دردسر جدید در مسیر سهمیه وزنه‌برداری/ لغو رقابت‌های گزینشی المپیک، یکی پس از دیگری

ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان هنوز سهمیه حضورشان در توکیو را قطعی نکرده‌اند و رقابت‌های گزینشی یکی پس از دیگری لغو می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در مجموعه ورزشی آزادی تهران، با دعوت محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری، ۱۸ ملی‌پوش رکوردگیری خود را برای حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا  ۲۰۲۰ انجام می‌دهند، اما هنوز تاریخ برگزاری این بازی‌ها مشخص نیست. شیوع ویروس کرونا، ۲ بار انصراف کشور‌های قزاقستان و ازبکستان از میزبانی این رقابت‌ها را در پی داشت و کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، هنوز زمان و مکان جدید برای انجام این دوره از بازی‌ها را اعلام نکرده است. رقابت‌هایی که به واسطه داشتن سطح طلایی، از اهمیت بالایی برای مدعیان حضور در المپیک توکیو ۲۰۲۰  برخوردار بود.

دردسر جدید در مسیر سهمیه وزنه‌برداری/ لغو رقابت‌های گزینشی المپیک یکی پس از دیگری

رقابت‌های قهرمانی آسیا برای ۱۴ نفر از وزنه‌برداران دعوت شده به رکوردگیری مهم بود، اما برای کیانوش رستمی، سهراب مرادی، علی هاشمی و علی داودی مثل امضای حکم کسب سهمیه توکیو ۲۰۲۰ را داشت و حالا وقتی ملی‌پوشان ما اطلاع دقیقی از نحوه دریافت سهمیه المپیک ندارند، کمی اوضاع پیچیده شده است. 


 بیشتر بخوانید: کرونا، رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا را لغو کرد


در بین ۴ مدعی وزنه‌برداری ایران برای رسیدن به توکیو، اوضاع علی داودی و علی هاشمی تا حدودی بهتر است. داودی و هاشمی به ترتیب در اوزان ۱۰۹+ و ۱۰۹ کیلوگرم در رنکینگ جهانی، بین ۸ نفر برتر قرار دارند و تنها وضعیت سهراب مرادی و کیانوش رستمی مبهم شده است. هر ۲ ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان که در المپیک ۲۰۱۶ ریو، موفق به کسب مدال طلا شدند، حالا از در و دیوار برای‌شان بدشانسی می‌بارد و هر یک به نوعی، هر روز از رسیدن به بزرگترین آوردگاه ورزشی سال آینده، دورتر می‌شوند. مصدومیت‌های مرادی در تابستان امسال و ارسال نشدن نام رستمی برای رقابت‌های گزینشی المپیک در سوئیس یکی از نمونه‌های بدشانسی این ۲ ملی‌پوش در ماه‌های گذشته بوده است.

برگزار نشدن رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، چند راه را برای ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان باقی گذاشته است. طبق دستورالعمل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) اگر یک رقابت گزینشی المپیک برگزار نشود، ورزشکاران می‌توانند برای شرکت در یک رقابت دیگر درخواست خود را ارائه دهند. با توجه به لغو رقابت‌های گزینشی  المپیک (قهرمانی آسیا در ازبکستان) حالا وزنه‌بردارانی که در سراسر قاره کهن به دنبال کسب سهمیه هستند،  می‌توانند در رقابت‌های گزینشی المپیک در سایر قاره‌ها شرکت کنند.

دردسر جدید در مسیر سهمیه وزنه‌برداری/ لغو رقابت‌های گزینشی المپیک یکی پس از دیگری

در تقویم فدراسیون جهانی، رقابت‌های قهرمانی قاره‌های اروپا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا باقی مانده است. البته روز گذشته رقابت‌های قاره آفریقا هم به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد و باید دید در جلسه کنگره فدراسیون جهانی که اواخر اسفند برگزار می‌شود تکلیف ورزشکارانی که هنوز موفق به کسب سهمیه نشده‌اند، چه می‌شود.


بیشتر بخوانید: کرونا، تعویق رقابت‌های ورزشی را به قاره آفریقا کشاند/ مسیر وزنه‌برداران ایرانی دشوار شد


از طرفی، همانطور که پیشبینی می‌شد، اعزام نماینده‌های وزنه برداری کشورمان به رقابت‌های انتخابی المپیک در کلمبیا هم با مشکل روبرو شده و باید دید، در نهایت کدام رقابت بین‌المللی می‌تواند زمینه‌ساز دریافت سهمیه توکیو برای پولاد‌مردان ایرانی باشد.  

به هر حال، رکوردگیری از وزنه‌برداران کشورمان برای حضور در رقابت‌هایی که هیچ نشانه‌ای از برگزاری آن در آسیا دیده نمی‌شود امروز در مجموعه ورزشی آزادی صورت می‌گیرد. هر چند که طبق شنیده‌ها به‌هیچ وجه وزنه‌برداران تیم ملی در شرایط رکوردی خوبی طی هفته‌های گذشته قرار ندارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.