واکنش‌ها به حواشی حکم بی سابقه محرومیت بازیکنان شهرخودرو قبل از بازی پرسپولیس

باشگاه شهرخودرو به دلیل جذب «حسن جعفری» و «میلاد سرلک» در پنجره زمستانی، از حضور در دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد.

پنج روز قبل سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «دو بازیکن تیم شهرخودرو به دلیل آن چه نقل و انتقال غیر قانونی خوانده شد، با محرومیت و جریمه‌های مالی سنگینی روبه رو شدند.» با این توضیح که باشگاه شهرخودرو به دلیل جذب «حسن جعفری» و «میلاد سرلک» در پنجره زمستانی، از حضور در دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است و این دو بازیکن نیز علاوه بر جریمه‌های نقدی سنگین که پنج برابر مبلغ قرارداد آن‌ها با نساجی مازندران بوده است، چهار ماه هم از حضور در میادین فوتبال محروم شده اند. این خبر در حالی اعلام شد که شهرخودرویی‌ها پنج شنبه گذشته بازی حساس و مهمی مقابل تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی داشتند که همین موضوع باعث شد اردوی آن‌ها دچار حواشی زیادی شود و بر بازی شان در برابر قرمزپوشان پایتخت تاثیرگذار باشد.

با توجه به رای صادر شده این دو بازیکن به مدت چهار ماه از حضور در ترکیب تیم شهرخودرو در تمامی بازی‌های رسمی محروم شدند؛ این اتفاق در حالی افتاد که این دو از بازیکنان مهم و ثابت تیم شهرخودرو در ترکیب اصلی هستند و از زمانی که پیراهن این تیم را به تن کرده اند، در بازی‌های این تیم اعم از لیگ برتر و لیگ قهرمانان به میدان رفته اند. این موضوع طی دو روز اخیر از خبر‌های مهم حاشیه‌ای لیگ برتر بوده که با واکنش‌های زیادی نیز همراه بوده است. در پی همین مسئله امروز جلسه مهم و سرنوشت سازی بین مدیران باشگاه شهرخودرو خراسان و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

جانبداری
مهاجم تیم شهرخودرو درباره محرومیت بازیکنان، گفت: دو، سه روز قبل از بازی شهرخودرو مقابل پرسپولیس دو بازیکن ما را محروم می‌کنند. این مسائل به سود فوتبال نیست و باید درباره مسائل مختلف فوتبال تصمیم‌گیری بهتری شود. محمد قاضی درباره این که آیا اعلام احکام مربوط به شهرخودرو قبل از بازی با پرسپولیس به معنای جانبداری از این تیم است، بیان کرد: نباید طوری عمل کنند که ذهنیت بدی به وجود بیاید. یک سری اتفاقاتی رقم خورده است که این حس را به هر کسی می‌دهد.

میلاد سرلک، هافبک تیم شهر خودرو نیز درباره حکم محرومیتش گفت: حکم سنگین و عجیبی بود، ولی امیدوارم در جلسه امروز (شنبه) آقای حمیداوی با مدیران تعیین وضعیت در سازمان لیگ همه چیز حل شود. وی افزود: من فسخ قراردادم را از سازمان لیگ گرفته بودم. بندی در قراردادم بود که از آن استفاده کردم، ولی‌ نمی‌دانم چطور کمیته تعیین وضعیت قبول نکرده است. اگر اجازه فسخ نداشتم که سازمان لیگ نباید اجازه جدایی به من می‌داد.

واکنش شدید
همچنین مالک تیم فوتبال شهرخودرو خراسان ضمن انتقاد شدید از کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کرد، شکایت خود را به مراجع بین‌المللی منتقل می‌کند.  فرهاد حمیداوی گفت: امروز پرونده محرومیت بازیکنان مان را پیگیری می‌کنیم و معاونت حقوقی باشگاه مدارکی را دال بر این که آقای نورشرق مسئول کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بدون استدلال رای داده است، ارائه می‌کند.

