کشف یک واحد غیرمجاز پخش فرآورده‌های دارویی

دادستان کرمانشاه از کشف یک واحد غیرمجاز پخش فرآورده‌های دارویی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه بابیان اینکه شناسایی و دستگیری عوامل این واحد با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) از مدتی پیش در دستور کار قرار گرفت، گفت : پس از شناسایی و دستگیری متهم این پرونده، اقلام زیادی از فرآورده‌های دارویی غیرمجاز از این واحد کشف و واحد مذکور پلمب شد.

او گفت : براساس رصد‌های فنی انجام شده، متهم این پرونده با استفاده از بستر فضای مجازی و ایجاد وب سایت در سال‌های گذشته نزدیک به ۲۷۰۰ مرسوله پستی فرآورده‌های دارویی غیرمجاز به سایر استان‌ها ارسال کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه افزود:این واحد نه تنها دارای داروخانه نبوده، بلکه فاقد مجوز لازم از سوی سازمان غذا و دارو برای فروش محصولات اینترنتی بوده و حتی برخی از اقلام فروخته شده از سوی وی نیز به صورت غیرمجاز و بدون رعایت تشریفات قانونی تولید شده است.

او گفت: طبق آیین نامه اجرایی نحوه معرفی، ارائه اطلاعات علمی و بازاریابی فرآورده‌های داروئی، بیولوژیک، مکمل ها، فرآورده‌های طبیعی سنتی و تجهیزات پزشکی صرفاً از طریق نشریات و پایگاه‌های اطلاع علمی گروه پزشکی مورد تایید بوده و فروش اینترنتی کلیه فرآورده‌های طبیعی، سنتی، و مکمل جز در سایت داروخانه‌های مجاز در سایت‌ها و رسانه ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خلاف مقررات است.

صادقی به شهروندان گفت: در خرید‌های اینترنتی با افزایش دقت وهوشیاری، مجاز یا فاقد پروانه بودن را مورد توجه قرار دهند.

دادستان کرمانشاه افزود: همچنین پلیس فتا نیز باتوجه به وظایف خود با رصد مستمر فضای مجازی نسبت به شناسائی هرگونه فعالیت در زمینه عرضه فرآورده‌های داروئی و مکمل‌ها اقدام کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار