همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ زمان اجرا و مقدار افزایش

موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سال‌هاست مطرح شده، اما اجرایی نشده است و اکنون باید چشم انتظار تصمیم گیری مجلسی‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌هاست که صحبت از همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح است، اما فقط در حد یک حرف مانده و اجرا نشده است.

تورم، گرانی و هزینه‌های بالای زندگی برای ریش سفیدان جامعه ما مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده و حقوق کم بازنشستگی جوابگوی برنج کیلویی ۲۵ هزار تومانی و گوشت ۹۰ هزار تومانی نیست.

با حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نصف ماه هم نمی‌توان زندگی کرد، هرچند که سالمندان ما همان جوانان قدیم هستند و قناعت پیشه کردن و با حداقل‌ها زندگی کردن برایشان سخت نیست؛ پس بدون اعتراض با همین حقوق کم بازنشستگی مدت هاست که امرار معاش می‌کنند.

اما مدتی است خبرهایی به گوش می‌رسد، انگار خودشان دیگر به این واقعیت رسیدند که با این عدد و رقم نمی‌شود زندگی کرد، با این حقوق ناچیز بازنشستگی نمی‌شود از داماد، عروس و مهمان پذیرایی کرد.

علی دهقان کیا  رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین‌ اجتماعی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی طی سال‌های گذشته فقط یک بار آن هم در سال ۸۹ اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ۹ سال است که قانون همسان سازی حقوق برای بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی نشده است، افزود: بازنشستگان این سازمان حقوق کمی دریافت می‌کنند و مشکلات زیادی نیز دارند و هر سال نیز تقاضای جدی آن‌ها اجرای قانون همسان سازی است که تا کنون از سوی مسؤئولان میسر نشده بود.

مسئولان سازمان تأمین اجتماعی خبرهایی از ارائه لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان برای بودجه ۹۹ داده‌اند، تا دولت بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و این سازمان از این محل همسان سازی را اجرا کند.

دهقان کیا با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، افزود: در لایحه بودجه امسال این میزان بدهی نیامده بود، اما بعد از برگزاری چند جلسه، قرار شد بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود تا بتوانیم همسان سازی را اجرا کنیم، همچنین کمیسیون تلفیق بودجه نیز موافقت کرد که مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تأمین اجتماعی مدعی است که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و اگر این مبلغ به آن پرداخت شود، می‌تواند قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند؛ دولت هم علی رغم اینکه در بودجه سال ۹۷ و ۹۸ موظف به پرداخت سالی ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی بود، تنها ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

اما چرا با پرداخت بدهی همسان سازی قرار است اجرا شود؟ مگر براساس قانون ششم توسعه دولت مکلف به همسان سازی حقوق بازنشستگان نیست؟

سیدمحمدعلی جنانی مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: منابع همسان سازی باید از سوی دولت تأمین شود، چرا که اگر سازمان خود این اقدام را انجام دهد، تعهد مازاد بر اعتبار است.

وی بیان کرد: به هر میزانی که دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بودجه تعیین کند و این بودجه تخصیص داده شود، ما همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا خواهیم کرد.

سازمان تأمین اجتماعی از دولت طلبکار است و طلب دولت به این سازمان برای سال‌های گذشته بوده که مدت‌هاست بر روی هم تلنبار شده است.

اکبر شوکت عضو هیئت امنا سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بدهی دولت به تأمین اجتماعی، گفت: بارها طلب خود را از دولت خواستیم، اما انگار نه انگار.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر دولت به تأمین اجتماعی بدهکار است و مجلس شورای اسلامی نیز هیچ نظارتی بر این موضوع نمی‌کند.

وی درباره علت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال ۵۴ تصویب شد که ٣ درصد حق بیمه درمان بیمه شدگان را دولت، ٢٠ درصد کارفرما و ٧ درصد خود بیمه شده پرداخت کند، اما از همان سال ۵۴ تا امروز ریالی توسط دولت پرداخت نشده است. 

شوکت افزود: در دهه ٨٠ بیمه هنرمندان، خبرنگاران، رانندگان، خادمان مساجد، زنبورداران و غیره راه‌اندازی شد و دولت از سازمان تأمین اجتماعی خواست که این افراد را بیمه کند و حق بیمه آن‌ها را نیز خود دولت بپردازد، اما این اتفاق نیز نیفتاد و بار بیمه این افراد به دوش تأمین اجتماعی افتاد. 

دولت علاوه بر پرداخت بدهی خود به تأمین اجتماعی باید منابع همسان سازی را تخصیص دهد، در حالی که برای سال ۹۹ قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند، می‌خواهد پرداخت بخشی از بدهی تأمین اجتماعی را به پای تخصیص منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان بزند.

شوکت گفت: سازمان تأمین اجتماعی حق ندارد با از طلبی که از دولت دارد، همسان سازی را اجرا کند، اما با توجه به شرایط فعلی مجبور هستیم این اقدام را انجام دهیم و با دریافت بدهی‌مان همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اجرا کنیم تا معیشت بازنشستگان بهبود یابد.

دهقان کیا بیان کرد: اگر دولت با همین روش فعلی با سازمان تأمین اجتماعی رفتار کند و بدهی خود را پرداخت نکند، این سازمان یک تا ۲ سال آینده فرو می‌پاشد، چراکه وضعیت تأمین اجتماعی از لحاظ مالی خوب نیست.

شوکت با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه برای پرداخت بدهی‌ها ۷۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان از بانک پول قرض می‌کرد، ادامه داد: در حال حاضر بانک هم دیگر به ما پول قرض نمی‌دهد و برای پرداخت هزینه‌ها اموال خود را می‌فروشیم، در واقع داریم کت خود را می‌فروشیم تا شکم‌مان را سیر کنیم.

حالا که دولت راضی شده بخش از بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند، باید منتظر باشیم ببینیم مجلسی‌های جدید چه تصمیمی برای این لایحه دارند، امید است که با تصویب این لایحه و پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان طلب تأمین اجتماعی، همسان سازی اجرا شده و ریش سفیدانمان زندگی راحت تری را تجربه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۷
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۰۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
کاش یه فکری هم به حال بازنشستگان کشوری ولشکری هم میکردیدوهمینطوربازنشستگان مظلوم وزارت نفت. طبق بررسی های من حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به3200000تومان میرسه. چرابایداینقدرزیادبشه؟ مگه چیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اصلا واقعیت ندارد از الان معلوم است؟ که دارند دروغ میگن • فکر کنم؟ برنامه ریزی کردند برای پس از مرگ شاید اتفاق رخ دهد چون در ان موقع دیگه ما که نیستم وزیر وزرا هم سن شان رو به پیری است و انها هم بمیرند بعد اجرایی میکنند ●●●●
Iran (Islamic Republic of)
iraj
۱۹:۳۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
حقوق و مزایا و پاداش و غیره مدیران و کارکنان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی را شفافسازی کنید تا معلوم شود پول دارند یا ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
همکاران عزیز دلتان چندان خوش نکنید کی وجه زمانی این همسانسازی اجرا بشه معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
چرافرق بین بازنشستگان است عجب قانونی نمی دونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
همسان سازی باید در تمام سطوح حقوق صورت بگیره اشخاصی که حقوق متوسط دارند مشکلاتشون حل نمیشه و مطرح هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
کدام پول مگه تامین اجتماعی جدا ازدولته برید ببینید خود مدیران تامین اجتماعی چقد پاداش میگیرن حقوقشون چقدره برا کارگر فقط پول نداره بده کارمندای تامین اجتماعی حقوقشون بپرسین چنده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۳:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام چرا طرح همسان سازی شامل چه سال های شد چرا بنده با حقوق 2300 که درسال 97 بازنشسته شدم غقط 15 درصد سالیانه شاملم شده لطفا راهننایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۳:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۰۲:۵۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
مشخص شده که با بودجه تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را افزایش داده اند
Iran (Islamic Republic of)
پرویز قایی
۲۱:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم از دولت سوال دارم ایا من و امسال بنده که سی سال زحمت کشیدیم چه فرقی با دیگر نهادهای دولتی داریم مگر همه ما ایرانی نیستیم که دولت حقوق بازنشستگان یه عده را اضافه و یه عده رو به امان خدا رها میکند اگر دولت به تامین اجتماعی بدهکار است چرا ما بازنشستگان ضربه ان را بخوریم من از دولت خواهشمندم به این موضوع رسیدگی جدی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
اقای وزیر کار کجایی اعلام کن حقوق بازنشسگان تامین اجتماعی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
بسده دیگه اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
چه کسی گفت پول ما را به دولت بدهید که حالا التماس کنید و کسی جوابگو نباشد
Netherlands
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
پدرم،۱۰سال بیمه واریزکردندویه عمر پیمانکار مدارس خیری در روستاهای صعب العبور بودندکه با تیوپ مصالح رو جابجا میکردند.بابت ۱۰سال بیمه ۵۰۰تومن واریزمیکنندکه ۷۰تومن بابت بیمه تکمیلی برداشت میشه،کلا۴۳۰تومن ایشون دریافت میکنند وپول یارانه،همین وبس،بااین مبلغ، به سختی زندگی میکنند.بابت تموم تلاشهاشون درمدارس خیری هم یه تقدیر نامه گرفتند.......
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۱۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
ن را جای من وامثال من بگذارید با سی سال کار مفید مدرک کارشناسی رفتن به روستا در سه سال آخخر خدمت در سال 85 بازنشست شده ام و سه ملیون و دویست حقوق می گیرم..دغدغه‌ ی شما ما رتبه بندی معلمان ی است ،که کف حقوقشان کمتر از 4 میلیون نیست.کمی عدالت داشته باشید ..
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی رضاسجادی
۰۵:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام حقوق مستمربگیران وکارافتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است
Iran (Islamic Republic of)
جعفرآ
۰۰:۳۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
تنها نتیجه همسان سازی این بوده که طی این سالیان قسمتی از صفه هات خبر گزارها رو پر کرده ما ریش سفیدان بابت همین هم بدهکار خجالت بکشید واگذارتان به دست حق اگه باشه
Iran (Islamic Republic of)
افسون
۲۳:۰۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
ایخداچقدروعده ووعید چقدرحرف حرف .پول خودمونوکه بادست دادیم به زور و با پا هم نمیتونیم بگیریم.انصاف وعدالت صفر
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا مکتوبیان
۱۹:۰۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
حدود ۱۰سال است می خواهند حقوق بازنشستگان را افزایش دهند نمی تواننداز اون مبلغ۸۰میلیارد تومن که تانین اجتماعی از دولت طلب داره می تواند حدود ۵۰میلیارد را بگیره و به حقوق بازنشستگان اضافه کنه حقوق زیر ۳،۵۰۰ میلیون تومن تو خط فقر قرار میگیره با این اوضاع گرانی، اجاره دادن، پرداخت قبوض، آب، برق، گاز، تلفن، خرید گوشت کیلویی ۱۲۰هزار تومن، پیاز کیلویی ۱۵هزار تومن و..... دولت سال به سال همه چیز را گران میکنه اما نمی تواند حقوق بازنشستگان کشور را زیاد کنه، از اون مبلغ ۵۰هزار میلیارد تومن می تواند به همه ی بازنشستگان کل کشور حداقل ماهی ۴میلیون تومن واریز کنه که هیچ مشکلی پیش نیاید.
Iran (Islamic Republic of)
اسرافیل علیزاده
۰۷:۱۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
باسلام من یک بازنشسته سی سال کار کردم بیمه اجبا واریز شد من الان حقوقم یک میلیون ۸۰۰ تومان است ایا این دوردست من سی سال به دولت جمهوری اسلامی خدمت کردم من الان شرمنده زن بچه هام هستم من چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۱۹:۳۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
آقای وزیر کار و رفاه اجتماعی آیا با حداقل حقوق 1/5 میلیونی میشه زندگی کرد با پیاز کیلویی 10 هزارتومانی برنج کیلویی 25 هزارتومان ومیوه کیلویی 12 و 15 هزارتومان و گوشت کیلویی 110 هزارتومان و قبض آب و برق و گاز و اجاره خونه و غیره ...؟
Iran (Islamic Republic of)
سادات فطمه زهرا شیخلو
۱۹:۳۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
آقای وزیر کار و رفاه اجتماعی پس چرا بعد از سال ها حرف و حدیث و شعار همانند دیگر بازنشستگان کشوری و لشکری حقوق بازنشسشتگان تامین اجتماعی را زیاد نمی کنید مردیم از این همه گرانی و تورم کمتر شعار بدهید . مگر بازنشستگان تامین اجتماعی آدم نیستند و غیر از آدمند .
انصاف هم خوب چیزیه .
اگر کرونا مردم را نکشه حتما به علت گرانی و تورم بیش تر از اندازه و کفاف ندادن حداقل حقوق 1/5 میلیونی نمیشه زندگی کرد با پیاز کیلویی 10 هزارتومانی برنج کیلویی 25 هزارتومان ومیوه کیلویی 12 و 15 هزارتومان و گوشت کیلویی 110 هزارتومان و قبض آب و برق و گاز و اجاره خونه و غیره ... و سیر کردن شکم دو تا بچه و جهزیه دخترم را نمی توانم بدهم . ما همه بازنشستگان تامین اجتماعی برای سیر کردن خودمان بعد از 30سال سابقه و بیمه پردازی باز باید کار کنیم زیرا با حقوقی که به ما بازنشستگان تامین اجتماعی میدهد 10 روز هم نمی شود زندگی کرد چه برسه به یک ماه زندگی با این گرانی های افسار گسیخته
Iran (Islamic Republic of)
عباس عامری
۰۹:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام ببخشید کجا و کی دولت 3 در صد حق بیمه را پرداخت نموده 40 سال تواین مملکت کار کردم و آنچه یادم هست تتاز 3 درصد را دولت برای بیمه بیکاری میگرفت نه اینکه بدهد. تازه سال 92 از 31 در صد که تورم اعلان شد بر اساس مصوبه مجلس فقط 25 در صد به حقوق ها اضافه کردن و 6 در صدش تا الان که پرواز کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
خداوكيلي با اين وضعيت تورم يك ميليون ششصد برا قشر مستمري بگير واقعا كمه
ي فكري بكنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام چراهمسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتمایی را بعدازنه سال اجرانمی کنیدانشاالله هرکس که مقصراسث خدا جوابش رابدهد امین
Iran (Islamic Republic of)
تورج
۰۴:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
پرداخت بازنشستگی نمونه عیان تبعیض ولی عدالتی ولی مسئولیتی شماست ما بیمه شدگان از بسیاری از بازنشستگان کشوری و لشگری بیشتر حق بیمه پرداخت کردیم و اکثرا هم کارسخت بدنی ویدی داشتیم شرط زمانی بازنشستگی هم مزید.چراحقوق ما از پول توجیبی فرزند اکثرمدیران تامین اجتماعی کمتراست؟ لقمه نانی از بیت المال حرام خود و خانواده
مسببان و ادامه دهندگان وبی تفاوتان .
Iran (Islamic Republic of)
مستمربگیر تامین اجتماعی
۰۲:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
آقای روحانی دولت محترم یک آن خودرا بذار جای ما که ببین با این حقوق چقدر سخته زندگی باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
کارافتاده تامین اجتناعی
۰۲:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
از دولت محترم تقاصا داریم که بدهی تامین اجتماعی پرداخت نمایید و شانه خالی نکند خدا خوش نمی آید ما درسحتی زندگی کنیم ولی کارمندان و بازنشستگان دولت راحت باشند مهم یکروز جوان بودیم یادتان باشد
Iran (Islamic Republic of)
مستمربگیر تامین اجتماعی
۰۲:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
از دولت محترم خواستاریم که بدهی تامین اجتماعی را پرداخت نماید که نا در سختی نا
United States of America
مسعود جعفرنیا
۰۰:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
دولت ونمایندگان مجلس همشون دزد واختلاس گر هستن وپول ما بازنشستگان را میدزدن ومیخورن خدا لعنتشون کنه ماهم زحمت کشیدیم گرما وسرما کشیدیم حالا باید حقوقمان یک میلیون وششصد هزار تومان باشد
Iran (Islamic Republic of)
پریوش
۰۰:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
به نظر من مسئولان رده بالای تامین اجتماعی هیج اعتقادی به خداوآخرت ندارند ومسلمان نیستند اگر بودند از خدا می ترسیدن . واینقدر دروغ نمی گفتن چند ساله وعده های دروغ میدهید ایا میدانید صدها نفر ازبازنشستگان چشم انتظار همسان سازی بودن ولی الان دربین مانیستند ظلمی که در حق انها شده چطوری جبران میشه نفرین برمسئولی که نمی تواند حق مظلومان بازنشسته رابگیردو کرسی ریاست رارها نمیکند تقصیر راگردن دیگران نیندازید برای دوری جستن ازگناه اگر توان ندارید استعفا دهید
Germany
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید به نظر شما بازنشستگان بااین حقوق مستمری جواب گوشی کدوم خرج زندگی رو بدیم با این گرونی ها که روز به روز بدتر بدتر میشه عمرمان تمام شد ام به بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
سید عظیم تقوی
۲۲:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
دولت بدهی خود را به خانواده هابی که در فقر دارند زندگی که نه گذران مرگ میکنند چرا نباید پرداخت کند ؟ مگه تو این مملکت قانون وجود ندارد ؟ چرا با شرف و آبروی این قشر بازی میشود دولت به تامین اجتماعی بدهکار نیست به بازنشسته ها وخانواده این عزیزان بدهکار است .
Iran (Islamic Republic of)
سید عظیم تقوی
۲۲:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
دولت بدهی خود را به خانواده هابی که در فقر دارند زندگی که نه گذران مرگ میکنند چرا نباید پرداخت کند ؟ مگه تو این مملکت قانون وجود ندارد ؟ چرا با شرف و آبروی این قشر بازی میشود دولت به تامین اجتماعی بدهکار نیست به بازنشسته ها وخانواده این عزیزان بدهکار است .
Iran (Islamic Republic of)
احمو
۲۰:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
امسال هم مثل سالهای قبل . هیچ کسی بفکر بازنشسته های تامین اجتماعی نیست . همش دروغ . همش فریب . بخدا این دولت ....دلش میخواد ماها بمیریم . حاضر نیست بدهی خودشو به سازمان بده و هیچ وقت هم نخواهد داد. ولی همیشه کارگرها رو به تولید و کار بیشتر تشویق میکنه . مسولان سازمان هم بهانه خوبی واسه اضافه نکردن حقوقها دارن . چند وقت دیگه هم خبر میرسه که چند نفر پول سازمان رو اختلاس کردن و سازمان ورشکسته شد . راحت . بازنشسته ها هم برن بمیرن . اما حقوق کارکنان دولت و معلمها به راحتی هر سال خیلی خوب اضافه میشه . فریاد از این دولت فریاد فریاد
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۹:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
هرسال همین حرف می زنید بین حرف تا عمل زمین تا آسمون فاصله است بازنشستگان تامین اجتماعی خدا به شما صبر بده و رحم کنه حقوق یک میلیون و ششصد هزار تومان کجا و حقوق کارمندان دولت کجا انگار نه انگار که بازنشستگان تامین اجتماعی هم انسان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
تامین اجتماعی نباید بدون پشتوانه هنرمندان و رانندگان و خدام و...را بیمه می کرد گناه بیمه گذاران چیه که باید پاسوز دیگران بشوند اول بودجه را تامین می کردید بعد بیمه می کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بما باز نشستگان بدبخت ظلم مشود
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۱۸:۴۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
همسرمن راننده اتوبوسه ماهی۳۰۶هزار تومن بیمه پرداخت میکنیم خداشاهده خیلی سخت زندگیمون رو سپری میکنیم بادوتا بچه..درماه ۲۰روز سرویسه کلاآخر ماه۲میلیون تازه اگر ماشین خراب نشه یا....میگیره باکلی قسط و...حق بیمه رو گرون نکنید حداقل بازم اوضاع رو بدتر نکنید برای ماها
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم نژاد
۱۸:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
از بودجه حوزه کم کند بدهی تامین اجتماعی را بپردازد پولهایی که بی حساب وکتاب از مال مردم صرفه حوزه شده غیر حوزه شما لیست بودجه را ببینیید چگونه این اموال حیف ومیل میشود صدای علمای حال حاضر هم که در نمی اید این پول مردم بدبخت ایت که باکمترین دریافتی درحال حاضر می گیرند وزندگی را به سختی می گذرانند
Iran (Islamic Republic of)
ولیبا
۱۶:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
باسلام،چراهرچیزی راکه گرون میشه بادلار ویورو میگوییدولی دریافتی یاحقوق راباریال مقایسه می کنید،شماحقوقهاراهم بادلار حساب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
پول سرقت شده صندوق بازنشستگی مازحمت کشان تامین اجتماعی را پس دهید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را زیاد نمیکنید باماهی دو ملیون حقوق چکار کنیم بااین گرونی توروبه خدا یه کاری بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۵:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بنده با 35 سال سا بقه کارگری وبد بختی حوقق ماهیانه میگرم یک ملیون و هفصد هزار تومان آنز مانی که کار می‌کردم سه نفر بودم حال شدم پانزده نفر از کجا بیارم خرج کنم والله از این بی عدالتی خسته شدم وقتی تورم اعلام می شود بر مبنای آنهاییکه پنچا ملیون حوقق میگیرن محاسبه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
اگر حرفی می‌زنید بهش فکرکنید عمل کنید.. آخه مگه چه فرقی بین بازنشسته تامین اجتماعی با بازنشسته لشکری هست.. یعنی انقد مسئولان تامین اجتماعی بی فکر باید باشند. یکم خدارو هم درنظر بگیرید..یه کاری کنید اون دنیا این دنیا مدیون نباشید الان هیچ بازنشسته تامین اجتماعی ازپس مخارج زندگی برنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
جمیله جعفری
۱۴:۲۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام چرا فکر میکنید همه بازنشستگان سالخوردگان جامعه هستن در حالی که هستن بازنشستگانی که ۵۰ و حتی کمتر سن دارند و هنوز درگیر مخارج تحصیل و ازدواج فرزندان خو د هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
این همه سال زجر بکش بقیش هم بدبختی ولی حقوق مدیران ده بیست میلیون این دیگه چ عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
میخان حقوق ما بدبختا رو افزایش بدن پول و بودجه نیس
Iran (Islamic Republic of)
جهانبخش
۱۳:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام لطفاوظیفتان راپاسکاری نفرمایید همچنان بازنشستگان منتظرند.
Iran (Islamic Republic of)
جهانبخش
۱۳:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام لطفاوظیفتان راپاسکاری نفرمایید همچنان بازنشستگان منتظرند.
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۳:۱۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
مجلسیها وضعیت مردم را درک کنند عمر بازنشسته ها به پایان رسید دستور همسانسازی را صادر کنند،
Iran (Islamic Republic of)
باقری
۱۲:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
آدمی که به سن بازنشستگی رسیده قطعا از نظر جسمی درحال فرسوده شدنه و نیاز به درمانهای مختلف داره این پولی که بابت بازنشستگی میدن تقریبا نیمش خرج دارو و درمان میشه هزینه یک نسخه 200000 تومان شده به داد مردم برسید
Germany
کارافتاد تامین اجتماعی
۱۲:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
از دولت محترم خواهش میکنم خودش را یک لحظه جای ما بگذارد میتواند باآین حقوق و بیماری زندگی کرد ولی برلی کارمندان کشوری همه جوره حمایت میشود اگر دولت محترم بدهی تامین اجتماعی پرداخت کند انقدر ما درتگنا نیستیم خدا خوش نمیاید انقدر تبیعض
Germany
کارافتاد تامین اجتماعی
۱۲:۰۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام به دولت محترم اگر شما بدهی خودرا که حق الناس هست حتی رهبر عزیزمان فرموده که باید پرداخت شود چرا انقدر ما را تحت فشار و ناراحتی میگذارد دولت محترم که دراین سن کهولت و مریضی خیلی برایمان سخت شده و آنقدر تبیعض نگذارید دولت محترم
Germany
کارافتاد تامین اجتماعی
۱۲:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه هرسال باید منتظر مجلس و تصویب باشیم چرا برلی دیگران زود تصویب میشه یکمی فکر ما باشید و تبیعیض نگذارید ما هم حق زندگی داریم دراین سنین کهولت فقط فکر ما را خراب میکنید و مریض مان حی زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
اگه دولت با این وضع اقتصاد جامعه بدهی خود ش را پرداخت نکنی باز هم مستمر بگیران تامین اجتماعی با سختی باید زندگی کنند جناب علیرضا محجوب نماینده منتخب بنده از شما توقع دارم ب وضع نا ب سامان مستمر بگیران تلاش کنید وضع درمان و دارو هم صفر است با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی مستانی
۱۱:۲۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام

من با ۳۰ سال کاره سخت ۲۲۰۰ میگیرم به هیچ جا نمیرسه

تورو به خدا کاری بکنید بیمه تامین اجتماعی هستم که ای کاش

نبودم چون نه وام دادن بهم نه چیزی الانم دیسک کمر دارم ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام.واقعاظلم تاکی ..باحقوق 1700چطورمیسه زندگی کرد.سس سال خدمت صادقانه ...چرااینهمه تبعیض.
United States of America
حسین جباری
۰۹:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
با سلام اولا وسط دعوا نرخ تعیین نشود بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بیش از دویست پنجاه هزار میلیارد است نه پنجاه هزار میلیارد تومان ثانیا سالهاست که دولتها قلدرمابانه از پرداخت بدهی سازمان سرباززده واین قشر مظلوم را تهت فشار قرار داده در حالی که دو بارهمسانسازی بازنشسته گان کشوری ولشگری انجام گرفته و یکبار هم برای این قشر انجام نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
معراج سلیمانی
۰۶:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام جناب اقای دهقان کیا ایا اگر همسان سازی صورت پذیرد تفاوت طلبکاری بازنشستگان طی این ده سال گذشته را پرداخت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
معراج سلیمانی
۰۶:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام جناب اقای دهقان کیا ایا اگر همسان سازی صورت پذیرد تفاوت طلبکاری بازنشستگان طی این ده سال گذشته را پرداخت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
همه رفتارشون با بازنشسته ها و مستمری بگیرا مثل کشورهای جهان سوم و چهارم میمونه همش خسیس بازی در میارن پول بازنشسته ها و مستمری بگیران تامین اجتماعی رو بدن. مردمو نپیچونید و حقوقها رو مثل آدم زیاد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
شما تامین اجتماعی ها با دولت دستتون تو ی کاسه اس. چرا حق مستمری بگیران و بازنشستگان رو درست نمیگیرید و حقوق مستمری بگیران رو همسان سازی نمیکنید جون مادرتون نپیچونید امسال حقوق رو همسان سازی کنید و حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشسته ها رو ماهی سه میلیون بدید بل این تورم ها و گرانی ها این حقوق کم فقط واسه دو هفته اس بقیه اش بی پولیم .میفهمید یا فقط به فکر خودتون هستید ماه چهار هفته اس نه دو هفته ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بیمه بیکاری برج۱۲۰۰میگرفتم خیرنبینن قطع کردن با۲۴سال سابقه
Germany
علی
۰۳:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
با این حقوق خیلی کم معلمی بهترین آرزوی من مرگ زود هنگام است چون درپیری تحمل فقر راندارم انشالا کرونا بگیرم راحت بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود دولت چطور میتواند حقوق کارکنان خودش را هر سال باتوجه به گرانی ها زیاد کند اما حق ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را نمیدهد مگر خون دولتی ها از ما رنگین تر است مجلس هم انگار نه انگار که بازنشسته های این سازمان دارن با بدختی زندگی میکنند و عین خیالشان هم نیست بس است این همه تبعیض .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
وقتی ما یه مشت احمق باشیم حقمون همینه* البته با عرض معذرت* قصد جسارت به کسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۲:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
عدالت کجااس یکی با حقوق 10 میلیوون یکی 1 میلیوون کجاش عدالته کجاش قانووونه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بازم وعده های پوچ پوچ پوچ
سیر از گرسنه چه خبر دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
به همون خدا به همون قران به کعبه به رسول نمیشه با این حقوق1500 زندگی کرد با 30 سال سابقه این واقن عدالته دم از عدالت میزنن.. کجاش مملکت اسلامیه
Iran (Islamic Republic of)
میم از کرمان
۰۱:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
