مستاجران املاک متعلق به شهرداری مهاباد از پرداخت اجاره معاف شدند

سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: مستاجران تمامی املاک متعلق به شهرداری در مدت زمان تعطیلی تا اطلاع ثانوی از دادن اجاره بها معاف هستند.

مستاجران املاک متعلق به شهرداری مهاباد از پرداخت اجاره معاف شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم کریمی سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد همچنین از تمدید تخفیف عوارض شهرداری تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: این تصمیم نیز جهت جلوگیری از ازدحام مراجعان به شهرداری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده‌است.

او ادامه داد: تمامی ناوگان حمل‌ونقل شهری شامل اتوبوس‌های خط واحد، تاکسی‌های با پلاک «ت» و تاکسی‌های ون و میدل‌باس و همچنین تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی از هرگونه تردد در سطح شهر منع شده‌اند.

او اضافه کرد: همچنین سازمان حمل‌ونقل شهرداری موظف به تعیین ۲ محل با شماره تلفن‌های مجزا برای ارایه سرویس به همشهریان به صورت کشیک با حداکثر ظرفیت ٢٠ دستگاه برای تاکسی‌های پلاک «ت» و نیز ٢٠ دستگاه تاکسی تلفنی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد اظهار داشت: برای حمایت از رانندگان تاکسی‌های تلفنی فعال شهری نیز مصوب شده در ایام تعطیلی از پرداخت هرگونه هزینه به مالکان آژانس‌ها معاف باشند و برای حمایت از آژانس‌ها نیز سازمان حمل‌ونقل موظف شده در هنگام صدور و تمدید پروانه فعالیت نسبت به جبران ضرر و زیان وارده اقدام کند.

کریمی تاکید کرد: در اوضاع کنونی شهرداری موظف است با تمام امکانات موجود نسبت به اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان اقدام و جهت حفظ سلامت شهروندان، گندزدایی، ضدعفونی و شستشوی سطح شهر به صورت مستمر در دستور کار قرار داده و نسبت به جمع‌آوری و دفن پسماند‌های شهری روزانه و به روال قبلی اقدام کند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی، چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۲۴ نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد ۱۲ نفر تاکنون فوت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده ورود استان به وضعیت قرمز در خصوص این بیماری است.

طبق آخرین آمار کشوری نیز ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
منبع : ایرنا
انتهای پیام/ ش  ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.