مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران مطرح کرد؛

اجرای طرح ویژه نظارتی تعزیرات بر بازار تا پایان ماه مبارک رمضان/ هر شقه گوشت گوسفندی یک میلیون

اسفنانی درباره طرح نظارتی ویژه تعزیرات بر بازار پایتخت در نوروز ۹۹ و ماه مبارک رمضان توضیحاتی داد.

محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات تعزیرات برای کنترل بازار شب عید در پایتخت، گفت: هر ساله از اواسط اسفندماه تا پایان تعطیلات سال بعد، طرح ویژه نوروزی توسط سازمان تعزیرات حکومتی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شده و در اقدامات خود هم برای نوروز و هم برای ما مبارک رمضان برنامه‌های خود را پیش بینی کرده‌ایم.

اسفنانی تصریح کرد: با اعلام وزرای دادگستری و صنعت، معدن و تجارت از ششم اسفندماه امسال به صورت رسمی طرح ویژه سازمان تعزیرات برای کنترل بازار شب عید و بازرسی از فروشگاه‌های بازار آغاز شد.

وی افزود: در این طرح به مباحث مربوط به مایحتاج و نیاز هموطنان ورود کردیم و عمده بازار هدف ما بحث گوشت قرمز و مرغ، شیرینی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، رستوران‌ها، هتل‌‎ها و ... است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران اضافه کرد: با توجه به شرایطی که در پایان امسال در کشور شکل گرفت که به دنبال ایجاد فضای خاص هستیم.


بیشتر بخوانید: کشف ۳ انبار احتکار شکر و خرما در تهران


وی افزود: در روز‌های اخیر بیشترین توان خود را در بحث کالا‌های سلامت محور صرف کردیم که در این حوزه کشفیات قابل توجهی نیز در حوزه احتکار ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش داشتیم و پرونده‌‎های آن نیز رسیدگی و احکامشان هم صادر شد که در همین رابطه پرونده‌های دیگری نیز در دست بررسی است.

اسفنانی با بیان اینکه طرح ویژه تعزیرات تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، گفت: مباحث کم فروشی و گران فروشی اقلام مورد نیاز شهروندان، مد نظر رسیدگی ما در بازار است وهموطنان با مشاهده هرگونه کارشکنی در بازار‌ها موارد را به ما گزارش کنند تا با متخلفان در این حوزه برخورد‌های لازم قانونی و قاطع صورت بگیرد.

وی درباره اختلاف قیمت‌های موجود در بازار در خصوص فروش گوشت قرمز گوسفندی، گفت: همواره با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حال ارتباط هستیم و مبنای رسیدگی سازمان تعزیرات به تخلفات گرانفروشی قیمت گذاری این سازمان بر اقلام است.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران نرخ فروش هر شقه گوشت گوسفندی در بازار تهران از یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰ هزار ریال است و فروش این محصول بیش از نرخ اعلامی تخلف گران فروشی است و به محض مشاهده بازرسان تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار