برخورد با شایعه سازان در خصوص ویروس کرونا

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: با شایعه سازان و کسانی که بخواهند با امنیت روانی و مردم در فضای مجازی و رسانه‌ای بازی کنند برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  احمد احمدی زاده معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در جلسه شورای اطلاع رسانی استان فارس، گفت: پدیده چندصدایی در رسانه موضوعی است که متاسفانه موجب ایجاد التهاب و ناآرامی در فضای روحی و روانی جامعه شده است که در این رابطه باید با استناد به دو مرجع دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان نسبت به انعکاس اقدامات آمار‌ها و آخرین وضعیت بیماری در رسانه‌ها اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: با شایعه سازان و کسانی که بخواهند با امنیت روانی و مردم در فضای مجازی و رسانه‌ای بازی کنند برخورد خواهد شد.

او افزود: رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما و فضای مجازی تا کنون تلاش‌های خوب و موثری داشته اند که انتظار است با هم افزایی و هماهنگی بیشتر تمام تلاش خود را برای فرهنگ سازی و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا متمرکز کنند.

او گفت: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها موظفند در راستای اطلاع رسانی صحیح و موثق برای ریشه کنی بیماری کرونا در سطح دستگاه‌های مطبوع و حتی المقدور اطلاع رسانی به عموم با رعایت استناد و بهره گیری از مطالب محتوایی دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی اطلاع رسانی وتبلیغات کرونا با حضور تمامی اعضا به صورت روزانه در خصوص فضای رسانه‌ای، شایعات و اطلاع‌رسانی واقعی در این خصوص تصمیم گیری و اقدام کنند.

احمدی زاده اطلاع رسانی مفید و تبلیغات موثر با موضوع اخبار و اقدامات مثبت و رویکرد افزایش امید و روحیه عمومی همچنین بهره‌گیری از مشارکت عمومی و بسیج همگانی در امدادرسانی و کمک‌های مالی، مادی و معنوی و هم افزایی رسانه‌ها در قالب تولید بسته‌های محتوایی آموزشی اطلاع رسانی و تبلیغاتی را از جمله فعالیت‌های مورد انتظار شورای اطلاع‌رسانی دانست.

او همچنین خواستار ایجاد انسجام و وحدت رویه در اطلاع رسانی و تبلیغات راجع به ابعاد مختلف بیماری کرونا و تقویت جریان اطلاع رسانی و آموزشی هدفمند موثر و سنجیده درباره بیماری کرونا تاکید کرد.

احمدی زاده تاکید کرد: جریان اطلاع رسانی با شفافیت در فرآیند اطلاع رسانی پس از صحت سنجی خبر و منابع خبری در در مقابله و پیشگیری بیماری کرونا امری موثری خواهد بود.

او همچنین اشاره کرد: استاندار شخصا به صورت لحظه‌ای موارد مرتبط با بیماری کرونا راپیگیری و دستورات بسیار مهم وموثری در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا صادر نموده اند که از طریق صدا و سیما، جراید و فضای مجازی بصورت مستمر و از این پس با مدیریت کارگروهی اخصصی اطلاع رسانی به اطلاع مردم عزیز استان خواهد رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.