در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات اقدامات تأمین اجتماعی همزمان با شیوع کرونا

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره اقدامات این سازمان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توضیحاتی داد.

ابوالفضل آفریده مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات این سازمان همزمان با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از اوایل بهمن ماه که این ویروس دنیا را درگیر کرد، آمادگی داشتیم که این ویروس وارد ایران نیز می‌شود.

وی افزود: ستاد‌های بحران را در معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی تشکیل دادیم و از زمان فراگیر تر شدن این بیماری، جلسه ستاد بحران با مدیریت، مدیرعامل سازمان تشکیل می‌شود و عملیات ۲۴ ساعته در مراکز را بررسی کرده و به نیاز‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌ها رسیدگی می‌شود.

آفریده با بیان اینکه حدود ۳۰۴ مرکز سرپایی و ۷۷ بیمارستان در سراسر کشور داریم، ادامه داد: با تعاملی که با وزارت بهداشت داشتیم تمام مراکز ما در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است و با تمام قدرت در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم این ویروس را شکست دهیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره آمار پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، گفت: تا امروز ۳ هزار و ۲۸۴ بیمار را پذیرفتیم که برخی از افراد مشکوک به کرونا بودند، اما تست برخی دیگر مثبت اعلام شد، یک هزار و ۱۵۲ نفر درمان نسبی شدند، درمان تعدادی از افراد کامل شده و به خانه یا نقاهتگاه‌ها منتقل شدند.

وی درباره کاهش مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی تأمین اجتماعی تصریح کرد: تمام بیمارانی که بستری انتخابی غیر ضروری بودند را از بیمارستان‌ها مرخص کردیم و عمده فعالیت‌های ما این بوده که به بیمارانی که نیاز ویژه دارند و یا مبتلا به کرونا هستند خدمت رسانی کنیم.

آفریده ادامه داد: توصیه‌های زیادی به بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در قالب پیامک ارسال شده است و آن‌ها را با اقدامات پیشگیرانه آشنا می‌کنیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: همکاران ما در مراکز درمانی و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی در سراسر کشور از تمامی مراجعه کننده‌ها تست می‌گیرند و اگر علائمی مانند تب و سرفه داشته باشند از مسیر جداگانه آن‌ها را برای بررسی هدایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعد از اولین جلسه کمیته بحران از اساتید عفونی درخواست کردیم تا در مورد این بیماری در قالب کلیپ برای ما صحبت کنند که این مورد را نیز آماده کردیم و از طریق صندوق‌های بازنشستگی، حزب کارگری و خانه کارگر نکات مهم برای مقابله با این بیماری را به اطلاع جامعه هدف سازمان می‌رسانیم.

آفریده با بیان اینکه مدیرعامل تأمین اجتماعی چند بخشنامه برای ارائه خدمات غیر حضوری صادر کرده است، افزود: دفترچه اشخاصی که تا پایان بهمن ماه اعتبار داشت، با اعلام سازمان تأمین اجتماعی تا پایان فروردین ماه معتبر است و نیاز به تمدید دفترچه نیست.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: بازرسی‌ها از کارگاه‌ها لغو شده است، مگر در مواردی که کارفرمایان برای مفاصا حساب نیاز به بازرس دارند و برای افرادی که بیمه حرف و مشاغل آزاد هستند نیز تمهیداتی در نظر گرفتیم، تسهیل در امور بیمه پردازی از دیگر اقدامات تأمین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا بود.

وی بیان کرد: عمده نگرانی ما عدم رعایت نکات بهداشتی و حفاظتی هموطنان استف لذا از مردم خواهش می‌کنیم که از تجمع جلوگیری کنند و همچنین با اداره پست استان مازندران توافق کردیم تا دارو بیماران مزمن را جلوی درب منزل به آن‌ها تحویل دهند.

آفریده ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا بحث پزشک سالمندی را آغاز کردیم، اداره غربالگری نیز راه اندازی شد و بسیار جدی وارد شدیم و از افرادی که وارد مراکز و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی تست غربالگری فشار خون می‌گیریم که ۱۰ درصد از این افراد اطلاع نداشتند فشارخون دارند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره تجهیزات دارویی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این سازمان، گفت: با جدی شدن این بیماری سازمان تأمین اجتماعی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه را فقط برای خرید تجهیزات حفاظتی و دارو تخصیص داد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه تأمین دارو افزود: امکان دسترسی به وسایل حفاظتی برای همکاران در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نداریم و کمبود‌هایی را برای تأمین دارو و وسایل حفاظتی شاهد هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۱:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام .خسته نباشید طاعات عباداتتون قبول.من میخام دفترچه بیمه تامین اجتماعی درخواست بدم باید در ایام کرونایی چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۹:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
دفترچه من تموم شده بود کارگزاری بیمه تو شهرمون بستست
رفتم دکتر هزینه آزاد ازم گرفت!!!!
United States of America
علیرضا
۱۷:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
دفترچه من تا فروردین اعتبار داشت الان خودش تمدید میشه یا نه؟ اصلا نمیشه دفترچه ها حذف بشن راحت بشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
تامین اجتماعی باید به همه کارگران ساختمانی، ماهانه مبلغی بعنوان کمک هزینه زندگی در ایام بیکاری بخاطر ویروس کرونا پرداخت کند تا شرایط به حالت عادی برگرددو مردم بتوانند دوباره سر کار رفته و زندگی عادی خودشونو ادامه دهند.
بیمه برای شرایط بحرانی و سخت است تا کارگران در شرایط سخت، نگرانی معیشت نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۱۷:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
بابا اینجا ایرانه هااا تو ایران ۲۰ سال به بیمه پول میدی یکسال میخای بیمه بیکاری بگیری اول که اون یکسالو جزو بازنشستگیت حساب نمیکنن دوم که یکسال باید بدویی تا بگیری بعدم که تا پارتی تو بیمه نداشته باشی کارتو انجام نمیدن پروندت میره تو قفسه های بایگانی خاک میخوره هر روزم دور میگردونندت یا رشوه یا پارتی من برام اتفاق افتاده رشوه دادم بعد از یکسال بیمه بیکاری مو گرفتم دیدم که میگم
آخرین اخبار