هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایذه مشاهده نشده است

فرماندار شهرستان ایذه گفت: تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایذه مشاهده نشده است.

 حسین لامی زاده فرماندار ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تا این لحظه هیچ موردی مثبتی به ویروس کرونا در شهرستان ایذه مشاهده نشده است و جواب تست تمام موارد مشکوک به کرونا در ایذه منفی شد.

او در ادامه افزود: مردم اخبار را از سایت ،کانال  و رسانه های رسمی پیگیری کنند و با توجه به اینکه برای مقابله با ویروس کرونا تدابیر لازم را خود شهرستان اتجام داد هفته ای بسیار پر تلاتم و پرتلاش را پشت سرگذاشتیم.

یلامی زاده ضمن تقدیر صمیمانه از تیم پزشکی، بهداشت و درمان، شهرداری و شورای شهر که همکاری لازم را در کنترل و پیشگیری با ویروس کرونا داشتند تصریح کرد: کلیه ادارات با شبکه بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس شورای سلامت ادامه داد: تا به امروز به طور جدی در سطح شهرستان خیابان های اصلی، معابر و روستاها در سه بخش آهک پاشی و ضدعفونی شده اند و این روال تا پایان اسفند ادامه و محلات هم باید ضدعفونی شوند.

فرماندار ایذه گفت: روستاهای فاقد دهیاری باید ضدعفونی شوند هیچ روستایی نباید از این روند جا بماند  و این ضدعفونی ها با روند جدی تری تا پایان اسفند ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به آماده کردن محل ایزوله بیماران حاد تنفسی و اختصاص دادن ۴۰ تخت در بخشی از بیمارستان شهدا اظهار داشت: مسئولان مربوطه مکان دیگری هم برای پیشگیری و پیش بینی به طور آماده باش در نظر گرفته و آن را تجهیز کند و تا اطلاع ثانوی کلیه مراسمات ،جشن ها وگردهمایی ها در سطح شهرستان ممنوع است.

او ادامه داد: اوقاف با توجه به شیوع بیماری کرونا در راستای کاهش وکنترل این بیماری نسبت به بستن درب های حرم بقاع،مکان های مذهبی و ممنوعیت مراسمات اقدام نمایند.

لامی زاده با اشاره به اینکه شهرستان ایذه گلوگاه اصلی و ارتباطی استان با استان چهارمحال بختیاری و اصفهان است گفت :هر ساله در ایام نوروز مهمانان و گردشگران زیادی به شهرستان سفر می‌کنند که به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ستادهای اسکان آموزش و پرورش و مدارس شهرستان از پذیرش مهمانان خودداری کنند .

لامی زاده با اشاره به کمبود ماسک در شهرستان اظهار داشت: مکاتبات لازم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده و مقررگشت نخستین  محموله توزیع ماسک در استان به شهرستان ایذه اختصاص داده شود و مسئولان مربوطه مواد ضدعفونی که نیاز دارند اعلام کنند تا برای آن ها تهیه کنیم  و وضعیت روانی که مشاهده می شود خیلی مهم است اگر بحران فکری از مردم گرفته نشود با روند سختی روبه رو هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.