گزارشی از پشت صحنه سریال کامیون در روز‌های کرونایی/ اطیابی: سعی کردیم لحظات مفرحی برای مخاطبان ایجاد کنیم +فیلم

مسعود اطیابی که سریال «کامیون» را برای نوروز کارگردانی کرده است، درباره روند تولید این مجموعه تلویزیونی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از روز‌های پایانی زمستان و منتهی به عید نوروز مهمان گروه تولید سریال نوروزی شبکه دو سیما به کارگردانی مسعود اطیابی بودیم.

شبکه دو سیما که هر سال به مناسبت نوروز سریال طنز راهی آنتن می‌کند، در نوروز 99 میزبان مسعود اطیابی با سریال«کامیون» بود.

بهنام شرفی، علی هاشمی و هادی مرتضی‌زاده سه بازیگر اصلی سریال، چهره‌های جدیدی هستند که شاید پیش از این بیشتر در تئاتر فعالیت داشته‌ و یا مثل مرتضی‌زاده برای اولین بار بعد از حضور در «عصر جدید» در تصویر دیده می‌شوند و امشب هر سه در لوکیشن حضور دارند.

پشت صحنه کامیون


قصه «کامیون» درباره یک پیشکسوت فوتبال با بازی مهدی هاشمی است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با سه دانشجو که صاحب‌خانه به دلیل مشکلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجرا‌هایی می‌شود. داستان این سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است.

بهنام شرفی، علی هاشمی و هادی مرتضی‌زاده س نقش دانشجویان سریال کامیون را بازی می‌کنند وا تفاقاتی پیرامون زندگی آن‌ها رخ می‌دهد.

این سریال لوکیشن‌های مختلف در تهران و بندر انزلی دارد، البته ما زمانی که به پشت صحنه سریال رفتیم در حال تصویربرداری در خیابان‌های محله ستارخان بودند.با توجه به شیوع کرونا عوامل پایتخت نیز با رعایت اصول بهداشتی کارمی کردند.

زمانی که ما به پشت صحنه سریال در محله ستارخان رسیدیم، سه بازیگر اصلی مشغول تصویربرداری سکانسی بودند که باید به دنبال یک کارتن خواب می‌دویدند تا کیسه لباس‌های خود را از او بگیرند.

البته نکته جالب اینجاست که این سکانس برای قسمت‌های اول سریال است، اما به دلیل اینکه پای بهنام شرفی دچار شکستکی شده بود این سکانس را چهار ماه بعد از آغاز فیلمبرداری تصویربرداری می‌کردند. برای بازی در سکانس باید این سه دانشجو چند کوچه و خیابان را به دنبال کارتن خواب می رفتند که  با هدایت کارگردان این کار انجام شد.

مسعود اطیابی کارگردان این سریال گفت: همزمان با پخش سریال کامیون در حال تصویربرداری هستیم، این سریال تا پایان فروردین ماه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: بازیگران خوبی در سریال حضور دارند، سعی کردیم لحظات مفرحی برای مخاطبان ایجاد کنیم. با توجه به شیوه کرونا شرایط کار سخت شده است، اما با رعایت اصول بهداشتی کار را پیش می‌بریم.

اطیابی درباره قصه کامیون گفت:با شرایط موجود علاوه بر ایجاد فضای مفرح به مسائل جوانان هم می‌پردازیم.

 

 

شرفی بازیگر سریال کامیون گفت: همزمان با پخش سریال در حال ضبط هستیم، با توجه به شیوع کرونا ما هم ترس داریم اما در کنار رعایت اصول بهداشتی هر روز ۴ صبح تا پاسی از شب مشغول تصویربرداری هستیم.

وی ادامه داد: سریال کمدی است و در بستر اتفاقات اجتماعی که برای سه دانشجو رخ می دهد پیش می رود، من نقش یکی از دانشجویان را بازی می کنم.

 
 
هادی مرتضی‌زاده نقش یکی از سه دانشجو را به همراه بهنام شرفی و علی هاشمی بازی می‌کند.البته این بازیگر در فصل اول عصر جدید، به عنوان شرکت کننده حضور پیدا کرد و اجرای متفاوتی داشت که با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. در ادامه می‌توانید فیلم صحبت‌های او درباره این سریال را ببینید:

گفتنی است سریال «کامیون» به کارگردانی سید مسعود اطیابی هرشب ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۱۲:۳۰ و ۱۶:۳۰ است.

