مهمترین رویداد‌های دولت در تیر ۹۸؛

از حذف ویزای اربعین تا ارسال لایحه شفافیت برای تشریفات قانونی به مجلس

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در تیر ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارسال لایحه شفافیت برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی، دیدار رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) با حجت‌الاسلام روحانی، حذف مهر ورود و خروج از گذرنامه گردشگران خارجی به دستور رئیس جمهور، حذف ویزای اربعین، افزایش حقوق برای همه کارکنان دولت، تصویب کلیات سند حجاب و عفاف از مهمترین اخبار حوزه دولت در تیر ۹۸ است.

ارسال لایحه شفافیت برای طی تشریفات قانونی به مجلس توسط رئیس جمهور یکی از اخبار مهم ابتدای این ماه است که طی آن  حجت الاسلام روحانی لایحه شفافیت را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. لایحه مذکور اکثر حوزه‌های امور عمومی اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به صورت یکپارچه در برمی‌گیرد.

«دولت الکترونیک»  موضوعی بسیار مهم که از ابتدای دولت دوازدهم به صورت جدی در دستور کار این دولت قرار می گیرد اما تاکنون اجرای آن به صورت کامل تحقق پیدا نکرده است؛از این رو در تاریخ  چهارم تیر حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور در مراسم رونمایی از «پرونده الکترونیک سلامت» بیان کرد که تحقق دولت الکترونیک یکی از اهداف دولت بود و پرونده الکترونیک سلامت گام دوم تحول نظام سلامت است.

یکی از موضوعات مهم دیگر این ماه افزایش اختیارات استان ها بود؛مسئله ای که مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور معتقد است که با اعطای اختیارات به استان‌ها سرعت انجام امور افزایش یافته و رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد.

ازحذف ویزای اربعین تا ارسال لایحه شفافیت برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی
تبدیل روستای علیشاه به شهر در استان آذربایجان شرقی یکی از اخبار مهمی در این ماه بود که دربرگیری زیادی برای این خطه به همراه داشت که طی آن اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه تبدیل روستای علیشاه به شهر  را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

حذف مهر ورود و خروج از گذرنامه گردشگران خارجی از اخبار دیگر بود که رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا این وزارت از طریق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ترتیباتی اتخاذ کند که از درج مهر ورود و خروج به ایران در گذرنامه اتباع خارجی خودداری شود.

 افزایش حقوق کارکنان دولت نیز از اخبار مهم دیگر حوزه دولت در تیر به شمار می رود که در این رابطه نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد که افزایش حقوق برای همه کارکنان دولت اعمال شده است، دولت با مشکلات فراوان حقوق‌ها را افزایش داد.
ازحذف ویزای اربعین تا ارسال لایحه شفافیت برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی

انتصاب  فرمانداران شهرستان‌های مراوه تپه، گمیشان، چناران، رودبارجنوب، بندرلنگه، اشکذر و تویسرکان  توسط وزیر کشور و همچنین  پیگیری وضعیت تالاب انزلی با  دستور معاون اول رئیس جمهور توسط سازمان حفاظت از محیط زیست  نیز از اخبار مهم دیگر این ماه به حساب می آید.

این ماه خبرهای خوشی برای ۷هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی قوه قضائیه نیز به همراه داشت، چرا که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت که سازمان برنامه و‌ بودجه موافق جذب این ۷ هزار نفر است.

اشتغال بانوان یکی از موضوعاتی است که همواره در دستور کار دولت قرار گرفته و در این زمینه حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در توضیح ضرورت تقدیم لایحه مکلف کردن دولت به تهیه طرح جامع توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به مجلس، گفت که دولت مکلف به تهیه طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شد.

ازحذف ویزای اربعین تا ارسال لایحه شفافیت برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی

حذف ویزا برای اربعین حسینی نیز از اخبار مهم دیگر این ماه است که حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اواخر ماه  با معاون امنیتی وزیر کشور عراق دیدار کرد ودر پایان این نشست توافقی دو جانبه انجام شد که طبق آن برای ایام اربعین صدور ویزا حذف شد و زائران  با داشتن برگه بیمه نامه از مرز عبور کنند.

تعیین شعار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آخرین خبر مهم این ماه به شمار می رود که سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در این رابطه توضیح داد که برای انتخابات امسال شعار «انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» برگزیده شد.


بیشتر بخوانید:روحانی لایحه «شفافیت» را به مجلس ارسال کرد + متن


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
حقوق سربازان را افزایش دهید ۱۵ درصد افزایش میشه ۳۰ هزارتومن، یعنی فکر میکنید این ۳۰ تومن چه تاثیری داره یا حقوق های سربازهارا به ۲ ملیون افزایش دهید یا قانون سربازی را حذف کنید یا مدت سربازی را به ۵ ماه کاهش دهید نمیشه که مردم دو سال از عمرشان را طلف کنن بعدم بیان دومباله کار بگردن و پیدا نکنن کلا آیندشون به فنا میره، ، چرا آینده جوانان مردم واستون مهم نیست!!!
آخرین اخبار