محمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحقق اهداف بیانیه «گام دوم انقلاب» در گرو سپردن مسئولیت به جوانان است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: باید در کنار رسیدگی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و برای پیشرفت همه جانبه کشور به جوانان توجه ویژه‌ای شود.

۱۰/ویژه نوروز//برخی مسائل مدیریتی کشور را باید به نیرو‌های جوان‌تر محول کنیم/ حرکت موثری در بیانیه گام دوم انقلاب انجام نشده استداوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ درباره جوان‌گرایی که یکی از اهداف اصلی گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: در گام دوم که مقام معظم رهبری دستور عمل لازم را صادر کردند،  نهاد‌های تصمیم‌گیر و نهاد‌های اجرایی باید اقدامات لازم را با برنامه‌ریزی مشخص  انجام دهند. به همین منظور باید کار‌ها تقسیم شود و هر نهادی مسئولیتش مشخص شود برای مثال قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید برنامه عملی خود را اعلام کنند و بگویند برای گام دوم می‌خواهند چه اقداماتی انجام دهند.

او افزود: نهاد‌های تصمیم‌گیر کشور برای به کار‌گیری جوانان باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. در واقع برخی از  مسئولیت‌ها را می‌شود به سرعت به جوانان  واگذار کرد، اما در بعضی مسائل مدیریتی هم باید تغییراتی انجام شود و به سمت نیرو‌های جوان‌تر برویم. این موارد به  برنامه‌ریزی نیاز دارد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس دهم با تأکید بر اینکه نمی‌خواهم بگویم تاکنون کاری انجام نشده است، گفت: اقداماتی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب برداشته شده است، اما معتقدم حرکت‌های موثری صورت نگرفته است.

او افزود: اتفاقات اخیر در بحث تحریم‌ها و مسائل دیگر، بسیاری از مدیران ما را در تصمیم‌گیری دچار مشکل کرده است ، اما هیچ یک از مسائل نباید مانع شود که برنامه خود را اعلام نکنیم. معتقدم که همه قوا و نهاد‌ها باید برنامه اجرایی، راهبردی و راهکار‌های خود در جهت اجرای گام دوم را مرحله به مرحله اعلام کنند.

محمدی با بیان اینکه من نگران هستم که عمل به بیانیه گام دوم انقلاب جنبه شعاری پیدا کند و به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: باید در کنار  رسیدگی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و برای  پیشرفت همه جانبه کشور به جوانان توجه ویژه‌ای شود.


بیشتر بخوانید: برای تحقق «رونق تولید ملی» چه کار‌هایی را باید انجام دهیم؟ 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
مجلس ترکیه سربازی رو از ۱۲ ماه به ۶ ماه کاهش داده ، مجلس ایران برای رفاه حال سربازان نمیخواد قدمی برداره؟ دوسال خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سربازانی که مدرک دانشگاهی دارن مثلا مهندس برق و مکانیک و فوق لیسانس و نخبه هستن رو بفرستید تو صنعت تا جهش تولید داشته باشیم نه این که برن ارتش، سپاه و غیره تفنگ دست بگیرن اینجوری هم به نفع خودشونه هم به نفع کشور هم در جهت تحقق شعار سال که جهش تولید است میباشد
لز همین اعزام اردیبهشت شروع کنید در کاره خیر هاجت استخاره نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
حقوق سربازان ۲۰۰ تومن خیلی کم است، مدت زمان سربازی ( دو سال) زیاد است ما نمیتوانیم دو سال عمرمان را طلف کنیم ، یا ماهی دو ملیون حقوق دهید یا سربازی را به ۵ ماه کاهش دهید،
قانون سربازی باید اصلاح شود، بعد از سربازی هیچ‌گونه اشتغالی برای سربازان نیست و هرکس باید خودش برای امرار معاش فکری به حال خود کند پس چرا دو سال از عمرمان را هدر دهیم؟؟؟؟؟!!!
پاسخگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
لطفا برای جوانان تحصیل کرده و بیکار شغل ایجاد کنید، لطفا در ادارات دولتی از بازنشستگان استفاده نکنید و به جای آنها جوانان را دارای کار نمایید، با این کار هم کشور پیشرفت میکند و هم زندگی و آینده جوانان را ساخته اید.
آخرین اخبار