در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید برانکارد ایزوله برای انتقال بیماران کرونایی در کشور

یک شرکت تجهیزات پزشکی در کشور، موفق به ساخت برانکارد ایزوله بری انتقال بیماران عفونی شده است.

حمید رضا دهقان مدیر عامل یک شرکت  دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یک برانکارد تولید کرده‌ایم که مخصوص انتقال بیماران عفونی است. از این محصول  در کنگره کنترل عفونت رونمایی شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه این که کادر درمانی کشور در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، این شرکت با دیدگاه پشتیبانی از  پرسنل درمان ظرفیت تولید خود را بالا برده تا بتواند قدم کوچکی در این زمینه بردارد.

دهقان افزود: برانکارد تولیدی ما ویژه کنترل بیماری‌های عفونی طراحی شده است و در جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ کارایی دارد.

او با اشاره به اینکه این برانکارد ایزوله از سال ۹۶، مجوز تولید از وزارت بهداشت گرفته است، بیان کرد: این برانکارد از اطرافیان و کادر درمانی در زمان جابجایی بیمارعفونی و یا کرونایی محافظت می‌کند.

دهقان تاکید کرد: برانکارد تولیدی شرکت ما قابلیت کار یکسره بدون برق تا حداقل ۱۲ ساعت را دارد همچنین دارای دو فیلتر هوای ورودی و خروجی است تا هوای آلوده بازدم بیمار را تسویه و به بیرون هدایت کند؛ که این خود باعث ایجاد فشار منفی در داخل محفظه می‌شود.


بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت تنها تا ۲۵ درصد می‌تواند با کرونا مقابله کند


او ادامه داد: شرکت تمام توان خود را به ساخت برانکارد ایزوله فشار منفی جهت ایزوله مراکز درمانی و بیمارستانی و با هدف مقابله با بیماری کووید ۱۹ اختصاص داده است. با تولید این برانکارد ایزوله نیاز کشور به واردات قطع و سبب صرفه جویی ارزی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار