باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

دانه درشت ها در تور؛ روزگار حسین فریدون در زندان

سال گذشته رسیدگی به پرونده پرحاشیه برادر رئیس جمهور به پایان رسید و برای او حکم ۵ سال حبس صادر شد.

گزارش عید// ۵ سال حبس برای برادر رئیس جمهور/ اتهامات حسین فریدون چه بود؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فریدون برادر رئیس جمهور ایران متولد ۴۲ یکی از آن دسته از افرادی است که به اتهام فساد اقتصادی به ۵ سال حبس محکوم شد.

او که سمت‌های مختلفی داشت از ابتدای دولت یازدهم به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور منصوب شد و سپس در خلال مذاکرات گروه ۵+۱ به عنوان یکی از اعضای مذاکره کننده حضور مستمر در تمامی جلسات داشت.

پای حسین فریدون به حواشی از زمان ماجرای فیش‌های حقوقی و دخالت در تعیین رئیس بانک رفاه کارگران به حواشی باز شد، اما در آستانه انتخابات ۹۶ موضوع فساد‌های مالی او به یکباره تبدیل به تیتر یک اخبار شد.

ارتباط حسین فریدون با پرونده‌های مفاسد اقتصادی 

البته پس از این اتهامات و درباره فساد‌های مالی ارتباط حسین فریدون با رسول دانیال زاده ابر متهم فساد بانکی هم تبدیل به حواشی بسیار بزرگ شد.

پس از این ماجرا‌ها نمایندگان مجلس با انتشار نامه‌ای فریدون را به فساد اقتصادی محکوم کردند و با بالا گرفتن این حواشی و مطرح شدن فساد‌های اقتصادی برای فریدون پرونده تشکیل شد و رسیدگی به آن ادامه پیدا کرد.

فساد‌های اقتصادی ارتباط و متهمان کلان اقتصادی در پرونده سلطان فولاد اتهاماتی بود که به حسین فریدون منتصب شد.

۹ مهر پایان جلسه رسیدگی به پرونده فریدون

از تیرماه سال ۹۶ همزمان با بالا گرفتن حواشی مربوط به فریدون بازجویی‌ها از او آغاز شد و وی چندین مرتبه برای ارائه توضیحات به دادسرا احضار شد.

از سال ۹۶ تا سال ۹۸ رسیدگی به این پرونده در دادسرا در حال رسیدگی بود و موضوعات مختلفی درباره آن مطرح شد موضوعاتی که هیچگاه هیچ کدام به تایید نرسیدند.

اما سرانجام ۹ مهر سال گذشته سخنگوی دستگاه قضا از مختومه شدن پرونده حسین فریدون و صدور حکم برای آن خبر داد.

به گفته غلامحسین اسماعیلی حسین فریدون اتهامات مختلف به ۵ سال حبس محکوم شد که این حکم قطعی بود و هم اکنون حسین فریدون برای اجرای حکم در زندان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
این مقام ارشد انتظامی(سردار مهری) تاکید کرد:چرخه خدمت سربازی همچنان ادامه دارست و با ایثارگری سربازان و نیرو‌های مسلح بهترین امنیت را در کشور داریم.
نیروهای مسلح اشتغال دارند و حقوق میگیرند، سربازان چطور؟ سربازان زندگی، آینده، اشتغال، خونه، ماشین، خانواده و غیره نمیخواهند؟
مدت سربازی دو سال زیاد است و کمتر کنید و حقوقی مناسب با شرایط و هزینه های جامعه بهشان بدهید
از رهبر فرزانه و حکیم کمک میطلبم
آخرین اخبار