حمیداوی اظهار کرد: دو روز قبل از بازی مقابل پرسپولیس، این اتفاق برای ما افتاد و باید بگویم باشگاه نساجی برای این رای حق دادرسی را هم پرداخت نکرده است. یعنی بدون پول دادرسی، ما را محروم کردند و نگذاشتند بازیکنان مان بازی کنند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، حتما آن را به صورت قضایی و فراتر از فدراسیون دنبال خواهم کرد. اگر از کسی شاکی باشم، باید پول دادرسی را پرداخت کنم. بدون پول دادرسی ما را محروم کردند. ما باید ۲۴۰ میلیون پرداخت کنیم تا بتوانیم به این رای که بدون حق دادرسی صادر شده است، شکایت کنیم. از این واضح‌تر چه بگویم؟

او درباره این که گفته می‌شود برخی از دست‌های پشت پرده در این رای دخالت داشته است، بیان کرد: من که پشت پرده را ندیده‌ام، اما آقای نورشرق اصلا ما را دعوت نکرده تا برای مان توضیح بدهد. من به دبیرخانه فدراسیون رفتم و به بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال هم اطلاع دادم و برای تشکیل جلسه به باشگاه ما هیچ اطلاع رسانی نشده است.

او ادامه داد: به‌هیچ وجه چیزی به نام همپوشانی در قرارداد بازیکنان ما نبوده است. روز هشتم ماه، قرارداد بازیکنان با تیم سابق خود یعنی نساجی فسخ و روز نهم با ما قرارداد منعقد شده است. کمیته تعیین وضعیت گفته مشکوک ایم که در زمان پیش از فسخ قرارداد با بازیکنان مذاکره شده است. از نورشرق سوال می‌کنم که تا به حال جریمه ۹ میلیارد تومانی در فوتبال داشته ایم؟ فقط می‌خواستند ۲ بازیکن ما روبه روی تیم پرسپولیس بازی نکنند که کارشان را هم کردند.

رای بی سابقه
در پی اظهارات مالک باشگاه شهرخودرو، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال هم به انتقاد اعضای تیم شهرخودرو پس از بازی با پرسپولیس درباره حکم کمیته تعیین وضعیت واکنش نشان داد. ابراهیم شکوری در این باره گفت: شهرخودرو جزو معدود تیم‌های خصوصی فوتبال ایران است و به همین دلیل باید از فرهاد حمیداوی تشکر کنیم.

فوتبال هزینه‌های سنگینی دارد و باید از او برای چرخاندن چرخ تیم شهرخودرو تشکر کنیم. من فقط بحث اجرای تصمیم کمیته‌ها و هیئت رئیسه، ابلاغ آرا و مسائل مانند آن را در فدراسیون برعهده دارم. کمیته تعیین وضعیت هم با نظر اعضایش درباره تیم شهرخودرو و بازیکنان آن چنین تصمیمی گرفته است. وی خاطر نشان کرد: من هم فکر می‌کنم این رای سنگین بوده، اما بدون شک میلاد سرلک و حسن جعفری بدون این که شرایط قانونی و اساسنامه‌ای را رعایت کنند، از نساجی جدا شده اند که کمیته تعیین وضعیت تصمیم گرفته است این رای را صادر کند.

او افزود: اگر در دنیای فوتبال هم چنین اتفاقی رخ بدهد، چنین رایی صادر می‌شود. شاید به این دلیل که ما تاکنون چنین حکمی نداشته ایم، برای خود من هم سنگین به نظر برسد. به هر حال ما باید برای مقابله با چنین تخلفاتی کارمان را از جایی شروع کنیم. باید جایی جلوی عقد قرارداد‌های صوری و بی خودی گرفته شود. ما هرچه در توان مان باشد انجام می‌دهیم.

شکوری درباره این که آیا با چنین احکام سنگینی مقابل عقد قرارداد‌های صوری گرفته خواهد شد، بیان کرد: به هر حال باید جایی جلوی تخلف ایستاد و من فکر می‌کنم شروع کار با شهرخودرو بوده است. البته باید توقعات بازیکن را هم در نظر گرفت و باشگاه هم باید به تعهداتش عمل کند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.