نخوردن آب کافی موجب افت انرژی می شود

حذف آب خالص از برنامه‌ غذایی باعث تجمع آن در بدن و افزایش وزن می‌شود. حتی نخوردن آب کافی موجب افت انرژی هم خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هنگامی که بدن شما به مقدار کافی آب دریافت نکند، سموم شروع به افزایش می‌کند و این روند التهاب، درد و عفونت کلیه‌ها و مثانه را به همراه دارد. آرتریت روماتوئید یکی از عوارض کم شدن آب بدن است. این وضعیت موجب درد مفاصل می‌شود. علایم این بیماری تا حد زیادی با مصرف آب و املاح کاهش می‌یابد.

افراد بهتر است نوشیدنی‌های کافئین دار را کنار بگذارند و سعی کنند، بیشتر آب بنوشند. زیرا با نخوردن آب کافی تمرکز فرد موجب اختلال می‌شود. بر اساس مطالعات؛ کم آبی نه تنها دوره‌ بهبود بعد از سکته را طولانی‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند خود سکته را نیز تشدید کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید حجم زیادی آب خالص بنوشید، می‌توانید با مواد طبیعی مثل لیمو ترش، آب را طعم دار کنید.

برای هیدراته ماندن، قبل از هر وعده غذایی یا میان وعده، یک لیوان آب یا یک نوشیدنی غیر شیرین دیگر بنوشید. هنگامی که بدن، آب خود را از دست می‌دهد، راه‌های هوایی را برای ذخیره کردن آب محدود می‌کند و این دلیلی برای ابتلا به آسم و آلرژی است. همچنین ثابت شده است که کم‌آبی بدن موجب می‌شود برخی گلبول‌های سفید اسید آمینه هیستیدین را به هیستامین تبدیل ‌کنند که واکنش‌های آلرژیک را تحریک خواهد کرد. هنگامی که آب کافی به بدن می‌رسد، این گلبول‌ها تولید هیستامین خود را کاهش می‌دهند و نشانه‌های تنفسی از بین می‌رود.

نوشیدن آب همانند یک مسکن هنگام سر درد عمل می‌کند، قبل از این که به سراغ مُسکن بروید، نوشیدن آب را امتحان کنید. نبود آب کافی باعث خلل در عملکرد قلب می‌شود. اگر کم آبی شدید باشد، خون کافی به مغز نمی رسد و بیهوش خواهید شد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار