کار و بار بی رمق لنج‌های چوبی بوشهر/ شناورها دست خالی از سفر بازگشتند

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با محدودیت های لحاظ شده، مقرر شد تا اطلاع ثانوی از خروج شناورهای ایرانی به مقاصد کشورهای حاشیه خلیج فارس جلوگیری شود.

کار و بار بی رمق لنج‌های چوبی بوشهر/ شناورها دست خالی از سفر امارات برگشتندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با محدودیت ایجاد شده از سوی کشور امارات متحده عربی، امکان صادرات کالاهای ایرانی با شناورهای چوبی قدیمی وجود ندارد و شناورهای حامل کالا، برگشت داده می‌شوند.

او با بیان اینکه با ایجاد محدودیت در کشور کویت همچنان صادرات کالا به این کشور صورت نمی‌گیرد،  بیان کرد: صادرات شناورهای یخچال دار به قطر هم‌اکنون در حال انجام است.

قره بیگی ادامه داد: پیرو گزارش گمرک استان بوشهر و مدیران دستگاه‌های مرتبط مبتنی بر پذیرش نکردن کشورهای مقصد در ستاد کرونای استان مقرر شد تا اطلاع ثانوی از خروج شناورهای ایرانی به مقاصد کشورهای حاشیه خلیج فارس جلوگیری و برای شناورهای ورودی زمانی اجازه تخلیه صادر شود که حداقل ۱۰ روز از تاریخ بارگیری در مبدا گذشته باشد.

او در خصوص استفاده کارگران فعال تخلیه بار از ملزومات بهداشتی گفت: با وجود پیگیری‌های زیاد و اقدام به ضدعفونی کردن مبادی ورود و خروج کالا و حتی کالاهای وارداتی، در هفته گذشته فعالیت اتحادیه کارگری در یکی از گمرکات به دلیل کمبود اقلام بهداشتی فردی برای حفاظت در برابر شیوع ویروس کرونا متوقف شد که با همکاری مسئولان ذیربط حل این موضوع در حال پیگیری است.

او ادامه داد: فعالیت در گمرک دیر برای محموله‌های صادراتی به صورت یخچالی همانند گذشته در حال انجام است و گمرکات تجاری بوشهر نیز همچنان در حال فعالیت در رویه‌های مختلف گمرکی هستند.

قره‌بیگی افزود: مراجعه خدمت گیرندگان، رانندگان و تجمع در گمرکات از نقاط مختلف کشور یکی از مشکلاتی است که باید برای کاهش نگرانی‌ها و به جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرنا در اولویت مسئولان امر قرار گرفته و از مراجعات به گمرکات کاسته شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.