ورزیدن محبت کردن بخشیدن احترام دوستی ولی امروز فهمیدم که همه اینها فقط فیلمه تو دنیای واقعی همچین چیزی وجود نداره همیشه به اعتقاداتشان احترام میزاشتم ولی الان فهمیدم که یک گاو پرست عقلش به اندازه همون گاوه نه بیشتر خدا جوابشونو بده
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
هند بایستی مسلمانان را اخراج‌ و به پاکستان بفرستد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در دنیا،مسلمان کشی در هند صورت میگیرد و هیچ کسی کاری نمیکنه.
Netherlands
رضا
۱۷:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
⭕️ امیرالمومنین: اگر مرد مسلمانى پس از این (غارت خلخال زن یهودی) از اندوه بمیرد، نه تنها نباید ملامتش كرد بلكه مرگ را سزاوارتر است.

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
بیچاره مسلمونا لعنت به دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
وجیه اله
۱۶:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
خدا همشون رو لعنت کنه
خدایا به داد مظلومان برس
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
عزیزان حدود ۴۰ روز تا نیمه شعبان تولد آقامون مونده توروخدا همه چله بردارید و بخواید از خدا بقیه ی غیبت رو به ما ببخشه و فرج آقامون رو برسونه
فقط امام زمانمون میتونن این مصیبتها رو تمومی بدن
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۶:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
یادمه چندوقت پیش یه جمله از خانم مرکل بیشرف تو فضای مجازی توسط وطن فروشا دست به دست میشد.که درخاورمیانه یک دینه باهم جنگ دارن ولی در هند۷۲ دین وجود داره اما در صلح کامل هستند.بفرما تو روز روشن مسلمون بدبختو دارن میکشن صداشم در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا ایران هیچی نمیگه
اون از چین این هم از هند
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی صدیق نیا
۱۰:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام اگر مسلمانان با هم متحد شونند و ا خلافات خود را کنار بگذارنند هیچ ابر قدرتی در دنیا توان آزار به مسلمانان را نخواهد شد باید مسلمانان به قران کریم عمل کنند دستور صریح خدا این است که مسلمانان از لحاظ سیاسی و اقتصادی سیاسی و نظامی قوی شونند واین قدرت عظیم را باید به دشمنان خدا نشان دهند لعنت خدا بر ظالمان امیدوارم هرچه زود تر مسلمانان به گفته پیامبر خدا بعنی حدیث ثقلین (عمل به قران کریم و عمل به سیره امامان معصوم) عمل کنند تا تمام مشکلات اسلام حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام دوست عزیز، متاسفانه تا رژیم وحشی سعودی هست محاله مسلمانان بتونن با همدیگر متحد بشن
Iran (Islamic Republic of)
داودی
۱۰:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
حکومت هند باید از شهروندان مسلمان خود در برابر این نژاد پرستان حمایت کند نه اینکه از نژادپرستان حمایت کند باید همه آزادگان جهلن به حکومت هند اعتراض کنند ماهمه حکومت هند را محکوم میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۸:۵۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بروید التماس عربستان و گسترش توهمی مذاهب را کنار بگذارید وبه عنوان قطب مالی منطقه این مساله را علمی حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
نظر من که گذاشته نمیشه . مهم نیست بزار بزنن. قبلنا جبعه تندی میگرفتم ولی الان دیگه برام مهم نیست رسانه ملی توش ازادی بیان نیست از مملکت چه انتظاری داریم
Australia
SINS
۱۹:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
توهم توطئه داری ...خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
در طول تاریخ اگر بخواهی برده کشی کنی اول باید اعتقادات قوی را لز جامعه بگیری
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
البته اعتقادات انحرافین نه قوی .
تو هیچ دین و آیینی آزار و اذیت و کشت و کشتار مطلوب نیست هیچ دینی اینا همش از سر جاهلیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
باسلام همه جای دنیاشیطانهای ادم نما هستند مردم بیگناه را مورد ازار واذیت قرار میدهند اما اینها از اون وحشیهای اهل دقیانوس هستند چه میشود همه ملتها در هر دین و مذهبی در کنار هم زندگی کنند و به هم در کارها کمک کنند اگر مردم فقط خدارا قبول داشتند وازش میترسیدن هرگز این جنایتهای بزرگ اتفاق نمی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سیلیبریدی ها کجان ببینند و بنالن
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۷:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه آمریکارو، پاش به هر جا برسه فتنه هست، جناب گوترش و سازمان ملل کجا مردن که باز خفه شدن و حرف نمیزنن، اگر تروریستها کشته بش زود میان میگن آتش بس، اگه مسلمانها رو بکشن لال شدن، انشاالله آمریکا و اروپا و ترکیه و آل سعود و صهیونیزم به درک واصل بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سلبریتی ها ،کشورهای منادی حقوق بشر کجایند .وووووکجایند ازادیخواهانی که به مسلمانان مظلوم برسند اگر عدهای لات در ایران شلوغ کنند در سورای امنیت مدافع پیدا می کنند مدافعان این مظلومانی که کشتا می شوند کجایند اف بر همه جوامع ضد بشری ومسلمان کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خدایا به خاطر داشتن چنین انسانهای فهیم که دلشون از این همه ظلم بدرد آمده واینگونه ملتمسانه فرج امامشون می خواهند شکر. مرحبا به غیرتتون.شما به خاطر اون حدیث شریف که می فرماید اگر در اون سر دنیا دیدی که به کسی ظلم شده و سکوت کنی پس مسلمان نیستی، شما برخواستید و حرفتونو زدید . آفرین به این همه صداقت. وبدا به حال کسانی که سکوت می کنند تا این ظالمان هر بلایی بر سر مظلومان بیاورند. در واقع آنها با سکوتشان همراه ظالمان می شوند. نصرت خداوند نزدیک است. خواهیم دید حال و روز آنها را. انشالله.
Iran (Islamic Republic of)
محمد313
۰۵:۵۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
حق با ما نباشه مسلمان میکشن
حق با ما باشه مسلمان میکشن
قانون نباشه مسلمان میکشن
قانون باشه مسلمان میکشن
حکومت فاسد باشه مسلمان میکشن
حکومت دموکرات باشه مسلمان میکشن
حکومت لاییک باشه مسلمان میکشن
بعد میگن چرا مسلمون کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
لعنت بر بودایی ها
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام. لعنت بر افراط گر از هر نوعی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
هندیها بودایی نیستن هندو هستن که مذهبی دیگرست و در میانمار هست که بوداییها به جون مسلمان افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
نتیجه ی دخالت ترامپ در هر کشوری همین است.آمریکا با سیاست فتنه کار های خود را پیش می برد.مرگ بر آمریکای جنایتکار.
Germany
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر هند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
هندوستان اسم ایرانی اسلامی شبهه قاره است باید بگید مرگ بر بهاراتیا که اسم سانسکریت و هندوئی کشور بقول ما هند است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
همه اینها ناشی از تعصب کور دینی است چه آزار ایزدی ها در عراق یا آزارمسلمانان توسط هندوها و هزاران مورد در طول تاریخ که دین مسبب جنایت شده .در واقع دین اصلی خرد و وجدان بشری است و اگر عاقلان وخردمندان به جای کاهنان ودین مداران بر جهان حاکم بودند رستگاری بشر نزدیکتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا آدما انقدر وحشی شدن
جهان دار به کجا میره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم
" صدق الله العظیم " یا " صدق الله العلی العظیم"
هندوهای افراطی کافرین ملعونین هندوتوا اگر دست از تجاوز و شکنجه کردن و کشتار و غارت کردن اموال مسلمین بر ندارید امت واحده رسول الله ص امت حزب الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص متحد و یکپارچه و مقتدر و قدرتمند با شکوه و با عظمت و عدالتگستر عادل چنان انتقام سخت و خشن و شدید و برق آسا و کوبنده ایی از شما ملعونین افراطی اراذل و اوباشهای شیطان صفتهای کافر وحشی خواهد گرفت که روز روشنتان بشود همچون شبهای تار و تاریکتان در قبرستانهای جهنمیتان و ای کافران از خداوند جل جلاله بی خبر می بایست تمامی خسارات جانی و مالی مسلمین را جبران کنید هر چه سریعتر . والسلام و صلوات التماس دعا .
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ .
لبیک یا رسول الله ص .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
لعنت بر کسانی که نظام اسلامی ما را که پناه مستضعفان بود به پناه ثروتمندان و رانت خواران و ... تبدیل کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
این موش پرستای کثیف چی میخوان از جون مسلمونای مظلوم؟! خدایا دیگه هیچ امیدی به هیچکس و هیچ چیزی نداریم فقط امام زمانو برسون ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
این خانم مهناز افشار و دیگر سه لیتری ها و یک لیتری های کجایند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
همت مسلمانان برای تحریم کالای هندی قلب امام زمان را شاد کنیم
-
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
همه واکسنها از هند میان
چطور تحریم کنیم
Canada
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
مدعین دورعین ازادی و حقوق بشر دروعین .افشار .ووووووو به کما رفته اند .چرا صم و بکم شده اند .شاید خون این مسلمانهای هندی قرمز نیست .یا شاید اصلا رنگی ندارند
به چه گناهی قتل و عام میشوند .هنرپیشگان دورعین حیوق بشر ما کجایند .به کما رفته اند یا بنفع شون نیست .اقامت شون و حقوق نجومی شون قطع میشه .ازادی دورعین شون شرطی است
Canada
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
مودی میخواهد از فتنه طایفه ای حداکثر فایده را ببرد و همین باعث موفق شدن اش در انتخابات شد .دینا هم در کما رفته و مثل همیشه توسط رسانه های قوی ظالم .مظلم نمایی میشه و بلعکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنت شون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
اینا اگه ادم بودن و عقل درست و حسابی داشتن که گاو نمیپرستیدن اونم توی قرن بیست و یکم‌
هر چی بیماری هست از توی اون رودخونه ی گنگ اینا به حهان سرایت میکنن از بس کثیفن مثل ذات خودشون
خدایا اقا و مولامون رو برسون اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنتت کنه ترامپ که هرجا پاتو گذاشتی کلی آدم بی گناه کشته شدن انشالله با شمر و خولی محشور بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج. اقا جان جانم فدای مادرت فاطمه سلام الله علیها زودتر بیا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
ایران که اینهمه مزایا به هند میده ، چرا از هند نمی خواد از نژاد پرستی و دین ستیزی جلوگیری کند ، چرا از سازمان ملل نمی خواد دخالت کنه ،، ترکیه توی کشور سوریه هست و طلبکارانه از ناتو و سازمان ملل می خواد به نفعش دخالت کنه ،، اما ایران می نشینه نگاه میکنه ، حالا اگر در ایران از دماغ دو تا هندو خون بیاد ، بیا و ببین که همین هند چه غوغایی به پا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بخداارزش داری د اش موافقم باهات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
