آلودگی هوا ادارات لرستان را تعطیل کرد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به آلودگی ۱۶ برابر حد مجاز هوای این استان، گفت: در این راستا ادارات به غیر از دستگاه‌های خدمات رسان و درمانی تعطیل اعلام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به آلودگی هوای لرستان طی امروز دوشنبه، اظهار داشت: میزان آلودگی هوا در استان در حال حاضر ۱۶ برابر حد مجاز است.

او گفت: در این راستا کمیته اضطرار و آلودگی هوا مصوب کرد که تمام دستگاه‌های دولتی، به جز دستگاه‌های خدمات رسان و درمانی تعطیل شوند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان در پاسخ به این سوال که آیا امکان اینکه زودتر تعطیلی دستگاه‌ها را اعلام کنید وجود نداشت؟ گفت: به دلیل اینکه این توده هوا در زاگرس شکل گرفته و پیش بینی آن از قبل محال بود و تغییر آلودگی سریع شکل گرفت این امر ممکن نبود.


بیشتر بخوانید: هوای استان لرستان آلوده شد/ آلودگی خرم آباد ۱۶ برابر حد مجاز است


فتحی بیرانوند، گفت: وضعیت هوا به گونه‌ای نبود که ما از قبل بتوانیم آلودگی هوا را پیش بینی کنیم و به دلیل اینکه داخل زاگرس بود و یک مرتبه وارد استان شد، ما هم تقریباً همان زمانی که در وضعیت خطرناک قرار گرفت، کارگروه را تشکیل دادیم و سریعاً اقدام به تعطیلی کردیم.

او افزود: کمیته اضطرار و آلودگی هوا در معاونت عمرانی مستقر بوده و اداره کل محیط زیست نیز دبیر آن است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار