مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران مطرح کرد؛

حساسیت مدیریت شهری برای ضد عفونی مخازن پسماند معابر

عطایی آخرین اقدام‌های خدمات شهری را برای مقابله با شیوع کرونا را تشریح کرد.

لزوم برخورد پلیس با مافیا زباله گردی / شستشوی مخازن پسماند با مواد ضد عفونی کنندهاصغر عطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در  تشریح جزئیات دفعات ضد عفونی معابر و مخازن پسماند سطح شهر با توجه به شیوع کرونا گفت: شهرداری تهران در تمامی مناطق پایتخت، ۲۲ پیمانکار تفکیک زباله از مبداء دارد و پیمانکاران در ازای پرداخت مبلغی به شکل ماهیانه کار تفکیک پسماند از مخازن را انجام دهند و در این مسیر ممکن است تعدادی از عوامل آن‌ها به شکل غیر قانونی فعالیت کنند.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود:با شیوع ویروس کرونا شهرداری تهران به پیمانکاران بخش پسماند اعلام کرد که لازم نیست یک ماه مبلغ جمع آوری پسماند را به شهرداری تهران پرداخت کنند و این معافیت مالی به شرطی انجام می‌شود که شهرداری مناطق هم به طور جدی مانع از تفکیک پسماند از سوی عوامل پیمانکاران شود.

عطایی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در جمع آوری زباله گردها گفت: در بخش جمع آوری زباله گرد‌ها با پیگیری‌های انجام شده از سوی شهرداری تهران دادستانی محترم ورود کرد و به نیروی انتظامی دستور داد به شکل جدی با زباله گردها برخورد کند.


بیشتر بخوانید: مه پاش غول پیکر شهرداری ریشه کرونا را می‌کند؟ 


او با اشاره به مافیای بخش پسماند تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت افرادی که بر سر مخازن به تفکیک زباله مشغول هستند کارگرانی حقوق بگیری هستند که سرمنشاء آن‌ها باید از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شوند و پلیس امنیت بادستور دادستانی به دنبال رسیدن به این هدف است.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به شست و شوی مخازن پسماند گفت: دفعات شست و شوی مخازن پسماند از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری مناطق ۲۲ گانه به این شکل است که پیمانکاران مناطق موظف اند در ۶ ماه نخست سال، هر ماه ۶ نوبت و در ۶ ماهه دوم سال، چهار نوبت کار شست و شوی مخازن را انجام دهند.

عطایی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا دفعات شست و شوی مخازن پسماند بیشتر شده و در روند اجرای آن نیز مواد ضد عفونی کننده به کار گرفته می‌شود و در بازدید‌های سرزده من از روند شست و شوی مخازن مناطق، حساسیت نیرو‌های خدمات شهری برای ضد عفونی مخازن پسماند معابر محسوس بود.

او با اشاره به ضد عفونی فضای داخل و بیرون بیمارستان های پایتخت گفت: تا به امروز سابقه نداشته که شهرداری تهران تا این حد نسبت به شست و شو و ضدعفونی معابر سطح شهر حساس باشد و شهروندان بدانند هیچ گاه شهرداری تهران در ضد عفونی معابر، اماکن عمومی و مخازن پسماند تا شکست کرونا کم نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار