سفر مجازی به تنکابن شهری مملو از رویا

بهترین فصل سال برای سفر، بهار است، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در سفر به شهر‌های مختلف ایران زیبا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بهتر است از سفر های غیر ضروری جلو گیری کنیم . به این بهانه شما را به صورت مجازی به سفر به یکی از مکان های دیدنی ایران زیبا برده ایم  امید است بعد از عبور از این بحران و شکست این بیماری به صورت حضوری ازاین مکان های زیبا دیدن کنید. با ما همراه باشید.

سفر به تنکابن

«تنکابن» چهارمین شهرستان بزرگ مازندران محسوب می‌شود و در ۲۴ کیلومتری رامسر و ۶۰ کیلومتری چالوس واقع شده است.

درباره‌ی این شهر مملو از رمز و راز روایت‌های مختلفی وجود دارد که باعث شده تنکابن، به عنوان یکی از شهرهای افسانه‌ای مازندران شناخته شود و وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان نیز در این شهر سبب جذاب‌تر شدن هر چه بیشتر این گُلْ شهرِ مازندران نیز شده است.

تنکابنِ زیبا علاوه بر داشتن داستان‌ها و نقل قول‌های فراوان، به دلایل دیگری نیز معروف است. باغ‌های کیوی، پرتقال و چایِ این شهر در کل ایران زبان زد است؛ همچنین بزرگترین مرکز پروش انواع گل‌ و گیاه‌های رنگارنگ و زینتی درست در همین شهر می‌باشد و …

از شهسوار نگوییم برایتان که مرکباتش گوی رقابت را در این زمینه از رقبا برده و به عنوان بهترین شهر مرکباتی ایران شاخته می‌شود و طعم بهشتی آن هوش از سر آدمی می برد.

حال اگر ذره‌ای کنجکاویتان برانگیخته شده تا اندکی بیشتر درباره‌ی این شهر زیبا بدانید، ما را در مقاله‌ی زیر همراهی کنید.

۱- غار آبی دانیال

غار آبی دانیال | هوزاس

درست در ۳۰ کیلومتری شرق شهر تنکابن، پدیده‌ای مملو از شگفتی قرار دارد که به «غار آبی دانیال» شهرت یافته. غار آبی دانیال پس از غار قوری قلعه‌ی کرمانشاه به عنوان دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران شناخته می‌شود.

درون غار می‌توان جریان آبی گوارا را حس کرد که همانند دمای خود غار، بسیار سرد و خنک است و همچنین، منظره‌ای بسیار دیدنی را می‌توان مشاهده کرد که بواسطه‌ی مواد آهکی آویزان شده از سقف، بوجود آمده است. این منظره شامل قندیل‌هایی‌ست که بنا بر گفته‌ی محققان قدمتی بالغ بر چند میلیون سال دارد.

۲- پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران | هوزاس

امروزه با توجه به رشد شهری، معدود منطقه‌ای را می‌توان یافت که دارای پوششی کاملا بکر و تقریبا دست نخورده باشد، «پارک ملی خشکه داران» از این قبیل مناطق محسوب می‌شود که با داشتن پوششی کاملا منحصر به فرد به موزه‌ی بکری از تاریخ و طبیعت غرب مازندران مبدل شده، همچنین این منطقه حفاظت شده به‌ عنوان تنها جنگل جلگه‌ای و بکر از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال ایران به‌شمار می‌رود.

۳- جنگل دو هزار تنکابن

جنگل دو هزار تنکابن | هوزاس

چشمانتان را ببندید و قدم در این جنگل بگذارید و طبیعت را با تمامی وجود خود حس کنید، نهایتاً به این نتیجه خواهید رسید که تا چشم در این جنگل کار می‌کند چیزی جز سرسبزی دیده نمی‌شود و آب و هوای این جنگل باعث تبدیل شدن آن به خوش آب و هواترین منطقه‌ی سراسر ایران شده است؛ همچنین به جرعت می‌توان گفت، «جنگل دو هزار» جزو معدود ریه‌هایی‌ست که برای تنفس در ایران باقی مانده.

شاید برایتان جالب است که بدانید چرا اسمش دو هزار است؟ دو هزار به خاطر ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا به این نام خوانده می‌شود.

۴- چشمه آبگرم فَلَکده

چشمه آبگرم فلکده | هوزاس

وقتی می‌گویند تنکابن شهری همه چیز تمام است، این به معنای درست کلمه می‌باشد. «چشمه آبگرم فَلَکده» از آن دست جاذبه‌های طبیعی و درمانی این شهر به شمار می‌آید که هر ساله گردشگران زیادی را از گوشه گوشه‌ی ایران به خود جذب می‌کند.

از ویژگی‌های این پدیده‌ی طبیعی، نداشتن گوگرد و شرب بودن آن است که با آب‌تنی در آن می‌توان در درمان برخی از بیماری‌ها مانند دردهای مفصلی، نتیجه‌ی مناسبی را شاهد بود.

منبع: مجله سفری هوزاس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.