ایده‌هایی برای لذت بردن از قرنطینه خانگی و فرار از کرونا

پازل مبارزه با کرونا بدون همدلی و همکاری هموطنان کامل نمی‌شود،مگر با پیوستن به کمپین در خانه بمانیم، سعی کنیم هر چه زودتر این بیماری را در کشور ریشه کن کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، با توجه به اوج تهاجم ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در گیلان، بهترین راه مبارزه عملی با کرونا همکاری و همدلی همه مردم و مسئولان و رعایت نکات بهداشتی است و با اجرای پویش # در خانه بمانیم و پیوستن به آن، شاهد نابودی هرچه زودتر این بیماری و ریشه‌کن شدن آن خواهیم بود و با حضور نیافتن در فعالیت‌های جمعی و برخی اماکن عمومی می‌توانیم نقش مهمی در پیشگیری از کرونا داشته باشیم.

#در خانه بمانیم

چرا باید در خانه بمانیم

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: بهترین راه مهار ویروس کرونا در خانه ماندن است، چون اگر این ویروس پذیرا نداشته باشد خیلی زودتر مهار می‌شود.

او با بیان اینکه برای حفظ سلامت عموم،مردم باید از رفت و آمد‌ها و تردد‌های غیر ضروری خودداری کنیم، افزود: این قرنطینه و خانه نشینی را می‌توان نوعی مسئولیت پذیری در بحث حفظ سلامت افراد جامعه دانست.

#در خانه بمانیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: مردم برای شرکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا باید وارد سامانه سلامت شوند و اطلاعات خود را وارد کنند و اگر فرد دارای علائم شبیه آنفلوآنزا باشد نکات مراقبتی و پیشگیری را از طریق بهورزان به او آموزش می‌دهیم و اگر دارای علایم کرونا باشد نیز به نزدیک‌ترین مرکز درمانی ارجاع داده می‌شود.

#در خانه بمانیم

ارسلان سالاری، با اشاره به اینکه پس از ثبت اطلاعات فرد در سامانه، پیامکی برای یکی از بهورزان ارسال شده و او با فرد مذکور برای گرفتن شرح حال تماس برقرار می‌کند، افزود: اگر فرد دارای علایم مشکوک به کرونا باشد بهورز به او تأکید می‌کند که برای مراجعه به مرکز درمانی حتماً از ماسک و دستکش استفاده کند.

#در خانه بمانیم

او با بیان اینکه کسانی که به این سامانه الکترونیکی دسترسی ندارند نگران نباشند، تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ کارشناس بهداشت و بهورز با این افراد از طریق تلفن تماس می‌گیرند و پرسشنامه مربوط به وضعیت سلامت شان را تمکیل خواهند کرد.

#در خانه بمانیم

چگونه قرنطینه خانگی داشته باشیم؟

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت:در صورت نیاز به قرنطینه شدن به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا، نگرانی به خودتان راه ندهید .

#در خانه بمانیم

او با بیان اینکه  از شخص بیمار مشکوک به کرونا، در اتاق جداگانه و دربسته مراقبت کنید و در صورت ملاقات با مرد مذکور اعضای خانواده در فاصله چند متری با او قرار بگیرند، در صورت امکان، افراد بیمار از حمام جداگانه استفاده کنند و در غیر این صورت بعد از ضد عفونی محل، وسایل شخصی تان از وسایل غذاخوری گرفته تا حوله و مسواک را به طور کامل از شخص بیمار جدا کنید.

#در خانه بمانیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، با تاکید بر اینکه  وسایل دور و اطرافی که بیمار با آن‌ها در تماس بوده را به طور مرتب بشویید و ضدعفونی کنید و در صورت ارتباط نزدیک یا نزدیک شدن به فرد بیمار یا مشکوک به مریضی از ماسک استفاده کنید، گفت:  روحیه خودتان را حفظ کنید و برای این کار اخبار مرتبط با بیماری را از منابع معتبر دنبال کنید و با یکدیگر در خانه حرف بزنید، چون با معاشرت و گفتگو میزان اضطراب را کاهش خواهید داد.

#در خانه بمانیم

#در خانه بمانیم

ارسلان سالاری با بیان اینکه  برای کاهش استرس تا حد ممکن خود را سرگرم کنید و در خانه کار‌های روزمره تان را انجام دهید، تصریح کرد: به یاد داشته باشید که قرنطینه طولانی نخواهد شد و به زودی این وضعیت پایان به خواهد رسید ، مثبت اندیش باشید و به این فکر کنید که چگونه در گذشته با موقعیت‌های دشوار کنار آمده اید و به خود اطمینان دهید که با این وضعیت نیز کنار خواهید آمد و  اگر اطرافیانتان را از نزدیک نمی‌بینید، می‌توانید از طریق اینترنت و تلفن با آن‌ها در تماس باشید.

#در خانه بمانیم

چه کار کنیم تا از لحظات در خانه ماندن لذت ببریم

دکتر حسن صادق زاده، از پزشکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  با بیان اینکه اگرچه در خانه ماندن به معنای رعایت نکردن نکات بهداشتی نیست، گفت: در خانه ماندن یکی از راهکار‌های مهار ویروس کرونا است که البته می‌توان با کمی خلاقیت به خرج دادن، ساعت‌های بیشتری از زمان در خانه بودن را در کنار خانواده لذت برد.

