مهمترین رویداد‌های دولت در مرداد ۹۸؛

از جزئیات دستور رئیس‌جمهور برای معیشت مرزنشینان تا خانه دار شدن خبرنگاران

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در مرداد ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انتصاب سرپرست وزارت میراث فرهنگی، بررسی‌پیشران‌های انتخاباتی‌و فرا انتخاباتی مؤثر بر انتخابات مجلس، جزئیات دستور رئیس‌جمهور برای معیشت مرزنشینان، حذف مهر ورود و خروج از گذرنامه گردشگران خارجی به دستور رئیس جمهور، رشد ۶۰ پله‌ای ایران در شاخص نوآوری، تأکید بر بهره‌برداری از سامانه جامع کنترل کالا و ارز تا پایان سال ۹۸، واکنش وزیر دفاع به ادعای ترامپ درباره پهپاد ایرانی، افتتاح ۴۵۰۰ پروژه از طرح ۴۰ هزار پروژه عمرانی زودبازده در استان‌ها، خبر خوش وزیر راه و شهرسازی برای صاحب‌خانه شدن خبرنگاران، بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از باشگاه خبرنگاران جوان از مهمترین اخبار حوزه دولت در مرداد ۹۸ است.

مبارزه با قاچاق این ماه مورد توجه جدی دولت قرار گرفته است و  حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ  یکم مرداد گفت: تکمیل و راه‌اندازی سامانه کنترلی کالا و ارز تا پایان سال ۹۸ مورد تأکید است. کار مبارزه با قاچاق باید به صورت سیستمی از مبداء تا مقصد باشد.

یکی از اخبار مسرت بخش این ماه توسط سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه هیئت دولت در تاریخ دوم همین ماه    مطرح شد که او در این رابطه بیان کرده بود که ما اعلام شد که امسال ما در شاخص نوآوری ۴ رتبه بهبود داشتیم. در ابتدای دولت رتبه ما ۱۲۰ بود؛ اما در حال حاضر این رتبه به ۶۱ کاهش پیدا کرده است.

در همان جلسه هیئت دولت امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ساقط شدن پهپاد ایرانی،یادآور شد که پهپادی از ما ساقط نشده است و پهپاد‌های ما به صورت مرتب در فضا‌هایی که مأموریت دارند، کار خود را انجام می‌دهند.

یکی از لوایح که در این ماه به مجلس ارسال شد؛لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور»  بود که به منظور حذف چهار صفر از پول ملی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس ارسال شد. براساس این لایحه واحد پول ایران به تومان تغییر می‌یابد و هر تومان برابر ۱۰۰۰۰ ریال جاری و معادل یکصد پارسه است.

ابلاغ آیین‌نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیر رسمی موقت مرزی توسط رئیس جمهور یکی دیگر از اقدامات مهم ماه بود و در این باره بابک دین‌پرست، معاون اقتصادی وزارت کشور بیان کرد که وزارت کشور برای موانعی که در مسیر اجرای آیین‌نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیر رسمی موقت مرزی در هیئت دولت وجود داشت برای ساماندهی مبادلات مرزی پیشنهاداتی ارائه کرد و با امضای وزیر کشور خدمت رئیس جمهور ارسال شد.

دین پرست

در مردار سال قبل ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه از طرح ۴۰ هزار پروژه عمرانی زودبازده در استان‌ها افتتاح شدند، این خبری بود که توسط مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور اعلام و بیان شد که محور‌های این ۴ هزار و ۵۱۶ پروژه به تفکیک نوع پروژه شامل کشاورزی، آب و فاضلاب، سلامت و بهداشت، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و عمومی است.

انتصاب سرپرست وزارت میراث فرهنگی از اخبار مهم ماه مرداد بود که در این زمینه حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور در حکمی علی اصغر مونسان را به سرپرستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

از

خانه دار شدن خبرنگاران یکی از اخبار پر کلیک مرداد بود که در این زمینه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در اواسط مرداد حاشیه بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان،توضیح داد که طرح خانه‌دار شدن کارمندان دولت مشمول خبرنگاران از جمله باشگاه خبرنگاران جوان می‌شود.

همچنین مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عصر روز شنبه تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان از تحریریه و بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

واگذاری بخش بازرگانی به وزارت صمت یکی از اخبار چالشی گروه دولت بود که در این رابطه با تصمیم هیئت وزیران مصوبه «اصلاحیه آیین‌نامه اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی» لغو و وظایف و اختیارات وزیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن مجدداً برقرار می‌شود.

برکناری مدیرعامل ایران خودرو  یکی از اخبار تعجب برانگیزی بود که علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در  تاریخ  بیست و هشتم مرداد اعلام کرد.


بیشتر بخوانید:بسیج تمام دستگاه‌های استان قم برای مقابله با کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار