در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هجوم حمله ملخ‌های صحرایی از بهار ۹۹

یک کارشناس محیط زیست گفت: ملخ های صحرایی در حال حاضر به کشور وارد شدند و بر اساس پیش بینی ها تعداد آن ها نیز بعد از نوروز بیشتر خواهد شد.

عید///هجوم حمله ملخ‌های صحرایی از بهار ۹۹محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست درگفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره حمله ملخ‌های صحرایی به کشور اظهار کرد: بخشی از این ملخ‌های صحرایی در حال حاضر به کشور وارد شدند و وزرات جهاد کشاورزی در حال سمپاشی و از بین بردن آن هاست.

او در ادامه بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها هجوم ملخ‌ها بعد از نوروز ۹۹ آغاز و تعداد آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه حضور ملخ‌ها سبب از بین بردن محصولات کشاورزی و باغی می‌شود، گفت: با از بین رفتن محصولات کشاورزی و باغی، قیمت این محصولات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

محبوب فر با اشاره به اینکه ممکن است سایر شهر و روستا‌ها نیز تحت تاثیر حمله و هجوم ملخ‌ها قرار گیرند، اظهار کرد: همچنین از بین رفتن این ملخ‌ها با سمپاشی هزینه هنگفتی به همراه دارد و دچار ضرر و زیانی برای دولت و محیط زیست می‌شود.

او در پایان گفت: با حضور این ملخ‌ها در سطح کشور، این ملخ‌ها تخم ریزی می‌کنند و تعدادشان بیشتر می‌شود و امکان آن که به شهر‌ها و مناطق شهری حمله ور شوند نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حمله ملخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رستمی
۰۰:۲۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
آز آقای دکتر محبوب فر عزیز بسیار سپاسگزارم امیدوارم مسئولین تمهیداتی برای جلوگیری ورود این آفات درنظربگیرند
آخرین اخبار