آنهایی که با مدرک پایین دراموزش وپرورش حق اتدریس بودند نسبت به نیروهای تربیت معلم با حقوق بالاتری .و و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بابا این ملت از دست شما خسته شدند بگذارید آنکه کاربلد هستش آن سر پست باشه نه کسی که رشته مدرکش یهچیزی هستش مقامش یک چیز دیگه هر کسی جای خودش نیست
Iran (Islamic Republic of)
راضیه احمدی
۰۰:۳۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
با سلام پدرم من بازنشسته تامین اجتماعی واقعازندگیش سخت میگذره
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۰۰:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
من راننده اتوبوس هستم و حق بیمه من شده ماهی ۶۶۰ هزار تومان با حقوق روزی ۱۲۰ هزار تومان چجور از پسش بربیام انصاف نبست بدهی دولتو از شب بیداری من دربیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
ما 600عیدی گرفتیم حقوقم هم 780000 تومان است با 9نفر عاعله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام آیا انصاف است حقوق شخصی بعد از ۳۰ سال زحمت و خدمت به مردم، نصف یک فرد تازه استخدام در شرکت های دولتی باشه؟طبق چه مبنایی حقوق همسان سازی میشه آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
بهزا۶
۲۳:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
مسئولین از لحاظ مدیریتی صفر چون هرماه وزیر یک قسمت هستند وزیر صنعت چه ربطی دارد به وزارتخانه دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
اخه چرا یک جور حقوق نمیدهید که لا اقل بتوانیم بالای سر بچه هامون باشیم ومادری کنیم همش سر کار هستیم چون از پس خرجو مخارج بر نمی اییم
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۳:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
چرا حقوق رئیس و روءسا باید بالای 20 میلیون و... باشه اما حقوق ما بیچاره ها تازه شده باشه 1 میلیون و 700
Iran (Islamic Republic of)
درفش
۲۲:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
چهدیواری کوتاه ترازدیوار مستمری بگیران حالا صدقه سری که میدهند توپ را به طرف همدیگر می‌اندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
بخداواگذار‌میکنیم‌این‌مسولین‌رابا‌این‌کارشان
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۱:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
پدرم بازنشسته هستش من که پسرش هستم کمک خرجشون بودم الان ازدواج کردم خودم که هیچی ندارم خانوادم هم چیزی نداره
با حقوق یک وپونصد نمیشه زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
اخه این مسولین مگه خواب تشریف دارند؟؟!!
خوب اگه تونستید ۱ماه مثل یه بازنشسته زندگی کنید!!!
چرا گوش شنوا وچشم بینا ندارید،وبازنشسته هارو نمی بینید؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
توکلی اژیه
۲۱:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
توراخدااین دولت کریمه حالادیگه بیادبعدهفت سال حکومت یک کاربیادماندنی بکنه وطرح همسان سازی حقوق مابازنشستگان راکه بایدخجالت فرزندان وعروس ودامادهارابکشیم باحرابذاره ویالااقل این مجلس ناکارامدچنین کاری رااخرعمرش بکنه شایدخاطره خوبی دراذهان بگذاره
Iran (Islamic Republic of)
علی قاسمی
۲۰:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
بودجه افزایش حقوق که برای همه ی معلمان از فروردین ۹۸ تصویب شدچرابرای بازنشستگان نیمه اول اجرانشدتوجیب چه کسی رفته.ماجوانان دیروزبودیم.شما اگرسوادقانون نوشتن نمی دانیدبسپاریدبه اهلش.اگربودجه کمه..چراتوحلقومه تازه کارها ریختیداگرمن توقانون گذاری میشدم.وبودجه کم بود.بودجه روطوری تدوین میکردم که هم مبلغی به صندوق تزریق بشه.وهم به تمام فرهنگیان تعلق بگیره.نه اینه ازمابزنیدوبه بقیه بدهیدااین عدالت نیست.بایدبودجه اصلاح بشه.قطعااین قدرهم صغری وکبری نچینید.ماهم می خواهیم زندگی کنیم.هرچندزندگی ای نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۲۰:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