#در خانه بمانیم


از سرگرمی‌های ساده خانگی استفاده کنید

دکتر حسن صادق زاده، از پزشکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: می‌توان با همکاری اعضای خانواده و مشارکت بچه‌ها آشپزی کرد، باغبانی کرد و یا جلسه خانوادگی، آسان و کاربردی برای این روز‌ها تشکیل داد.

او افزود: با مرور خاطرات قدیم برای کودکان می‌توان هم به تصویر سازی ذهن کودکان کمک کنیم و هم موارد آموزشی و بهداشتی را با زبان ساده‌تر برای آنان ارائه دهیم.

#در خانه بمانیم

ایده‌هایی برای لذت بردن از قرنطینه خانگی و فرار از کرونا

دکتر حسن صادق زاده، از پزشکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: استفاده مفید از اوقات فراغت و خانه نشینی می‌تواند حتی موجب افزایش انگیزه و خلاقیت شما باشد و احساس مفید بودن با افزایش سطح رضایتمندی از خود، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

#در خانه بمانیم

او به ورزش کردن در خانه تاکید کرد و افزود: با وجود رعایت بهداشت فردی و تغذیه ایی مردم باید به تحرک داشتن در روز‌های در خانه ماندن بیشتر توجه کنند، زیرا تحرک حتی در داخل خانه هم می‌تواند تاثیرات مثبت فراوانی بر روی جسم و روان داشته باشد.

#در خانه بمانیم


چرا نباید به گیلان سفر کرد؟

ارسلان زارع استاندار گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: ما هنوز هم میهمان نوازیم، ولی سفر نکردن به استان‌های شمالی در شرایطی که کرونا به شدت در این خطه جولان می‌دهد به نفع همه مردم کشور است.

#در خانه بمانیم

او افزود: گیلان استانی است که زیر ساخت‌ها و شریان‌های اقتصادی و حیاتی آن وابسته به گردشگری و میهمانپذیری است، گردشگری و میهمان‌پذیری و میهمان نوازی نه تنها در ساختار اقتصادی این استان جایگاه ویژه‌ای دارد بلکه در روحیات و رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی گیلانی‌ها درهم تنیده شده است، بنابراین تصمیم جلوگیری از ورود گردشگران به گیلان را می‌توان سخت‌ترین و دردآور‌ترین تصمیمی دانست که مدیران اجرایی مکلف به انجام آن هستند، اما با توجه به شیوع گسترده و جولان کرونا در گیلان باید گفت بدترین ظلم و اجحاف به هموطنانمان در سراسر کشور این است که از آن‌ها دعوت کنیم در تعطیلات به گیلان بیایند.

#در خانه بمانیم

پاسخگویی به سؤالات کرونایی گیلانی‌ها

محمدرضا نقی پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: مردم می‌توانند با خانه ماندن و با تماس با شماره گویای ۴۴۰۱ سؤالات کرونایی خود را از کارشناسان این دانشگاه بپرسند.

#در خانه بمانیم

او افزود: با توجه به اهمیت بهره مندی شهروندان از اطلاعات صحیح در زمینه چگونگی پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، با به کارگیری امکانات موجود و دانش فنی و تخصصی کارکنان شاغل، شماره گویای ۴۴۰۱ را برای پاسخگویی به سؤالات کرونایی مردم استان راه اندازی کرده است.

#در خانه بمانیم

راه اندازی سایت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از کرونا

محمدرضا نقی پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مداوم نکات آموزشی و بهداشتی درباره راهکار‌های مقابله با کرونا و علایم این ویروس مطالب آموزشی ارائه می‌دهد.#در خانه بمانیم

او افزود: علاوه بر راه اندازی سایت و سامانه ۴۴۰۱ همچنین، موارد آموزشی به صورت پیامک به مردم ارسال می‌شود.

#در خانه بمانیم

 

فقط برای خرید و مواقع اضطرار از خانه بیرون می‌آییم

به سراغ چند نفر از شهروندان رفتیم و از آنان پرسیدم چرا با وجود تذکرات مسئولان بازهم از خانه بیرون آمده اند.

#در خانه بمانیم

یکی از شهروندان گیلانی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت:با توجه با رعایت ساعات فعالیت واحد صنفی از سوی اتاق اصناف، به واحد صنفی خود می‌رود.

او افزود: همه موارد بهداشتی را هم برای خودم و هم مشتریان فراهم کرده است.

#در خانه بمانیم


بانویی هم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: فقط برای خرید، از خانه بیرون می‌آیم و به همه شهروندان نیز توصیه می‌کنم جزء در موارد ضروری از خانه‌های خود بیرون نیایند.

او افزود: خریدهایی که نیاز به ضدعفونی دارد، آنها را ضدعفونی و میوه ها و سبزیجات را نیز با دقت شستشو می دهد.

#در خانه بمانیم

شهروند دیگری هم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، از قرنطینه خانگی همه اعضای خانواده اش در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت:  خودم نیز فقط برای خرید از خانه خارج می شود.

او افزود: همه باهم باید کمک کنیم تا این ویروس  را ریشه کن کنیم.

#در خانه بمانیم
ما خودمان را نه فقط در برابر خودمان، که در برابر اطرافیان و همه مردم مسئول می‌دانیم و نمی‌خواهیم بی مبالاتی ما، جان دیگران را به خطر اندازد، بنابراین با نکات موارد بهداشتی و پرهیز از سفر و در خانه ماندن مگر در موارد اضطرار می‌توانیم ویروس کرونا را مهار و سپس با خیالی راحت و تن سالم با اعضای خانواده به سفر بریم.

گزارش از مریم عباسی زاده

انتهای پیام/م. ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.