اعلام دو مورد مثبت کرونا در مهاباد

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: نتایج ۲ مورد نمونه‌های ارسالی مشکوک به کرونا در این شهرستان مثبت اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امیر بهزاد رئیس شبکه بهداشت و درمان و سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در مهاباد گفت: از ۱۴ مورد نمونه ارسالی تاکنون جواب تست ۱۲ نفر منفی اعلام شده است و ۲ نفر نیز که یک مرد ۲۷ ساله و یک مرد ۷۵ ساله است مثبت بوده و این افراد هم‌اکنون تحت درمان قرار دارند.

او با بیان اینکه پس از بروز علائم بالینی، این ۲ بیمار قرنطینه شده‌اند و پیگیری‌ها برای یافتن منشا بیماری ادامه دارد اضافه کرد: این افراد پس از طی دوره بیماری و بهبودی کامل از بیمارستان این شهرستان مرخص خواهند شد.

بهزاد افزود: هم‌اکنون ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد تحت نظر و درمان قرار دارند.

او با بیان اینکه از این پس نمونه‌های افراد مشکوک به این بیماری برای آزمایش به ارومیه ارسال خواهد شد گفت: نتایج نمونه‌های ارسالی در مدت ۲۴ ساعت مشخص خواهد شد.

دکتر بهزاد تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون ویروس کرونا اپیدمی شده است از این رو بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی و دیابت دارند و یا اینکه تحت شیمی درمانی هستند و یا دارو‌هایی استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، توصیه می‌کنیم اگر دچار تب بالا و علائم سرماخوردگی شدند به پزشک مراجعه کند.

او افزود: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد ادامه داد: اگر افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده‌اند فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

بهزاد تاکید کرد: عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ چراکه نه تنها خود را در معرض خطر و بیماری قرار می‌دهند، بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را نیز با مشکل روبرو می‌کنند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا در مهاباد توصیه کرد: شهروندان به هیچ عنوان به سایر شهر‌های کشور مسافرت نکرده و در حد امکان از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.