با سلام. من بازنشسته با حداقل حقوق هستم. مستاجر. بچه دانشجو هم دارم. فاقد سهام عدالت هم هستم. ولی به عرضتان میرسونم چطور دولت و مجلس میتونن اینقد بین بازنشسته های کشوری و تامین فرق بذارن؟ بتظر شما دولتی که بدهی خودشو از سال 54 نداده و مجلسی که هیچ واکنشی در این زمینه نداشته طبق گفته مندرج در این خبر آیا صلاحیت بحث در مورد همسان سازی یا حقوق این قشر جامعه رو داره؟ مضاف بر این ضعف مدیریت سازمان از قدیم تا الان که نتونسته این اقدام رو انجام بده نیز علت آن میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
اقایانی که بهانه شان طلب ازدولت است یه نگاهی به حقوق مدیران وحتی کارمندان معمولی سازمان بیندازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
محمد مندومی دارای چهارنفروخودم حقوق اینجاب ماهنه ۱۵۶۰ ملیون مگرم این مدت ده ماه گوشت نخوردیم دیگر بفیهراه بدون خ خ خ سخت است
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر رفیعی
۲۰:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
انگار مسولان هیچ ارزشی برای بازنشتگان تامین اجتماعی قایل نیستند
Germany
کارافتاد تامین اجتماعی
۱۹:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه مثل همیشه دولت محترم تبیعض میگذارد
Germany
کارافتاد تامین اجتماعی
۱۹:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
ترخدا فکرما هم باشید دولت محترم بدهی خود را به تامین اجتماعی بدهد حداقل دل ما را شاد کند که دراین سن کهولت انقدر فکر و خیال نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
با سلام همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه ربطی به بدهی دولت دارد تا کی بازنشته باید منتطر بماند که دولت بهی خود را پرداخت کند. آیا برای کارکنان خود با حقوق کلان مزایای فراوان حتی بستن قرارداد با رستوران‌های مجلل که همراه خانواده برای صرف غذا بروند. هزینه کمک سفر های سالانه. منتظر بدهی دولت می‌مانند. همه میدانند بیشترین سرمایه ها که از حقوق همین بازنشستگان تامین اجتماعی از قبیل بیشترین سهام شرکت‌ها بدست آمده. خدا می‌داند این ظلم است
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۹:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
بازم مثل همیشه باز نشسته شرمنده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
مردم به یک شادی نیاز دارند همه سربازهایی که اعزامشان بعد از عید است را معاف کنید تا جوانان و خانواده های زیادی شاد شوند و به زندگی امیدوار شوند
اینم عیدی مردم باشه در این شرایط سخت
Iran (Islamic Republic of)
arman
۱۹:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
همیشه دولت فقط به منافع کارمندان دولتی فکر میکنه این همه جوون که هیچکدوم شغل دولتی ندارن چه کنند
Iran (Islamic Republic of)
سعید بیانی
۱۹:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
من امسال تا اخر سال ۶ماه که بازنشسته شدم باسی سال ۷۲ روز کار کرد ۱۶۲۰۰۰۰هزار تومان میگیرم ایا مسولینمیتوانند بااین حقوق یک ماه روبگزرانند تازه ۵۰۰۰۰۰هزار تومان باید بزارم روش تا بتوانم وامی که گرفتم وبرای دخترم جاهاز خریدم پرداخت کنم پس زن وبچم سربرج باید باد وهوابخورنفکری به حال ما بازنشستگان تامین.اجتماعی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
هر کس میدونه بگه
اعلام شد حقوق کارمندا دهم تا بیستم میدن قبل عید
بازنشستگان کشوری و لشکری هم همینجوره؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۸:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
به دادبازنشستگان برسیدبخداظلمه من سوم مهرماه بازنشسته شدم رتبه بندی بهم تعلق گرفت حکموبردم سازمان بازنشستگی زیربارنرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
باید حقوق مستمری بگیران رو به دلار پرداخت کنند تا روز امروز با این تورم و
گرانی بشود زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
تورج
۱۸:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
تا اشتغال در سطح وسیع ایجاد نشه تا سرمایه گذاری خارجی از حرف به عمل تبدیل نشه وتا افراد لیاقت فنی میز کارشون رو نداشته باشن سازمان روز به روز فقیر تر وسفره بیمه شدگان کوچکتر خواهدشد.
۱۲
آخرین اخبار