توصیه‌های یک روانشناس:

فعالیت‌های روزانه خود را با توجه به شرایط کنونی ادامه دهید

روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس از مردم خواست فعالیت روزانه‌ای را که پیش از مراقبت‌های کرونا داشته‌اند، با توجه به شرایط کنونی ادامه دهند تا سلامت روانی خود و اطرافیانشان حفظ شود.

سوران رجبی دانشیار رشته روانشناسی دانشگاه خلیج فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: افرادی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، اوقات خود را در خانه سپری می‌کنند باید مراقب افسردگی فصلی که ویژه این زمان از سال است، باشند زیرا افسردگی و اضطراب علاوه بر عصبانیت، با خود ضعف  ایمنی بدن را به همراه دارد و این موضوع خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

 از آفتاب و ورزش غافل نشوید

او در پاسخ به اینکه باید در این شرایط چه کار‌هایی انجام بدهیم؟ بیان کرد: سعی کنید روزی دو ساعت در معرض نور خورشید باشید برای این کار نیاز نیست به بیرون بروید در خانه بمانید و از پشت پنجره در معرض آفتاب قرار بگیرید.

این روانشناس افزود: ورزش‌هایی که می‌توان در خانه انجام داد را جدی بگیرید و انجام دهید، خواب کافی و درست داشته باشید و نظم زندگیتان قبل از شیوع ویروس کرونا را دنبال کنید.

اخبار منفی را به یکدیگر انتقال ندهید

رجبی بیان کرد: اخبار منفی را دنبال نکنید. با کودکان و سالمندان که آسیب پذیر‌تر هستند منطقی رفتار کنید و از فضای مجازی هم بیش از حد استفاده نکنید.

او با اشاره به ضرب المثل مصیبت، مصیبت می‌آورد، گفت: صبح‌ها به مرور اخبار بد نپردازید و خبر‌های منفی و بد را به یکدیگر انتقال ندهید چرا که باعث می‌شود به روحیه شما آسیب بزند.

بخندید

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه روح ما مانند بدن به غذا نیاز دارد به مردم توصیه کرد، نکات بهداشتی را جدی بگیرند و از اعضای خانواده و بزرگتر‌ها خواست شاد باشند و بخندند زیرا خنده و شوخ‌طبعی بهترین راه مقابله با مشکلات است و از نظر جسمی، ۲۰ درصد گردش خون را افزایش می‌دهد.

رجبی افزود: در این شرایط باید از جر و بحث‌ها دوری کنیم زیرا هر بار که عصبانی می‌شویم به اندازه ۲۰ نخ سیگار به روح و قلب ما فشار وارد می‌شود پس تا می‌توانیم فضای خانه را شاد نگه داریم.

مادران روحیه خود را حفظ کنند

او، با اشاره به جایگاه ویژه مادر در خانواده بیان کرد: فضای عاطفی خانه وابسته به شرایط روحی و روانی مادر است. مادر باید در این شرایط  روحیه خود را حفظ کند و از نگرانی دوری کند. زیرا اضطراب می‌تواند به بقیه افراد هم انتقال پیدا کند.

این روانشناس گفت: این شرایط گذراست با همفکری می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم و یادمان باشد که روز‌های خوبی در راه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۱:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
عالی ممنون