۶۰ سایت تلفن همراه در کردستان احداث می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت:کار احداث ۶۰ سایت در دست اجرا است که تاکنون ۲۱ مورد آن راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت:در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند، ضمن اینکه تمام شهر‌های استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

او افزود: امسال ۳۶ سایت تلفن همراه در این استان به فناوری ۳ G و ۴ G ارتقا یافت و ۶۰ روستا را زیر پوشش این خدمات قرار داد.

سعیدی بیان کرد: تجهیزات این سایت‌ها قدیمی بود و برای ارتقا هر کدام از آن‌ها ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

او با بیان اینکه ساخت ۱۲۰ سایت تلفن همراه در دستور کار قرار دارد، افزود: کار احداث ۶۰ سایت در دست اجرا است که تاکنون ۲۱ مورد آن راه‌اندازی شده است و تا یک ماه آینده تمام این ۶۰ سایت احداث خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: پهنای باند اینترنت تلفن همراه به ۵۰ مگابیت در ثانیه افزایش یافته که تحول بزرگی در حوزه فناوری است، ضمن اینکه در نقاط شهری استان مشکلی از لحاظ آنتن‌دهی وجود ندارد.

اوبا بیان اینکه یک هزار و ۳۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۹۰ روستای زیر ۲۰ خانوار دارای ارتباط خانگی هستند، اضافه کرد: ضریب نفوذ اینترنت استان ۲۹.۵۲ درصد و تلفن ثابت ۳۲.۴۲ درصد است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.