گودرزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در مناطق غرب کشور/ آسمان تهران بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت:با توجه به ورود سامانه بارشی در مناطق غرب، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب، امروز بعدازظهر و اوایل شب در غرب دامنه های جنوبی البرز، زاگرس، سواحل غربی دریای خزر و بخش هایی از مرکز شاهد بارندگی هستیم.

وی افزود: بنابر نقشه های هواشناسی، روز دوشنبه بارش علاوه بر مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، زاگرس و سواحل غربی دریای خزر بتدریج شرق سواحل دامنه های البرز شرقی و شمال شرق هم در بر می گیرد.

گودرزی ادامه داد: بعدازظهر دوشنبه بتدریج مقدار بارش در غرب، شمال غرب،سواحل غربی دریای خزر و دامنه های البرز غربی کم می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش در برخی مناطق طی روزهای آتی خبر داد و گفت: روز سه شنبه ادامه فعالیت بارش در شرق دریای خزر، شمال شرق و چهارشنبه شمال شرق را در بر خواهد گرفت و سپس از کشور خارج می شود.

به گفته وی، با خروج سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه شاهد جوی آرام در اغلب مناطق کشور طی روز پنج شنبه خواهیم بود.

گودرزی نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی مناطق خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید بارشی طی امشب و فردا در مناطق غرب کشور احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها و لغزندگی جاده ها وجود دارد.

این‌کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دما در نیمه شمالی کشور از فردا ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد، بیان کرد: طی امشب و دوشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای شمال مواج و متلاطم خواهد بود.

 آسمان تهران بارانی می شود

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران غبار آلود و از اواخر وقت سامانه بارشی وارد پایتخت می شود.

به گفته گودرزی، با ورود سامانه جدید بارشی و بارش باران در اواخر وقت امشب و طی روز دوشنبه، هوای تهران پاک می شود‌.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان نوسانات دمایی تهران را ۱۸ و ۵ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: طی روزهای آتی دمای استان تهران به طور متوسط ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار