پروژه آزادراه همت پیش از پایان سال زیر بار ترافیک می رود

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: عملیات اجرایی پروژه همت به پایان رسیده است و تلاش می‌کنیم پیش سال این پروژه زیر بار ترافیک برود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه همت به پایان رسیده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیش سال این پروژه زیر بار ترافیک برود.

او با اشاره به حفر دو تونل در این پروژه، گفت: طول تونل‌ها در مجموع حدود هزار و ۷۶ متر است و هر تونل ۵۳۸ متر طول دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به حل شدن مشکلات لاین برگشت این پروژه، گفت: تلاش ما این است که هر دو لاین قبل از شروع سال افتتاح شود.

به گفته رضایی پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه همت بیش از ۹۹ درصد است و در قطعه‌های دو و سه سطح پیشرفت فیزیکی اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است.

او کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر را از جمله اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تکمیل کریدور بین المللی شرق به غرب، روان سازی و کاهش ترافیک روزانه محور تهران - کرج، کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال این محور آزادراهی به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت، تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران و همچنین کاهش مصرف سوخت را از دیگر اهداف اجرای این طرح مهم دانست.

آزادراه همت به طول ۱۴.۶ کیلومتر و عرض ۳۵.۹ متر از انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز و پس از عبور از منطقه گرمدره و کلاک در منطقه حصار به جاده چالوس متصل می‌شود، این پروژه در سه قطعه اجرایی شده و اکنون در مرحله افتتاح قرار دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار