مواجهه ناگهانی غواصان با مار آناکوندای غول پیکر!

دو غواص در یکی از رودخانه‌های بزرگ برزیل در حال غواصی بودند که ناگهان با یک مار آناکوندای غول پیکر ۷ متری مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اعماق اقیانوس‌ها، دریا‌ها و رودخانه‌ها پر از جانوارانی است که شاید به ندرت در خشکی ظاهر می‌شوند. جانوران کمیاب یا غول‌پیکری که شاید در صورت روبه رو شدن با آن‌ها دچار نوعی ترس و وحشت شویم؛ اتفاقی که به تازگی برای دو غواص در برزیل رخ داد. این غواصان که در حال غواصی در اعماق رودخانه‌ای در این کشور بودند ناگهان با یک مار آناکوندا روبه‌رو شدند، یک مار آناکوندای غول پیکر ۷ متری.

" بارتُلومئو بوو " و همکارش " یوکا یگاراپ " در حال غواصی در رودخانه فورموسو در برزیل بودند که ناگهان با این مار بزرگ روبه رو شدند. آن‌ها پس از نزدیک شدن متوجه شدند که این مار یک مار آناکوندای سبز است که بزرگترین گونه مار در جهان به شمار می‌رود. در ویدئویی که این دو غواص تهیه کرده اند این خزنده غول پیکر ۷ متری را که در کف رودخانه حضور دارد نشان می‌دهد. این ویدئو سپس لحظه‌ای را که سر مار در مقابل دوربین قرار می‌گیرد و این خزنده زبانش را از دهان خود خارج می‌کند نشان می‌دهد.

لحظاتی بعد این مار ۹۰ کیلوگرمی از مقابل دوربین بوو دور می‌شود و او با تعقیب این مار چند شات دیگر را نیز از خزنده تهیه می‌کند. بوو در این باره گفت: «این ویدئو ثابت می‌کند که ما درباره مار‌های غول پیکر دچار نوعی سوء تفاهم شده ایم. آن‌ها بر خلاف جثه خود اصلا خطرناک نیستند. رودخانه‌ها و آب‌های منطقه " بونیتو" تنها مکانی در آمریکای جنوبی هستند که مار‌های آناکوندا در آب‌های زلال آن یافت می‌شوند.

بوو افزود: «در این ویدئو مشاهده می‌کنید این مار به آرامی و بدون نشان دادن حرکات خطرآفرین شنا می‌کند، کاملا متناقض با ذهنیت ما. برخی اوقات این مار بخاطر کنجکاوی نزدیک دوربین من می‌شد و لنز دوربین را با زبان خود لمس می‌کرد.»

گفتنی است؛ مار‌های آناکوندا بزرگترین گونه‌های مار در جهان بشمار می‌روند که می‌تواند طول آن تا ۹.۱ متر و وزن آن‌ها به ۲۵۰ کیلوگرم برسد. این مار با حلقه زدن به دور طعمه خود، آن را خفه کرده و سپس با کمک  آرواره های قدرتمند خود طعمه اش را حتی در صورتی که بزرگتر از خودش باشد می بلعد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
علی اکبر
۰۷:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من فکر کنم مار سیر بوده و گرنه اثری از دو نفر پیدا نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
امتحانا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی وحشتناک بود.فقط خدامی داندچه هیولاهای عجیب دیگری زیرآبها یازیرزمین زندگی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
دروغ نگو