روزی ۱۰۰ نفر به مبتلایان ویروس کرونا در اصفهان افزوده می‌شود /بی توجهی مردم عامل اصلی افزایش مبتلایان 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: بی توجهی مردم نسبت به قرنطینه خانگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث شده تا روزانه شاهد افزایش ۱۰۰ نفری مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان باشیم.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  اظهارداشت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی استان تسهیلات و اقدامات لازم را برای کاهش شیوع این بیماری در سطح جامعه استان به کار گرفته است اما بی توجهی برخی از مردم جامعه نسبت به این بیماری، رعایت نکردن نکات بهداشتی و ایجاد استرس و اضطراب در مواجه با این ویروس باعث شده تا روزانه شاهد افزایش ۱۰۰ نفری مبتلایان  به ویروس کرونا باشیم.

او افزود: اصلی ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان  بی توجهی مردم جامعه نسبت به این بیماری خطرناک است که این امر باعث شده تا زنگ خطر گسترش شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان به صدا دراید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان بعد از تهران بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور را دارد.

او  یادآور شد:امار ها نشان می دهد که تنها 40درصد از مردم استان اصفهان به نکات لازم به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس توجه می کنند.

نجیمی افزود:اگر همچنان شاهد این بی توجهی ها از سوی برخی از مردم جامعه در مورد مسئله کرونا باشیم پیش بینی می شود نبرد با این ویروس در فصل تابستان نیز ادامه داشته باشد.

او گفت: مهمترین اقدامی که هر فرد باید برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری در سطح جامعه انجام دهد ماندن در خانه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان یادآورشد: در چنین اوضاعی بهداشتی ترین و امن ترین مکان برای پیشگیری از این ویروس خانه است که باید علاوه بر ماندن در خانه به نکات بهداشتی نیز توجه ویژه ای داشت.

نجیمی ادامه داد:در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بنا دارد به منظور کاهش سطح اضطراب و استرس مردم در مواجه به این ویروس و ماندن در خانه طرحی را در قالب سلامت روان در سطح استان اجرایی کند.

او اضافه کرد: مهم ترین اقدام این طرح ایجاد برخی آموزش های لازم با حضور روانشناسان و روانپزشکان استان اصفهان است که راه غلبه بر استرس و فعالیت هایی که می توان در خانه انجام داد را به فرد ارائه می دهند و پیش بینی می شود این طرح تا پایان هفته اجرایی شود.امید وار هستیم تا با ایجاد فرهنگسازی در میان افراد جامعه راه شکست کرونا در استان اصفهان را هموار تر کنیم .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
کسری
۱۵:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
عالی بود
دست خبرنگارش عیسی صادقی دردنکنه
آخرین اخبار