عرضه نشدن میوه به بازار قیمت ها را بالا برد

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز از افزایش قیمت میوه به دلیل عرضه نشدن به بازار خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا جمالی‌پور رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: شاهد دپو و عرضه نشدن برخی از میوه‌ها در بازار از سوی توزیع‌کنندگان میوه در مبدا هستیم و این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

او با بیان اینکه برای قیمت میوه‌های نوروزی تصمیم‌گیری نشده است افزود: برای توزیع این میوه‌ها قرار است ۴۲ مغازه پروانه‌دار و همچنین ۱۰ غرفه که آن‌ها نیز از اتحادیه پروانه کسب دارند.

جمالی‌پور بیان داشت: مغازه‌های عرضه میوه نوروزی با بنر‌های بزرگ مشخص می‌شوند  امسال کار توزیع این میوه‌ها از سوی اعضای اتحادیه و افرادی که پروانه کسب دارند انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم موز در بازار ۱۹ هزار تومان، هر کیلوگرم انواع نارنگی ۷۸۰۰ تا ۹۷۵۰ تومان، هر کیلوگرم سیب زرد ۹۱۰۰ تومان، هر کیلوگرم سیب قرمز ۷۸۰۰ تومان، هر کیلوگرم لیمو شیرین ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان، هر کیلوگرم کیوی ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان، هر کیلوگرم انواع پرتقال از ۷۱۵۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰ تومان و هر کیلوگرم خیار ۲۶۰۰ تومان است.

این مقام مسئول گفت: قیمت هر کیلوگرم سیر خشک حدود ۳۶ هزار تومان است، اما این قیمت کاملا کاذب است و با ورود محصول سیر از دزفول به بازار شاهد کاهش چشمگیر قیمت سیر در بازار خواهیم بود.

او ادامه داد: قیمت لیمو سنگی به دلیل مشکلاتی که در بحث عرضه در مبدا وجود دارد، به درستی مشخص نیست و این محصول گا‌ها با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ تا ۳۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

جمالی‌پور اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم زنجبیل حدود ۱۳۰ هزار تومان است. قیمت این محصول با توجه به اینکه یک محصول وارداتی است و با نرخ دلار تعیین می‌شود، اکنون به این میزان رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.