فتاحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم موجب رشد دانش جمهوری اسلامی در بازآماد جنگنده‌ها شد

فرمانده پایگاه شکاری اصفهان گفت: مشکلات برای تامین قطعات و تعمیر جنگنده‌ها در شرایط تحریم موجب رشد دانش و تخصص جمهوری اسلامی در بازآماد شد.

تحریم موجب رشد دانش جمهوری اسلامی در بازآماد جنگنده‌ها شدامیر فتاحی فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خودکفایی در بازآماد جنگنده‌ها به ویژه تامکت‌ها اظهار کرد: با گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود فشار‌ها و تحریم ها، امروز با تلاش صنایع و متخصصان و مجموعه وزارت دفاع، تعمیر اساسی تمامی قطعات و حتی تولید قطعات این جنگنده در داخل کشور انجام می شود و جنگنده‌ها با توانایی مضاعف در اختیار نیروی هوایی قرار می گیرند.

او با اشاره به فشار‌ها و تحریم‌ها در حوزه تحریم قطعات جنگنده‌ها گفت: مشکلات برای تامین قطعات و تعمیر این جنگنده‌ها در شرایط تحریم موجب رشد دانش و تخصص جمهوری اسلامی در بازآماد این جنگنده‌ها شد.

فتاحی افزود: در کنار تعمیر اساسی جنگنده ها، آموزش نفرات فنی و انتقال تجربیات از متخصصان قدیمی و با تجربه به جوانان از اقدامات مهمی بود که به خوبی انجام شد و در حال حاضر هم دانشجویان هوایی دانشگاه ستاری در حال فراگیری این علوم هستند.

فرمانده پایگاه شکاری اصفهان تصریح کرد: آمریکایی‌ها از این کار بزرگ ایرانی‌ها تعجب می کنند، زیرا هواپیمایی که چهل و یک سال قطعه‌ای به آن نداده اند امروز پرواز می کند. آن‌ها می دانند تامکت‌های ایرانی شاید ظاهرا همان‌هایی باشد که بیش از چهار دهه گذشته به ایران داده اند، اما ما توانسته ایم تغییراتی در آن انجام دهیم که حتی سبب ترس آن‌ها از این هواپیما شده است.

او تامکت را یکی از برترین هواپیما‌های شکاری رهگیر معرفی و تاکید کرد: یکی از بارز‌ترین نقاط قوت تامکت‌ها نوع رادار آنهاست که مبتنی بر داپلر است. یعنی تغییر سرعت هواپیما و یا اهدافی که رهگیری می شوند. هچنین این هواپیما عمر مداومت پروازی بالایی دارد.

فتاحی در پایان گفت: موشک فونیکس یکی دیگر از نقاط قوت این جنگنده است که با توجه به تحریم‌ها، موفق به طراحی و تولید موشک جایگزینی برای آن شدیم که حتی کارایی آن بهتر از نمونه اصلی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، نیروی هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلامعباس زارع
۱۲:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
با سلام لطفاً دستاوردهای جمهوری اسلامی رو بیشتر پخش کنید تا ملت روحیه بگیرن لطفاً
آخرین اخبار