پس چرا دولت ما سکوت کرده !!!! مگه هدف از انقلاب کشور پشتیبانی از مستضعفین نبوده؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
غعلاتوکشورخودش مونده
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدااایا لعنتشون کن .امام زمانو برسون
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۲۱:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
یکی جلو این گاو پرستا رو بگیره خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مگه گاو میپرستن؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا ذلیلتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلیبریتی ها چرا ساکت شدن مسلمونا انسان نیستن عایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
مشکل اصلی رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا و بخصوص عربستان وهابی است .
Germany
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
دردرجه اول مسلمانان هند باید خودشون همت کنن. اگه 200 ملیون انسان همت کنند جهانیرو زیرو رو میکنن. دردرجه دوم باید مسلح واموزششون داد تا هندو از جغرافیا نا بود کنن. همه این مشگلات ازبی همتی وعدم اتحاد مسلمانان درجهان وخیانت بعضی ازلیدرهای خودفروختس.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
انصافا کشور خوبی داریم اینا وحشی هستن بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
باید روسیه و چین رو وارد کردومسلح شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
همین حرفا رو میزنی که میگن مسلمونا خشن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
اونا دارن مسلمونا رو میکشن بعد تو میگی حرف نزن که میگن مسلمونا خشن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چین و روس چه گلی به سر مسلمونا زدن ؟؟؟
از کشور هایی که مسلمونای خودشو اذیت و شکنجه می کنن در خواست کمک داری!!!
عجب!!
Iran (Islamic Republic of)
Masoud
۲۰:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
عجب وحشی هایی هستن این هندوها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
آمریکا هر جا قدم نحسش رو بزاره فقط نتیجه آن تباهی و سیاهی ست .خدا را شکر ک ایرانی ام .خدا را شکر ک کدخدا جایی در کشور ما ندارد .
خدا را شکر ک با رهبری سید علی خامنه ای رهبر عزیزم طرفداران کدخدا موفق نشدند پای این رژیم منحوس رو ب کشورم باز کنند
الحمدالله .
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۱۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
مسئولین کشور باید موضع گیری قاطع در سطح بین الملل داشته باشند،حتی اگه منافع ما رو به خطر بندازه همونطوری که در مورد فلسطین قاطعانه اعلام می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدایا
به کدامین گناه
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۹:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خانم ها
شیرین عبادی
لیلا حاتمی
مهناز افشار
و.؟؟...؟.
ناراحت نیستن
البته باید قبول کرد که خشونت دولت هند علیه مردمش خیلی ملایم و نایس هست
همش 50نفر با گلوله مستقیم کشته شدن
ولی مهم این که خدای نکرده ترامپ از تظاهرکنندگان ناراحت نشه
Singapore
گمنام
۱۹:۵۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
امروز در برهه ای از تاریخ هستیم که از هر سیاستی علیه اسلام و مسلمین داره استفاده میشه تا سرکوب بشیم؛ اما این یک موقعیت خیلی خوبی هست برای همدلی و یکپارچگی امت اسلام برای تشکیل دولت اسلامی واحد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنتتون کنه . . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خوب ب5ضی ها امریکا امریکا ترامپ میگن .
ینی همین دیگ.اگ میخواید بفرما ببین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
نتیجه سر یک میز نشستن با کفتار همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۹:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
همین الان اگه یکی از هندوستان بیاد (خصوصا بازیگری چیزی باشه) همه میریزن دورش که باهاش سلفی بگیرن و قربون صدقش میرن !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
دولت رو بگو که اینهمه امتیاز داده به هند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج! خدایا دیگه بسه خسته شدیم داریم میمیریم فرج آقامون رو برسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
این هرزه قمارباز هرجاپامیذاره جنگ درست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
یاغیاث المستغیثین
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
تحریم چای و برنج هندی باید آغاز شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدایا امام زمان علیه السلام رابه دادمان رسان...
Iran (Islamic Republic of)
عاشق
۱۸:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه هرچی ظالم و ستمگر است در دنیا
۱۲
آخرین اخبار