نوروز با کتاب؛

داستانی جذاب و آموزنده در «عمو نوروز و چهل دزد»

کتاب «عمو نوروز و چهل دزد» داستان پسری است که تصمیم می‌گیرد عمو نوروز را دزدیده و او را بفروشد.

داستانی جذاب و آموزنده در «عمو نوروز و چهل دزد»به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «عمو نوروز و چهل دزد» به نویسندگی سروش چیت ساز، روایتگر زندگی پسر جوانی به نام ظفر است که هیچ پول و درآمدی ندارد و اصلاً از اینکه نزدیک سال نو است، خوشحال نیست. برای همین تصمیم می‌گیرد عمو نوروز را دزدیده و او را بفروشد.

 «عمو نوروز و چهل دزد» یکی از داستان‌های جذاب و آموزنده‌ مجموعه «شکرستان و یک داستان» است که با روایتی ساده و روان و تصاویری رنگی و جالب برای کودکان ارائه شده است.

ماجرا‌های شکرستان در شهری قدیمی و خیالی با بیش از ۱۰۰ شخصیت روی می‌دهد. این قصه‌ها بر اساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه‌ ایرانی-شرقی انتخاب و سپس با رویکردی مدرن و به روز به رشته تحریر در آمده‌اند. در این شهر باستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست. تلاش شده تا با تغییر شکل تصویری و دراماتیک، شیوه‌ای اتخاذ شود که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقاً به فکر فرو روند و آینه رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی خود را بازنگری کنند.

در بخشی از کتاب «عمو نوروز و چهل دزد» می‌خوانیم:

تو شکرستان می‌گویند وقتی زمستان می‌رود که پیرزنی به نام ننه سرما بار و بندیلش را جمع کند، خانه تکانی کند، همه‌جا را تمیز کند و منتظر عمو نوروز بماند. ظفر دزده شنیده بود که ننه سرما آن‌قدر کار می‌کند که خوابش می‌برد و وقتی عمو نوروز می‌رسد، خواب است و هیچ‌وقت عمو نوروز را نمی‌بیند. ظفر می‌دانست که مردم می‌گویند اگر یک روز ننه سرما، عمو نوروز را ببیند آسمان و زمین به هم می‌رسند. با این فکر‌ها ظفر به این نتیجه رسید که باید عمو نوروز را بدزدد تا پولدار شود. او یواشکی خودش را رساند پای دیوار خانه ننه سرما پرید توی خانه و تا ننه سرما به خودش بجنبد دست و پا و دهان ننه سرما را بست و انداختش توی پستو...

گفتنی است کتاب «عمو نوروز و چهل دزد» نوشته سروش چیت ساز توسط نشر سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.