توصیه‌های طب ایرانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت رعایت بهداشت و عمل به توصیه‌های بهداشتی، در رابطه با برخی اقدامات توصیه شده در طب ایرانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، توضیح داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علیرضا عباسیان گفت: روزه‌داری طبی به معنای کاهش حجم و کالری غذای دریافتی در حد ۲۰ درصد کمتر از وضعیت همیشگی در هر فرد است. این روش با تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب می‌تواند منجر به بهبود عملکرد دستگاه مبارزه بدن با عوامل بیماری‌زای بیرونی شود که به این علت در این ایام آن را به مردم توصیه می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر عدم مصرف برخی اقلام غذایی، افزود: مصرف ترشی‌ها باید محدود شده و از مصرف ادویه‌های تند و تیز مانند فلفل قرمز، خردل و شوری‌ها مانند آجیل شور یا خیار شور پرهیز کنید. همچنین بهتر است مصرف ماست، گوجه، موز و غذا‌های خمیری و ثقیل محدود شود.

عباسیان ادامه داد: از سوی دیگر مصرف خورش‌های آبدار همراه با سبزی‌های تازه، آلو بخارا، زرشک، خورش کدو، خورش لوبیا سبز، بامیه و کدو حلوایی آبپز نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به نقش ادویه‌جات و گیاهان دارویی در تقویت سیستم ایمنی بدن، خاطرنشان کرد: مصرف آویشن، دارچین، سیاه‌دانه، زردچوبه، چای کوهی، گل گاوزبان، بابونه زعفران، هل، رزماری و میخک نیز برای بدن بسیار مفید است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۱:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
بسیار مفید بود دست تون درد نکنه
آخرین اخبار