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تولید می‌شود؛ تا پایان فروردین ۹۹ پخش خواهد شد.

مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، نادر سلیمانی، بیتا سحرخیز، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، ماهان عبدی، گیتی قاسمی، آرزو نبوت، زهره فکورصبور، مهسا طهماسبی و علی هاشمی از بازیگران اصلی این سریال نوروزی محسوب می‌شوند.

 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راحیل اسدی
۰۲:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
درسته بعضی جاهاش به همدیگی خیلی ربط ندارند ولی به نظر من میتونن یکمی قوی تر و بیشتر ربط باهم داشته باشن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه سریال های این سالیان اینقدر ضعیف هستند که اصلا ادم رغبت نمیکنه بشینه پاشون
سریال ها و فیلم های دهه ی شصت و هفتاد یادش بخیر خیلی کیفیتشون بالاتر بود حتی برنامه کودکان اون زمان از برنامه های بزرگسالان الان غنی تر و داستانهاشون کشش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
M-Reza
۱۱:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من نمیدونم این آقای شاهین عباسی چی از جون این مردم میخواد و چرا فکر میکنه که داستان ها و سریال هایی که میسازه خیلی جذاب و بامزه هستن مانند خنده بازار...کامیون و؟.....وقتیکه این سریال ها رو نشون میدن به جای خندیدن باید حرص بخوری که چقدر راحت به شعور جماعت بیننده توهین میکنند..و خواستم بگم مزخرفترین سریال در این چند سال اخیر هست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی درد و بلای دست اندرکاران سریال پایتخت بخوره تو سره هر چی فیلم سازه نابلده ، که هیچی محتوایی ندارین و هیچ دردی از درد مردم دوا نمیکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
از مزخرف ترین و بی محتواترین سریال های تاریخ صداوسیما که ارزش رد کردن کانالم نداره
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۲۳:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی کامیون مسخره است.
دوست ندارمش!
کارکتر اون نو قرمزه از همه مسخره تره و نچسب تره!
ترا خدا قسمت دو و سه نسازید.
عحیب نچسبند!
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیرازی
۲۱:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
کاشکی اعلام میکردین چند قسمت دیگه باید تحمل کنیم تا این برنامه ضعیف با بازیگر های به شدت ضعیف تموم بشه
تازه تلاش هم کردن لحظات مفرحی ایجاد کرده باشن!
حیف پول بیت المال که خرج چنین سریال هایی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
دستشون درد نکنه خیلی مزخرف بود
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین خاکسار
۲۱:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
حیف پول بیت المال که خرج همچین فیلمهای هجو و مسخره ای میشه
مردم راصی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا حیف اون وقتی که عوامل واسه ساخت این فیلم کردن..
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۹:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بدون شک این فیلم(کامیون) بعد از فیلم شبکه پنج (فکر کنم اسم فیلم میانبر هستش) بدترین فیلم هایی هستش که تا حالا در ایام نوروز دیدم من . نه یه دونه هنرپیشه خوب توش هست و نه قصه خوبی دارند و نه هیچ چیز خوب دیگه ایی . مثلاً قرار بود بخاطر کرونا فیلم های خوبی پخش کنند که مردم از خونه بیرون نرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
شما فکر کنم مشکل بینایی داری که مهدی هاشمی رو توی بازیگرهای این سریال ندیدی و میگی یه هنرپیشه خوب هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مزخرف ترین سریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اينجا كسي هست اين سريال رو ديده باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بسیار سریال ضعیف و بی محتوایی هستش . کلیشه های کاملا تکراری , شوخی های کاملا تقلیدی و پیش پا افتاده , کمدی های سطحی و قابل پیشبینی , لودگی بیش از حد و کنترل نشده از خصیصه های بارز این سریال هستش متأسفانه
Iran (Islamic Republic of)
امیر لنگی
۱۸:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی سریال مضخرفیه . بازیگرانی لوس و ننر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کارگردان و نویسنده هستن که از بازیگران میخان ننر باشن، اگر کارگردان و قصه ی فیلم قوی باشه، همین بازیگران ننر بازیگران ارزنده ای خواهند بود و نقش سرسنگینی بازی خواهند کرد، کارگردان باید بتونه ازشون کار بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا فیلم به درد نخوری بود سه چهار قسمتشو دیدم واقعا بی مزه است .