باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

هیئت‌هایی که از مناسبت‌های مذهبی جا نماندند/ حاکمیت روح معنوی بر هیئت‌های مجازی

شیوع کرونا هر چند جلوی برگزاری تجمعات مذهبی را گرفته است، اما هیئت‌های مجازی کمی فقدان این مجالس را پر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و الزام اجرای طرح قرنطینه خانگی، بسیاری از برنامه‌های مذهبی تغییر کرد. طبق توصیه وزارت بهداشت نباید تجمعات غیر ضروری ایجاد شود. به همین دلیل هیئت مذهبی و حتی نماز جماعت نیز برگزار نشد. البته این موضوع دلیلی برای کنار گذاشتن برنامه‌های فرهنگی و دینی نبود. ذهن خلاق و پویای بچه‌های متدین ایرانی سبب شد، راهکاری جدید برای ادامه دادن راه بندگی و تقویت شرکت در مراسم‌های مذهبی ایجاد شود.

برگزاری مجالس مجازی

بسیاری از فعالان عرصه مداحی اهل بیت (ع) و سخنرانی مذهبی، سراغ برگزاری هیئت‌های مجازی رفتند. حنیف طاهری مناجات خوانی مجازی برگزار کرد که این مناجات خوانی به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شد.

مناجات مجازی حنیف طاهری


بیشتر بخوانید: قرائت دعای کمیل و ندبه هم‌نوا با مداحان در فضای مجازی


حاج محمود کریمی هر چند نتوانست با حضور جوانان پرشورِ عاشق اهل بیت (ع)، مراسم جشنی با شکوه به مناسبت میلاد امیر المومنین (ع) برگزار کند، اما از فضای مجازی بهره برد و به صورت زنده در سایت فطرس، مدح نخستین پیشوای شیعیان را به گوش عاشقان اهل بیت (ع) رساند.

مداحی مجازی حاج محمود کریمی

میثم مطیعی این بار به جای مداحی در دانشگاه امام صادق (ع) و مقابل دانشجویان این دانشگاه، هیئتی بزرگتر برای تعداد بیشتری مخاطب در صفحه خود برگزار کرد.

مداحی میثم مطیعی

حال و هوای مداحی‌های عاشقانه حاج منصور ارضی، این بار در فضای مجازی به دوستداران ائمه اطهار (ع) منتقل شد.

حاج منصور


بیشتر بخوانید: چگونه مراسم اعتکاف را در منزل برگزار کنیم؟


بسیاری از سخنرانان و علمای مشهور مانند حجت الاسلام و المسلمین محمود کریمی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله جاودان، صحبت‌های گرانبهای خود را از طریق سایت و فضای مجازی به گوش مخاطبان رساندند تا ویروس کرونا هم نتواند مانع از رسیدن رهنمود‌های آسمانی به دست مومنان شود.

مراسم های مذهبی در فضای مجازی

هیئت محبان العباس (ع) هم یکی از هزاران هیئتی بود که در سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد و سخنران و مداحان این مجلس، مثل سابق، فعالیت خود در هیئت را اجرایی کردند.

هیئت‌هایی که از مناسبت‌های مذهبی جا نماندند/ حاکمیت روح معنوی بر هیئت‌های مجازی

هیئت‌هایی که از مناسبت‌های مذهبی جا نماندند/ حاکمیت روح معنوی بر هیئت‌های مجازی

تعداد بازدید‌ها در هنگام پخش آنلاین مجالس مذهبی، سخنرانی و مداحی‌ها نشان می‌دهد که استقبال بسیار فراوانی از طرح هیئت مجازی شد. هر چند هیچ چیز نمی‌تواند جای شرکت در هیئت و لمس این حس فوق العاده معنوی را در مجلس اهل بیت (ع) بگیرد، اما می‌تواند کمی از حال و هوای آن را در دل زنده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاری
۰۵:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام آرزوی توفیقات روزافزون
هیئت انصارالمهدی عج آذربایجانیهای مقیم تهران نیزبه حوا قوه الهی همواره فعالیت های فرهنگی مذهبی خودرا درفضای مجازی تولیدومنتشرمیکند
تهران خ امام نرسیده به م حر خ مرادی کوچه انصارالمهدی عج
آخرین اخبار