ثبت هفتمین بیمار مبتلا به کرونا در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: آزمایش هفتمین بیمار مبتلا به کرونا در جهرم مثبت اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: امروز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه، پس از دریافت نتیجه نمونه‌های ارسالی، آقایی ۳۷ ساله جهرمی به عنوان هفتمین بیمار مبتلا به کرونا در جهرم تایید و به ثبت رسید.

او افزود: این بیمار، سابقه مسافرت در روز‌های گذشته گزارش شده است لذا با توجه به شیوع بیماری در کشور، از همشهریان می‌خواهیم از مسافرت به شهر‌های دیگر به شدت خودداری کرده و چنانچه در روز‌های گذشته سابقه سفر دارند، حتما با معاونت بهداشت تماس گرفته و راهکار‌های لازم را دریافت کنند.

رحمانیان ادامه داد: ممکن است افراد بسیاری حتی بدون اینکه خودشان بدانند ناقل ویروس باشند؛ تنها راه قطع زنجیره انتقال ماندن در خانه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با ماندن در خانه از انتقال ویروس به کسانی که مستعد دریافت بیماری هستند جلوگیری کرده و مخصوصا هوای بزرگتر‌ها را داشته باشید.

رحمانیان افزود: روز‌های پیش رو روز‌های حساسی به شمار می‌آیند، با توجه به هشدار‌ها کاری کنیم افزایش تدریجی مبتلایان به افزایش تصاعدی تبدیل نشود.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.