چه عواملی منجر به طلاق عاطفی خواهد شد؟

یک کارشناس ارشد روان شناسی درباره عوامل بروز طلاق عاطفی در بین زوج‌های جوان توضیحاتی را ارائه کرد.

الهام پورمولایی کارشناس ارشد روانشناسی، مشاور کودک و نوجوان و آموزش کودکان استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طلاق عاطفی گفت: متاسفانه واقعیت این است که در جامعه امروزی طلاق عاطفی بسیار باب شده است.

او افزود: بر اساس عقیده روان شناسان شکل گرقتن ازدواج‌های عجولانه بدون عقل و منطق و قرار گرفتن در زیر یک سقف اگر به طلاق واقعی منجر نشود حتما عواقب طلاق عاطفی را به همراه خواهد داشت.

طلاق عاطفی چه زمانی رخ خواهد داد؟

این کارشناس ارشد روان شناسی تصریح کرد: طلاق عاطفی زمانی است که دو طرف یعنی مرد و زن همدیگر را درک نمی‌کنند و هدف از ازدواج این است که در کنار هم به آرامش دست یابیم.


بیشتر بخوانید:  مراحل ایجاد طلاق عاطفی/ قهر‌هایی ساده که پایه‌های زندگی را سست می‌کنند


پورمولایی ادامه داد: مشکلاتی مانند سکوت‌های بلند مدت و زندگی به صورت جداگانه باعث ایجاد طلاق‌های عاطفی می‌شوند و همین باعث بروز برخورد‌های کلامی آزاردهنده جسمی و روانی مانند فاصله گرفتن و ناخشنودی جنسیی خواهد شد.

او افزود: کاهش عزت نفس ناشی از طلاق عاطفی باعث ایجاد خانواده آشفته‌ای خواهد شد و زوج ها با درک نشدن سعی در بروز رفتار‌های خارج از عرف خواهند داشت.

این کارشناس ارشد روان شناسی ادامه داد: ازدواج‌های عاطفی و احساسی یا همان عاشق شدن به راحتی منجر به طلاق‌های عاطفی خواهد شد؛ چرا که دختر و پسر بدون شناخت مشکلات اجتماعی و تنها بر اساس حس دوست داشتن با یک دیگر ازدواج می‌کنند و براین اساس با تصمیم عجولانه به هم ضربه خواهند زد.

عواقب ازدواج های احساسی

پورمولایی با اشاره به عواقب ازدواج‌های احساسی اظهار کرد: دعوا، کشمکش، دشمنی، تنفر و بی تفاوتی از عواقب ازدواج‌های احساسی و عجولانه است که بی تفاوتی مرحله آخر آن بوده و به این معناست که بود و نبود فرد در زندگی اصلا مهم نیست.


بیشتر بخوانید: کودکان؛ قربانیان طلاق خاموش/ راهکار‌هایی برای پیشگیری از وقوع طلاق عاطفی


او ادامه داد: توجه به علائق مشترک نه اینکه دختر یا پسر ۱۰۰ درصد شبیه هم باشند باعث می‌شود تا طلاق عاطفی کمتر شود و دو طرف بیشتر هم را درک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
اشرافی گری وتوجه به ثروت ومادیات بدون کوچکترین توجه به عشق ودوست داشتن طرف مقابل
عامل اصلی طلاق عاطفی وطلاق درایرانه
آخرین اخبار