در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش ۳۰ درصدی جابه‌جایی مسافران از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای

مدیرکل دفتر مسافری حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: جابه‌جایی مسافران از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای با شیوع کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر مسافری حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که تعاونی‌ها با مالکان اتوبوس‌های درون شهری زد و بند برای جذب مسافر بیشتر داشته باشند گفت: در صورتی که مسافران و یا مالکان اتوبوس در این زمینه شکایتی داشته باشند می‌توانند به سامانه پیامکی ۲۰۰۱۴۱ اعلام کنند تا در اولین فرصت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به این موضوع رسیدگی کند.

زد و بندی برای جابه جایی مسافران بین تعاونی‌ها وجود ندارد

مدیرکل دفتر مسافری حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: تاکنون شکایتی در این زمینه به ما اعلام نشده است، اما سعی خواهیم کرد در صورت مشاهده چنین مواردی سریعا رسیدگی‌های لازم را انجام دهیم.

باقرجوان با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد سفر‌های جاده‌ای از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاهش بسیار چشمگیری پیدا کرده به طوری که میزان جابه‌جایی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در طی ۱ ماه گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او یادآور شد: از مسافران درخواست می‌کنیم از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و اگر سفر‌های ضروری دارند برای خرید بلیت از وب‌سایت‌ها اقدام کنند و از مراجعه حضوری برای خرید بلیت بپرهیزند.

مدیرکل دفتر مسافری حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تمامی ناوگان‌ حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس‌ها به صورت مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند گفت: تمامی بخش‌هایی که با دست‌های مسافران ارتباط دارند از جمله دستگیره‌ها و دستگیره‌های صندلی، سگگ‌های کمربند‌های ایمنی به صورت کامل و مرتب ضدعفونی می‌شوند و ماسک و ژل‌های ضد عفونی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز مسافران به آن‌ها ارائه شود.

باقرجوان با اشاره به اینکه در یک بازه زمانی با کمبود محلول‌های ضد عفونی کننده روبه‌رو شدیم گفت: هم اکنون پایانه‌های حمل‌ونقل و اتوبوس‌های نیاز مبرمی به این محلول‌ها برای ضدعفونی کردن و پاکسازی دارند، از وزارت بهداشت درخواست می‌شود که این محلول‌ها را با قیمت‌های مصوب در اختیار این ارگان‌ها قرار دهند.

او افزود: در تمامی پایانه‌ها تیم‌های بازرسی و بهداشتی از وزارت بهداشت حضور دارند و به صورت کامل تمامی مسافران از طریق تب سنج‌ها غربالگری می‌شوند و در صورت مشاهده مورد مشکوک اجازه سفر نمی‌دهند.

مدیرکل دفتر مسافری حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین به پیش فروش بلیت‌های نوروزی هم اشاره کرد و گفت: شرایط نوروز سال ۹۹ با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است و با توجه به آنکه امسال وزارت بهداشت تأکید داشته است که از انجام سفر‌های غیرضروری بپرهیزند، بنابراین پیش فروش بلیت‌های نوروزی امسال انجام نشد، اما اگر مسافری سفر ضروری داشته باشد می‌تواند از طریق خرید غیر حضوری بلیت خود را تهیه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار