یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قطعه سازان نیازمند نقدینگی! / نرخ بهره بانکی آزار دهنده است

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان گفت: برخی از نوسانات به دلیل تحریم ها و برخی به دلیل مشکلات مالی بود چرا که نقدینگی تزریق نشد.

///سیامک مقتدری عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: چالش پیش روی قطعه سازان پرداخت مالیات و ارائه تسهیلات بانکی با بهره بالا  است. 

او بیان کرد: متاسفانه بانک ها تسهیلات بلند مدت نمی دهند و این تسهیلات اصولا محدود است و بیشتر به سمت خدمات بازرگانی می رود. علی رغم کاهش درآمدها، مالیات افزایش یافته است که این موضوع به شدت مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. 

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان ادامه داد: متاسفانه از این صنعت که در تلاش برای افزایش قدرت کشور در داخلی سازی قطعات است حمایت نمی شود. در بحث نقدینگی و تامین مواد اولیه مشکلات زیادی وجود دارد. قیمت مواد اولیه افزایش یافته است اما قیمت خودرو همانند گذشته است. 


بیشتر بخوانید: رفع مشکل تامین مواد اولیه قطعه سازان تا پایان بهمن ماه/ آغاز تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در آینده نزدیک


مقتدری افزود: قیمت مواد اولیه ۳ برابر شده در حالی که قیمت خودرو در کارخانه همانند گذشته است. باید قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود در حالی که اینگونه نیست. 

او تشریح کرد: هم اکنون به دلیل این نابسامانی مشخص نیست در ۳ یا ۴ سال آینده وضعیت تولید خودرو چگونه خواهد بود. با شیوع کرونا پیش بینی می شود که رکود زیادی در حوزه خودرو داشته باشیم و تقاضا و تولید کاهش یابد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان بیان کرد: نوسانات شدیدی در حوزه تولید خودرو داریم به طوری که از بهمن سال ۹۷ تولید خودرو تا اردیبهشت امسال  افزایش یافت و پس از آن تا آذر ماه مجدد تولید کاهش یافت. 

مقتدری افزود: این موضوع نوسانات تولید مشکلات زیادی برای خودروسازان ایجاد شد که برخی از آنها مجبور شدند تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کنند. برخی از نوسانات به دلیل تحریم ها و برخی به دلیل مشکلات مالی بود چرا که نقدینگی تزریق نشد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار