خواستگار سابق به خاطر انتشار تصاویر خصوصی دستگیر شد

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: خواستگار سابق دختری که اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی وی کرده بود، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ حسین صادقی  رییس پلیس فتا استان سمنان به خبرنگاران گفت: در پیگیری یک فقره پرونده قضایی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی از سوی پلیس فتا، پس از اقدامات لازم برای شناسایی متهم و پیگیری وی در شبکه‌های اجتماعی، با توجه به اظهارات و ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مجرم به پیوست ادله دیجیتال مجرمانه دستگیر شد.

او افزود: متهم در ابتدا قصد فریب پلیس را داشت که پس از بازجویی‌ها و ارائه ادله اعتراف کرد که در گذشته خواستگار شاکی بوده و عکس‌های منتشر شده مربوط به زمان نامزدی آن‌ها است.

رییس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد: پرونده تکمیلی به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.

سرهنگ صادقی یادآور شد: کاربران شبکه‌های اجتماعی از به اشتراک گذاشتن تصاویر شخصی و خانوادگی خود و همچنین ذخیره فایل‌های شخصی بر روی سیستم‌های رایانه‌ای متصل به اینترنت حتی برای افراد قابل اعتماد خودداری کنند.

او تاکید کرد: کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک و مجرمانه، از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری آن را اطلاع دهند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار